Bemutatkozott a MÁV 6341 sorozatú

iker motorkocsija

Műszaki Nap a szentesi Jendrassik György Gépészeti Főnökségen

 

 

A szentesi Jendrassik György Gépészeti Főnökségen megrendezett műszaki napon (2003. május 22.) mutatkozott be a szakemberek előtt a MÁV 6341 sorozatú iker motorkocsija, mely az orosz államadóság fejében kerül Szentesre. Az új motorvonatból negyven fog közlekedni a Dél-Alföldön az elkövetkező hónapoktól Az Uzsgyi becenévre elkeresztelt sínbuszok összértéke húszmilliárd.

 

 

 

A négy méter magas és közel negyvenöt méter hosszú szerelvényben száznegyven ülőhely található. A motorvonat száz kilométeres sebességgel képes "suhanni", és egy tankolással 1000 km-es távolságot tesz meg.

 

 

 

Dobos József főmunkatárs (Gépészeti Üzletág), Borisz Ivanovics Paramonov orosz főkonstruktőr, Kalló Róbert reszortos (Északi Gépészeti Főnökség) mutatták be a új iker motorkocsit és beszámoltak az üzemeltetési tapasztalatokról.

 

 

 

A orosz kaszniba bújtatott "csoda" légkondicionálóval van felszerelve, és ún. "vákum" toalett található benne. A vákum nem azt jelenti, hogy szorulásos embereknek segít, hanem a WC zárt rendszerére utal. Egy kiadós vacsora végkifejlete eddig a talpfák közé csurgott, de az új motorkocsinál egy tartályban gyűlik a "cucc". Ahhoz, hogy üzembe állítsák ezeket új sínbuszokat, meg kell építeni a toalett ürítésére szolgáló rendszert.

A fejtámlákkal ellátott üléseket átlag (80 kg-os) utasokra tervezték! Találhatók rajta gyermekbetegségek, de megállapíthatjuk, hogy ez azért mégsem Siemens!

Szentes, 2003. 05. 23.