|
Megpecsételődött az 1 milliárdos pályázat
2004 júliusában Szentes Város Önkormányzata a Szentes Nagytemplomi Református Egyházközséggel együttműködve pályázatot nyújtott be a ROP Irányító Hatóság által kiírt „A városi területek rehabilitációja” c. intézkedésre. A projekt célja az életminőség javítása, a város idegenforgalmi vonzerejének növelése és a szociális munkahelyteremtő tevékenység fejlesztése.
A program teljes költségvetése közel 996 millió Ft, melynek 90%-os állami támogatásáról 2005. március 19-én Szentes Város Önkormányzata, a Szentes Nagytemplomi Református Egyházközség, és nem utolsó sorban a Magyar Terület- és Regionális Fejlesztési Hivatal képviseletében a VÁTI Magyar Regionális Fejlesztési és Urbanisztikai Kht. szerződést írt alá. A ROP 90 százalékos támogatást nyújt, a költségek fennmaradó 10 százalékát az Önkormányzat saját forrásból fedezi.
A nyertes projekt az életminőség javítására, a helyi idegenforgalom fellendülésére és szociális munkahelyteremtésre épül - mondta Szirbik Imre Szentes polgármestere. A rehabilitáció során felújítják a műemléknek nyilvánított református nagytemplomot, amely a debreceni után az ország második legnagyobb befogadóképességű református temploma, csaknem 4 ezer ülő- és állóhellyel. Jelenlegi formáját a XIX. század utolsó harmadában kapta: igen rossz állapotban van, rendbetétele már nem halasztható.
A templom szomszédságában álló épületben 50 férőhelyes idősek otthonát alakítanak ki, harminc új munkahelyet teremtve. A két épület között található Kiss Bálint utca korhű rehabilitációja is része a pályázatnak, és befejeződik a város központjában lévő Kossuth tér rekonstrukciója is, megújul a zöldfelület.
A szerződés aláírás előtt elhangzott
beszédeket Elsőként Szirbik Imre, Szentes Város Polgármesterét, majd Kovách Péter, a Szentes Nagytemplomi Református Egyházközség lelkipásztorát, Nagy László, a Tiszántúli Református Egyházkerület lelkészi főjegyzőjét és Csanádi Ágnes, a VÁTI Magyar Regionális Fejlesztési és Urbanisztikai Kht. vezérigazgatóját hallhatják.
Szentes, 2005. 03. 21. |