|
Múzeumok Mindenkinek - projektzáró
A tavalyi évben elnyert, 7 millió forintos európai uniós támogatásból valósíthatta meg múzeumpedagógiai rendezvényeit és eszközfejlesztéseit a Koszta József Múzeum. A "Múzeumok Mindenkinek" TÁMOP- program a múzeum oktatási szerepének erősítését célozta. A december 20-án lezárult projekt záró rendezvényén Oroszné Rónyai Éva, múzeumpedagógus számolt be a program sikeres megvalósításáról. A projekt keretén belül a múzeumi formális oktató munkát úgy valósították meg az intézmény munkatársai, hogy múzeumi órákat tartottak régészet, néprajz, helytörténet és képzőművészet témákban, valamint környezet- és természetvédelmi szakkört indítottak. Az informális oktatáshoz kapcsolódva pedig tematikus foglalkozásokat kínáltak régészettel, elfelejtett ősi mesterségekkel kapcsolatosan. Speciálisan foglalkoztatták az óvodásokat és a sajátos nevelési igényű gyerekeket. Műhelyfoglalkozásokon az alkotás örömének élményét nyújtották, de családokat is bevontak a számukra szervezett foglalkozásaikba, s a szünidei gyermektábor is maradandó élményt jelentett a résztvevőknek.
A projekt megvalósulása előtt együttműködési megállapodások születtek oktatási intézményekkel, s hosszabb távon a tartós partnerség kialakítása volt a cél. A projekt hasznossága abban is megnyilvánult, hogy a Szentesen és környékén élő munkanélküli pedagógusoknak is lehetőséget kínált a szakmai munkavégzésre. A partnerséget vállaló intézmények egyikéből Karikó-Tóth Tibor alpolgármester a Kiss Bálint református iskola igazgatójaként arról beszélt, hogy amikor a múzeum a szomszédságukba került, a két intézmény hamar egymásra talált. A Múzeumbarát iskola-címmel is büszkélkedő intézmény tanulói viszszatérő vendégei a közgyűjteménynek, s az iskolában bevezetett modulhetek honismereti foglalkozásain is "belakták" a múzeumot. Bárányné Tóth Csilla óvodapedagógus is köszönte a lehetőséget, hogy a Szent Anna utcai Csicsergő óvoda nagycsoportosai 10 foglalkozáson vehettek részt a múzeumban. A gyerekek megtanulták tisztelni az itt fellelhető értékeket, viselkedési normákat és speciális kifejezéseket is elsajátítottak. A középiskolások hasonlóképpen élvezték a múzeumi művészettörténet- és történelemórákat, amiket a diákok - az ő szavukkal - terápiás foglalkozásként éltek meg, árulta el lelkesen Kovácsné Madáchy Ágota, a Zsoldos szakközépiskola tanára. Szentes, 2010. 12. 27.
|