A tehetségekért dolgozik |
2003. január 17. |
Őshonos szentesinek vallja magát,
zenei tehetségét valószínűsíthetően
anyai ükapjától kapta, aki református
kántor volt a városban. A szülei már más
pályán keresték meg a család mindennapi
kenyerét, közel sem álltak a zenéhez.
Fiuk is a "közgében" érettségizett,
mint mondja, ma is csodálkozik azon, hogyan került oda.
Majtényi András nyolc éves kora óta
tanult zongorázni a zeneiskolában, majd Szegedre,
a zeneművészeti főiskolára került. Először
zongoraszakon, majd szolfézs-énekszakon végzett,
s kapott diplomát. Szentesen a zeneiskolában kezdte
tanítást, '71-et írtak akkor, majd '78-ban,
mint mondja, munkaerő-csábítással "átigazolt"
a Horváth Mihály Gimnáziumba. - Éneket, zenetörténetet tanítok és
a drámai tagozat dolgaival foglalkozom. Nagyon sok tehetséges gyerek járt hozzánk,
s jár ma is. Akár zenei szempontból is. Közülük
sok volt tanítványomra emlékszem. A nagyágyúkra,
a könnyűzenei életből például Hevesi Tamás,
Szekeres Adrienn nevét említeném, utóbbival
azóta is nagyon jó barátságban vagyunk,
ha találkozunk, nagyon jókat lehet beszélgetni.
Rajtuk kívül még sokan belopták magukat
a szívembe, akikre mindig szívesen emlékszem
vissza. Az intézményben folyó műhelymunka mindenképpen
elismerést érdemel. Erre figyeltek fel a Csongrád
Megyei Közgyűlésben, ahol nemrégiben elnöki
dicséretben részesült. - Tulajdonképpen a kezdő lökést próbálom
megadni a gyerekeknek. Nehéz dolog. Ami az énekhangot
illeti, első-második osztályban még nem sokat
tudunk a tehetségről, igazándiból a harmadikban
látszik, kiből mit tudunk kihozni. Lesz belőle valami, vagy
nem. A hivatalos énekórákon túl délutáni
foglalkozások vannak. Itt állnak sorba az ajtóm
előtt, kérik, kísérjem őket, segítsek.
Ezeken a plusz órákon tanulnak igazán.
Sok tehetséges gyerekünk van. Mint mondja, a negyedikben jön a különmunka azoknak,
akik felvételizni akarnak a színművészetire.
Elmegy velük a főiskolára, ha kell zongorán kíséri
őket. Tanácsokat ad, hiszen a húsz év alatt,
amióta a gimnáziumban tanít, sok mindent tapasztalt,
tudja, mi az, ami oda kell. Megemlíti, hogy az egyik első
osztályban, ahol osztályfőnök, a 35 diákból
25 szeretne színész lenni. Természetesen a
későbbiekben mindez egészségesen redukálódik.
A negyedik végén már csak azok próbálkoznak
a felvételivel, akik maguk is úgy érzik, hogy
van esélyük. Nagyon jól működik az önismeret
és az önkontrol, vallja, majd elgondolkodik. Számol.
- Százharmincnál is több volt szentesi diák
dolgozik színészi pályán - mondja. -
Egyre több a zenés darab. Egyre jobban énekelnek
a színészek. Kitűnően. Ebben talán az én
munkám is benne van. - A kitüntetés? Meglepődtem - meséli -, de
jól esett, nem tagadom. Gondolom, ezzel más
is így van, amikor a munkáját elismerik. Megpróbál
az ember maradéktalanul, a képességeihez, tehetségéhez
mérten eleget tenni feladatának. Nagyon örülök
annak, hogy drámais munkámon kívül másfajta
darabokban is kérnek tőlem kíséretet.
Olykor, nagyon megdolgoztatnak egyes kollégák, gondolok
itt a francia és az angol szakos kollégákra,
de örömmel teszem. A kapott elismerés indoklásában ez áll: kivételes tehetségű és szorgalmú pedagógus, aki sokat vállalt és tett az országos beiskolázású drámai tagozat működése érdekében. Sokszínűségét, a pályán elért eredményeit, sikereit tükrözik tanítványainak produkciói. Szívvel-lélekkel a tanítványokért, az iskoláért dolgozó pedagógus. Közszerepléseivel jelentősen hozzájárul a város kulturális életének színesítéséhez. |