<<< Vissza |
Megszüntetni a hátrányos helyzetet |
2003. szeptember 26. |
Képünkön:
A nyilatkozat aláírói (balról jobbra): Besenyei Gábor, Oláh József, Magyar
József, Szirbik Imre, Horváth István, Gedei Zoltán, az M5 Autópálya Alapítvány
kuratóriumának titkára, dr. Mecsekiné dr. Szakter Éva és Mészáros Zoltán
(Fotó: Vidovics Ferenc) A régió jogos elvárása az, hogy az M5-ös autópálya használatának a díja egyezzen meg az ország összes többi autópálya használati díjával. Mindez nagyon fontos a gazdaságilag leszakadó Dél-alföldi térség jogtalanul diszkriminált vállalkozásai, valamint másodrendű állampolgári szerepkörbe kényszerített lakossága szempontjából. A térség érdekérvényesítő képessége a rendszerváltás után érdemi eredményt nem tudott felmutatni. A szemléleten mindenképpen változtatni kell. Az M5 Autópálya Alapítvány lényegében ezt szorgalmazza. Célja érdekében arra kéri a térség magánszemélyeit, vállalkozásait, önkormányzatait, érdekvédelmi szerveit, intézményeit, hogy csatlakozzanak és támogassák az alapítványt. Szentes erre vállalkozott a napokban. A polgármesteri hivatalban Horváth István, az M5 Autópálya Alapítvány kuratóriumának elnöke, a Legrand Kontavill Rt. vezérigazgatója sajtótájékoztató keretében vázolta az alapítvány célkitűzéseit. Elmondta, az első számú cél az, hogy az M5-ös autópálya a már meglévő szakasza azonnal kerüljön be az országos matrica rendszerbe, a második: az M5-ös autópálya, mint ahogyan azt a kormány ígérte, 2006-ig épüljön meg az országhatárig, a harmadik célkitűzés pedig az, hogy az M43-as utat és az M5-öst összekötve a Nagylaki határátkelővel, az elkerülő út 2007-ig épüljön meg. Mint ahogyan azt a kormány ígérte. A város meghatározó egységeinek képviselői írták alá a csatlakozó nyilatkozatot, így Szirbik Imre polgármester, Magyar József, a Hungerit Rt. vezérigazgatója, Mészáros Zoltán, a Szentes és Vidéke Áfész elnöke, a Pankotai Agrár Rt.-t Oláh József marketingigazgató, az Árpád Agrár Rt.-t dr. Mecsekiné dr. Szakter Éva jogi és személyügyi igazgató képviselte, ott volt az aláírók között Besenyei Gábor, a Rádió Szentes megbízott vezetője. - Az előrelépés, a holtpontról való elmozdulás nagyon fontos, elodázhatatlan - jelentette ki Horváth István, aki természetesen már korábban aláírta a nyilatkozatot. - A közös csatlakozással példát is szeretnénk mutatni, a város is, hogy hogyan jelentkezik egy település, egy térség, egy civil lakossági szféra együttesen, közös céllal egy ügy mellett, és követeli a gyors érdemi megoldást. Az alapítvány kuratóriuma követeli döntéshozóktól, hogy a napokban kezdődő költségvetési vitában érdemben foglalkozzon az M5 díjfizetési rendszerével. Az alapítvány céljai, adatai, információk, valamint a csatlakozási-támogatási nyilatkozatok a www.m5.hu web oldalról a tenni akarók számára bármikor letölthetők. Az a tény, hogy Szirbik Imre polgármester helyt adott a közös csatlakozási rendezvénynek, Horváth István szerint nagyon fontos üzenettel bír, illusztrálja, hogyan lehet egy térség érdekeit képviselni, hogyan lehet egy jó ügy mellé állni. - Nagyon reméljük, hogy a szentesi példa követésre talál más településeken, nagy régiókban, térségekben, a civil, a gazdasági szférának, valamint a gazdaság egyéb területein - jelentette ki az alapítvány kuratóriumának elnöke, majd így folytatta: - Nem akarja sem az M5 Autópálya alapítvány, sem Szentes városa ezzel a mai megnyilvánulással az ügyet, a térséget vagy bárkit megosztani. Egyértelműen ki akarjuk nyilvánítani azt, hogy a régió érdekei ezek, követeljük azt, hogy ez gyors megoldáshoz vezessen. Egyesíteni kívánjuk az ügyben a régió összes állampolgárát, és mindennemű szervezetét. Az ügy képviseletét csak így lehet elérni, egyesítést próbálunk és valósítunk meg, a szembeállás kerülésével. Nekünk ebben a régióban össze kell fogni bárminemű hovatartozástól függetlenül. Meggyőződésünk, így el lehet érni azokat a célokat, melyeket a zászlónkra tűztünk, a döntéshozóknál eredményt lehet elérni. - Sokan megkérdezték tőlem, Szentes miért vállalta ezt - vette át a szót Szirbik Imre polgármester. - Célunk az, hogy az M5-ös autópálya használható lehessen. Tudjuk, Szentes már nem fog közelebb kerülni az autópályához akkor sem, ha azt megépítik. Számunkra a kiskunfélegyházi csomópont a legközelebbi csatlakozás. A félig megépített és nagyon drága utat alig használják, mellette a régi 5-ös már nagyon balesetveszélyes, annyian járnak rajta. Ez így hátrányt jelent a térségnek, a gazdaságnak, a térség termékei drágábban jutnak el a célfuvarhoz, mint más autópályákat megtévők. Hátrányos megkülönböztetést érzünk. Mit adhat nekünk az autópálya? Munkahelyteremtési lehetőséget, befektetőket vonzhat a jobb közlekedés, ezeket biztosítja. Fontos, hogy az itt dolgozók számára ezt a gazdasági egyenlőtlenséget megváltoztassuk. Az M5-ös és az M3-as út összekötése olyan gazdasági helyzetet teremthet, amiből a térség profitálhat. Számunkra fontos kérdés az említett út Csongrádot elkerülő szakaszának megépítése. Ezzel Szentes legnagyobb gazdasági egységeinek vezetői csatlakoztak az M5 Autópálya Alapítvány akciójához. Azt szeretnék elérni, hogy ez a példa követőkre találjon. L. J. |