<<< Vissza |
Szuronyok rajzolnak új határokat - 1941 (2) |
2004. február 30. |
Újból felröppent a hír, hogy területnyerés céljából áthelyezik a szelevényi
út repülőtér melletti szakaszát. A beruházást a megye finanszírozza a saját
költségvetéséből - tudhatjuk meg a városi közgyűlés jegyzőkönyvéből. "A
szentesi vitorlázórepülés oly hatalmas méreteket öltött, ami a repülőtér
sürgős bővítését igényli." - indokolja a városnak tett megyei javaslatot
Dobay alispán. Ez a gondolat már, a háború előtti években is több alkalommal
fölmerült, - mint ahogyan erre korábban is utaltam - a város hajlott is
a megvalósításra, éppen ezért tudnunk kell, hogy egyszer sem helyi (értsd
a városi és megyei közigazgatást) gáncsoskodáson bukott meg a katonai kezdeményezés. Ez az esztendő volt az is, amikorra felnőtt a teljesítményrepülésekre alkalmas csoport. Egymást követték a távolsági és a magassági repülések. A nyári C vizsgás táborban a növendék triumvirátus Szabó-Gullay-Ruzs Molnár teljesítette a kitűzött célt. Ebben az esztendőben tett sikeres B vizsgát Mester László is az a Békés megyei növendék, aki 1954 és '57 között a szentesi repülőtér parancsnoka volt. December 5-én kezdődött a MAeSz szervezte kétkormányos vontatótábor Szentesen. Szebb mikulási ajándékot alig kaphattak volna a cserkészrepülők, mint az első magyar kétkormányos gépet, a Cimborát. A HA-5006 lajstromjelet viselő - korában, Európában az egyik legkorszerűbb oktató repülőgép - amely harmadik volt az 50 darabos szériából. A MAeSz biztosította kétkormányos gép Szentesen maradását a HMNRA is engedélyezte. (folytatjuk) Pusztai János |