<<< Vissza |
Századunk nagy kihívása |
2004. július 23. |
Károlyi
László '93-ban került az akkori Kontavill Rt-hez. Villamosmérnöki diplomával
dolgozott szervezőként, vezetői beosztásban. Projekt-menedzserként feladatul
kapta, hogy a Legrand Rt. elvárásai szerint (a francia nagyvállalat akkor
vásárolta meg a céget) alakítsák át a részvénytársaságot. Mindez érintette
a különböző szakmai területeket, a pénzügyi rendszert, a működést. A hároméves
projektben a Legrand elvárási szintre kellett hozni a különböző szakmai,
műszaki szabályzásokat, a működtetést. A felújításra 600 millió forintot
költöttek, '93 és '96 között ennyi volt a beruházás, ezen kívül 300 millió
forint extraköltséggel felújították az üzemcsarnokokat is. Sikeresen zárult
az egész, Károlyi László elnöki dicséretet is kapott, a kivitelezésben jelentős
részt vállaló csapat pedig különböző szintű elismeréseket. Hamarosan műszaki igazgatói munkakörbe helyezik át, új beosztásában a beszerzésért, fejlesztésért, valamint a minőségbiztosításért felel. '96-tól a Legrand egyik legnagyobb európai termékfejlesztési-megújítási projektében vesz részt. - Ez 2003-ig tartott. Ebben a Legrand számára is jelentős projektben a magyarországi fejlesztésekért feleltem. A munka sokat segített abban, hogy nemzetközi szinten is jó kapcsolat alakuljon ki, nagyon sok embert megismertem a Legrandnál - mondja Károlyi László. - ' 97-'99 között elvégeztem egy francia-magyar MBA-t, a Budapesti Műszaki és Közgazdaságtudományi Egyetem és a Lyoni egyetem közös kétnyelvű képzésén okleveles közgazdász végzettséget szereztem. A század nagy kihívása 2000-ben volt egy átszervezés a Kontavillnél, akkor vette át a termelő területek irányítását, 2003 végétől pedig a belső tervezési folyamat átszervezését is irányította. Ebben az évben, májusban és júniusban, két lépcsőben egy a felsőfokú vezetőképzésre specializálódott, Legrand által szervezett angol nyelvű képzésen vett részt. A képzés Legrand stratégiai fejlesztési irányának tükrében egy speciális programot tartalmazott. Az angol nyelvű képzés a nemzetközi cégek gyakorlatát ismertette meg a hallgatókkal. - Május 14-étől vagyok a Legrand magyarországi vállalatának vezérigazgatója. Hiszem, hogy egy jó teljesítményre képes, és jó irányban fejlődő cégnél dolgozom. Voltak és vannak kisebb-nagyobb problémáink, amelyeken javítani kell. A célorientáltságot, és együttműködési szándékot kell erősíteni. - mondja Károlyi László. - Nagy elvárásokat támasztottak önökkel szemben? - Tudni kell, hogy egy ilyen nemzetközi leányvállalat kettős versenyhelyzetben van. Mint minden olyan vállalatnál, ahol gyártásról és kereskedelemről beszélhetünk, a gyártást a központi stratégia szerint optimalizálják. Egy nemzetközi cégnél regionális szervezetben gondolkodnak és az új fejlesztésű termékkörből a gyártást oda helyezik, ahol gazdaságosabb. Tehát egy-egy gyártóegységet specializálnak egy bizonyos termékkörre, mert akkor tudják a legeredményesebben működtetni. Ugyanakkor a teljes termékkínálatot mindegy, hol gyártják, minden ország piacára bevezetik. Innentől kezdve a gyártási és kereskedelmi feladatok és költségek is szétválnak. Így bonyolultabb a kimutatása is. E kettős versenyhelyzetben csakis jó minőségű szolgáltatásokkal és termékekkel lehet versenyben maradni. - Ipari termelésben miként állnak a dolgok? - Abban vállalaton belül van versenyhelyzet. Meg kell találni a megfelelő pozíciót, és akkor eredményesek leszünk. Van egy középtávú fejlesztési terv, amely meghatározza a Legrand szentesi telephelyének a fejlesztését, ezt 2003-ban hagyattuk jóvá a Legrand központtal. Természeten számít az, hogyan teljesítettünk, hogy milyen a vevőkiszolgálás, mennyire vagyunk megbízhatóak. - Ki döntött a vezérigazgatói beosztásról? - A váltás a Legrand központi döntése. A Legrand felső vezetésének az a véleménye, hogy Szentesen egy nagyon jó szakmai gárda van, de nagyobb teljesítményre képes. A változó környezetünkhöz alkalmazkodni kell, többet kell eladni, és hatékonyabban kell termelni. Ez talán a XXI. század legnagyobb kihívása. Meg kell találni azokat az értékeket, amelyek segítenek abban, hogy a kihívásoknak megfeleljünk. Kulcsfeladat a hatékonyság, a folyamatosan javuló teljesítmény. Korrekt, megbízható partneri kapcsolatot szeretnénk kiépíteni mindenkivel, vállalaton belül és kívül. Számunkra fontos az üzleti partnerek visszajelzése. Nekünk fontos az, hogy egy-egy személy hogyan teljesít, de tudni kell, hogy összességében a teljes vállalat teljesítménye a mérvadó, ezt a vevőink minősítik, értékelik. (folytatjuk) |