Ilyenkor, év elején az ember számvetést csinál, megfogalmazza terveit. Nincs ez másképp a Hunor Co-op Zrt.-nél sem. Mészáros Zoltán elnök-vezérigazgató (képünkön) óvatosan fogalmaz; azt mondja, állták a versenyt. És ez nagyon fontos. Meg is jegyzi nyomban: tervkészítéskor óvatosnak kellett lenni, mivel 2006-ban hatalmas konkurenciák léptek be a piacukra. ennek ellenére elmondhatják, tudtak növekedni. Ez a növekedés bővülést is jelent, szerény, visszafogott eredményt hozott magával.
- Hogy állni tudtuk a versenyt, az jelentős áldozatokkal járt. Igyekeztünk a piacon olyan árakkal, akciókkal megjelenni, hogy a hűséges törzsvásárlóinkat megtartva új vevőket is tudtunk toborozni. Az előzetes terveinket teljesítettük, megközelítőleg 4-5 százalékos piacbővülést értünk el. Céljaink változatlanok. A legfontosabb: az elégedett vásárló. Ami az erősségünk, s erre oda tudjunk figyelni, a boltban mosolygós kereskedőkkel találkozzanak a vásárlók.
Mészáros Zoltán tervezett beruházásokról, új üzletek nyitásáról beszél. A legnagyobb fejlesztést az informatika vonalán tervezik. Valamennyi üzletükben bevezetik a vonalkódos rendszert. Ami a mai vásárlási körülményeknek fontos feltétele, és a még jobb készletezést, a rugalmasabb kereskedést segíti.
- A legfontosabb: vásárlóink bizalmának megtartása, hűségük elnyerése - mondja. - Az a hűségprogram, amit tavaly novemberben a Hunor Co-op meg is hirdetett, a Co-op Klub törzsvásárlói kártyarendszer február 1-jével indul. Országosan a 23 legnagyobb Co-op-társa-ság összefogásával létrehoztuk az országos Co-op klubkártya központot, ami az ország valamennyi településén működő, és a rendszerhez kapcsolódó Co-op üzletét magába öleli. Tehát ha valaki belép a klubba, a kártyarendszerbe, az regisztrál, ingyenesen kap egy műanyag plasztikkártyát, ezt január 15-ével már postázzuk. A kártyákkal február 1-jétől bármelyik üzletünkben vásárolhatnak, elkezdik gyűjteni a pontokat. A pontok engedményeket jelentenek, vásárlási utalványokat. Külön akciókban extra kedvezmények várnak a vásárlókra. A Hunor Co-op Zrt. esetében Szentesen, Makón, Csongrádon és a további 14 településen. Elmondhatjuk, törzsvásárlóink számát meg tudtuk duplázni, több mint négyezren regisztráltak a Hunor Co-opnál. Mi azt szeretnénk, hogy elérjük a tízezret.
A szövetkezeti alapokra épülő Hunor Co-opnak az alapfilozófiája az, hogy öszszefogással minden akadály elhárítható. Beszállítóinkkal, a partnereinkkel, és a vásárlóinkkal is szövetkezni akarunk erre a sikerre. Itt most nemcsak a konkurencia fog támadni, hanem a szűk pénztárca is. A megszorításoknak már érződik a hatása. Meggyőződésem, 2007 nem a túlfogyasztásról és a kereskedelem fellendüléséről szól majd.
Lovas József