A munkások az óvoda átalakításán dolgoznak
A hét elején benépesültek az iskolák. Az oktatási intézményekben szeptember 1-jével megkezdődött a tanítás. Nem volt ez másképp a Szent Erzsébet Katolikus Általános Iskolában sem. Az ünnepélyes tanévnyitót augusztus 31-én, vasárnap a Szent Anna-templomban tartották. A szentmisét dr. Kis-Rigó László megyéspüspök celebrálta.
Előzetesen azonban arra voltunk kíváncsiak: mi mindent csináltak meg a nyáron, hogyan várják a tanulókat az új tanév kezdetén az intézményben? A kérdésre Siposné Miskolczi Gyöngyi igazgatóhelyettestől vártuk a választ. Mint elhangzott, a pedagóguslétszám nem változott, óraadókat alkalmaztak, illetve alkalmaznak, így velük bővül egy kicsit a létszám, de a státuszok száma nem változik. Újdonság az iskolában, hogy az 5. évfolyamon bevezetik a nem szakrendszerű tanítást, ide segítenek majd be az alsó tagozatos nevelők.
Az intézménybe jelenleg 374 tanuló iratkozott be, s 48 fővel most két elsős osztály indult. Az igazgatóhelyettes elmondta, ez pedagógusnak, diáknak egyaránt ideális osztálylétszám. Viszont az általános iskolai tanulmányaikat befejezett nyolcadikosokhoz képest kevesebb a tanulói létszám: a tanév végén három évfolyam ballagott el.
Az elsősöket és a többi diákot tiszta iskolaépülettel fogadták. Az intézmény a kötelező tisztasági festést elvégeztette, emellett kialakítottak egy kémia szaktantermet, így az a korábbihoz képest már az előírásoknak megfelelően működik majd. Ami igazán nagy változás az iskola életében, hogy óvoda költözik be az iskola épületébe. A munkálatok még folynak, a fűtéskorszerűsítés van hátra, kicsit kitolódott a felújítás, emiatt várhatóan szeptember végén, október elején fogadják majd az óvodásokat. Mint megtudtuk, az óvoda bejárata a Szent Anna-templommal szemben lesz, az iskolától elkülönítve, zárt részben foglalkoznak majd a kicsikkel. Erre a megoldásra azért nyílt lehetőség, mert a csökkenő tanulói létszámmal tantermek szabadultak fel. A gyerekek a Szent Anna plébánia tulajdonában lévő Villogó utcai épületből jönnek át.
L. J.