11.) A vásárokról és piacokról szóló rendelet módosítása (10)
Szirbik Imre:
Az előterjesztéssel kapcsolatban írásban van csatolva a Pénzügyi, a Jogi és
Ügyrendi, valamint a Kereskedelmi, Mezőgazdasági, Idegenforgalmi és Nemzetközi
Kapcsolatok Bizottság véleménye.
Dr. Gyenes Ágota:
Egy "C" változatot javasolt elfogadásra, amely csak 5%-kal emelné
a piaci helypénz és mérlegelési díjakat.
Félegyháziné Somogyi Éva:
A Pénzügyi Bizottság ülésén is javasolta, hogy az állatokat árusítók helydíját
ne emeljék. Erre azt a választ kapta, hogy eladásra kevés állatot visznek a
piacra. Úgy gondolta, hogy az önkormányzatnak ebből 50-100 eFt-os többletbevétele
lenne, amely véleménye szerint elhanyagolható a költségvetés forráshiányához
viszonyítva, azonban a nehéz helyzetben lévő mezőgazdasági termelőknek, állattenyésztőknek
ezt a kis lehetőséget adja meg a Képviselő-testület.
Karikó T. Tibor:
Örömmel vette, hogy a piac látványosan fejlődik, de javasolta, hogy a díjak
az infláció mértékével növekedjenek.
Szirbik Imre:
Kérte a képviselőket, aki egyetért azzal, hogy valamennyi díjtétel esetében
az inflációt követő 5%-os emelkedésre kerüljön sor, szavazzon.
A Képviselő-testület a javaslatot 6 igen szavazattal, 11 nem szavazat ellenében, 3 tartózkodás mellett nem fogadta el.
Kérte a képviselőket, aki egyetért azzal, hogy az 1. sz. melléklet állattartásra vonatkozó 3-8. sora változatlan maradjon, szavazzon.
A Képviselő-testület a javaslatot 15 igen szavazattal, 3 nem szavazat ellenében, 2 tartózkodás mellett elfogadta.
Kérte a képviselőket, aki a Pénzügyi Bizottság parkolási díjára vonatkozó indítványával egyetért, szavazzon.
A Képviselő-testület a javaslatot 15 igen szavazattal, 1 nem szavazat ellenében, 4 tartózkodás mellett elfogadta.
Halmai László:
Bejelentette, hogy a parkolási díjra vonatkozóan "nem"-mel szavazott.
Szirbik Imre:
Kérte a képviselőket, aki az elhangzott módosításokkal a rendeletet elfogadja,
szavazzon.
A Képviselő-testület a javaslatot 16 igen szavazattal, 4 nem szavazat ellenében
elfogadta és megalkotta alábbi rendeletét:
Szentes Város Önkormányzata Képviselő-testülete
23/2002. (XII.21.) KT. sz. rendelete
a vásárokról és piacokról szóló
19/1993. (IX.24.) KT. sz. rendelet
módosításáról
(A rendeletet a 9. sz. melléklet tartalmazza.)
12.) A közterületek és közterület jellegű területek
használatának egyes városképi, köztisztasági és építésügyi előírásairól szóló
rendelet módosítása (11)
Szirbik Imre:
Az előterjesztéssel kapcsolatban írásban van csatolva a Pénzügyi, a Jogi és
Ügyrendi, a Művelődési és Oktatási, a Szociális és Egészségügyi, az Ifjúsági
és Sport, a Városrendezési,- Fejlesztési és Környezetvédelmi, valamint a Kereskedelmi,
Mezőgazdasági, Idegenforgalmi és Nemzetközi Kapcsolatok Bizottság véleménye.
Zsohár Zsuzsanna:
Elmondta, hogy az előterjesztésben szereplő átlagos mértékű emelésen az infláció
5%-os emelését értik.
Dr. Demeter Attila:
A Jogi és Ügyrendi Bizottság a rendelet módosítását a Képviselő-testületnek
megtárgyalásra javasolja.
Szirbik Imre:
Kérte a képviselőket, aki a rendelet módosítását támogatja, szavazzon.
A Képviselő-testület a javaslatot egyhangúlag elfogadta és megalkotta alábbi rendeletét:
Szentes Város Önkormányzata Képviselő-testülete
24/2002.(XII.21.) KT. sz. rendelete
a közterületek és közterület jellegű területek használatának
egyes városképi,
köztisztasági és építésügyi előírásairól szóló
többszörösen módosított 27/1993. (XII.17.) KT. sz. rendelet
módosításáról
(A rendeletet a 10. sz. melléklet tartalmazza.)
13.) Szentes Város Önkormányzata 2003. évi költségvetési
koncepciója (12)
Szirbik Imre:
Az előterjesztéssel kapcsolatban írásban van csatolva a Pénzügyi, a Jogi és
Ügyrendi, a Művelődési és Oktatási, a Szociális és Egészségügyi, az Ifjúsági
és Sport, a Városrendezési,- Fejlesztési és Környezetvédelmi, valamint a Kereskedelmi,
Mezőgazdasági, Idegenforgalmi és Nemzetközi Kapcsolatok Bizottság véleménye.
A működés összevetéséből most 10% feletti költségvetési hiány látható az előterjesztésben.
Az előterjesztés kiadása óta pozitív változások indultak. Az elmúlt napokban
az Országgyűlés közel kétezer módosító indítványról döntött. Ezek között van
olyan, amelyek az önkormányzatok helyzetét javíthatják. Javíthatják bizonyos
normatívák növekedésével és két kassza megnyitásával, amelyet a szakma jelenleg
"bérhiki"-nek nevez. A "bérhiki" azt a költségvetési elismerést
jelenti, hogy nem minden településen fedezi a bevételek köre a szükséges kiadásokat,
amelyek döntően a közalkalmazotti bérfejlesztésből adódnak. Az intézmények működőképességét
2003. évben is szeretnék az idei szinten biztosítani. A mozgástér növekedésével
a következő lépcső az intézményi körben halasztott vagy szükségessé vált felújítások
kérdésének a kezelése, amelyeknek a felmérése megtörtént, és jelenleg 50 mFt-ot
tesz ki. Harmadik körben jönnek a 2002. évről áthúzódó fejlesztések, amelyek
forrásai rendelkezésre állnak, és innen indulhat el az új fejlesztéseken való
gondolkozás.
Dr. Sipos Ferenc:
Véleménye szerint az előterjesztés szakmai tartalmában megfelelő korrektséggel
jelenik meg. A tervezés megközelítőleg 500 mFt hiánnyal indul. Az elmúlt évek
során is költségvetési hiánnyal indult az önkormányzat, de mindig sikerült fejlesztéseket
is felmutatni. Mikor lehet szebb a tervezés? Ha az egész ország gazdasági prosperitása
javulni fog, de ez abban az esetben kevés lesz, ha a központi költségvetés Szentesre,
a térségre, illetve a Szenteshez hasonló nagyságú településekhez negatív módon
áll hozzá. A gazdasági erő egészen addig nem fog javulni, míg a fő ok az, hogy
az utak minősége nem elfogadható.
Farkas Sándor:
Tájékoztatásul elmondta, hogy a parlamentben az elmúlt hetekben a 2003. évi
költségvetési vitában komoly helyzet alakult ki. A parlament különböző szociálpolitikai
juttatásokat, részben jogos fizetésemeléseket adott a közszféra részére, amely
mintegy 320 milliárd Ft-ot tesz ki. Ennek az ellensúlyozására az elkövetkezendő
években egy szigorú gazdálkodás következik be az ország teljes területén. Ez
azt jelenti, hogy számos ágazat a korábbi ígéretekhez képest töredékét vagy
annyi támogatást sem kap, mint az előző évek folyamán. Ugyanez a helyzet elmondható
az önkormányzatokra is. Mintegy 800 kisebb település kerülhet január 1-jét követően
teljes csődbe. Az elmúlt napokban próbálkozott olyan módosító javaslatok beterjesztésével,
amellyel Szentes városát és a környező településeket a címzett támogatások elnyeréséhez
közelebb juttatná. Sajnos a kormány határozata szerint a volt Megyeháza sorsa
ismételten megpecsételődött. A mostani kormányzat elé ez a pályázat már nem
került be, mert különböző szinteken megbukott. Annak érdekében, hogy a Megyeháza
beruházása a címzett támogatások keretében megvalósulhasson külön önálló indítványt
terjesztett elő a költségvetési vita során, amelyet leszavaztak.
Megérkezett az ülésre: Nagy Mihály képviselő
A Képviselő-testület létszáma: 21 fő
Farkas Sándor:
Véleménye szerint ahogy telik az idő úgy szakad le a megye és a térség fejlődése.
Az elmúlt év során interpellációt nyújtottak be a csongrádi elkerülő út érdekében,
ennek megvalósítására csak 2005-2006. után válik lehetőség. Örömmel lehet tapasztalni,
hogy a Kiskunfélegyházát elkerülő út gyakorlatilag megépült. Mindent meg kell
tenni annak érdekében, hogy a megkülönböztetések a térségünket megváltoztassák
és lehetőséget teremtsenek arra, hogy Szentes és a környező települések is könnyen
megközelíthetőek, az ipar és a tőke számára vonzó és beruházható települések
közé tartozzon.
Oltyán Lajos:
Az országgyűlési képviselőnek megköszönte a részletes tájékoztatást. Megemlítette,
hogy elvárta volna Farkas Sándortól, ha az önkormányzat költségvetési koncepciójához
is hozzászólt volna, valamint azokból a témákból, amelyeket korábban egy nyilvános
gyűlésen elmondott valamit megvalósításra javasoljon. Szentes fejlődése szempontjából
jó programnak találta az országgyűlési képviselő által említett termálprogramot,
kvalifikált munkaerő helyek megvalósítását, ipari park felélénkítését, melyhez
megfelelő tőkeerős belföldi vagy külföldi partnerek megszerzését javasolta.
Halmai László:
A választás október 20-án eldőlt. A lakosság nem azt a polgármester-jelöltet
választotta, aki ezt a programot ígérte. Innen kezdve nem etikus számonkérni
ígéreteit egy olyan jelölttől, aki nem kapta meg a bizalmat. A polgármester
úr is ígért, képvisel egy politikai erőt, ami nem biztos, hogy megfelelő módon
támogatja. Olyan még nem volt Szentes életében, hogy egy költségvetési koncepciónál
a fejlesztés nulla forintjánál is 500 mFt hiány van. A kormányzat lehetetlen
helyzetbe hozza az önkormányzatokat. Véleménye szerint az önkormányzat valamilyen
szinten tudja önmagát kormányozni, amelyhez valamilyen szabadságfokra van szüksége,
ez a szabadságfok megszűnt. Teljesen ki van szolgáltatva Szentes az állami költségvetésnek.
A polgármester úr ígérete a szennyvízcsatornázás, amely a címzett támogatásra
volt alapozva. Ezt Szentes be sem nyújtotta. A polgármester úr által említett
céltámogatás nem fogja tudni fedezni az önrészen kívüli részt. Véleménye szerint
a céltámogatás a beruházás maximum 40%-át fogja lefedni, még szükséges lesz
környezetvédelmi és vízügyi alapra is pályázni. A lakosságot az érdekli, hogy
mikor lesz csatornájuk. Úgy érzi, hogy azért nincs benne a fejlesztési koncepció
rész, mert a szennyvízcsatornázásnak a forrásoldala nem tisztázott.
Baranyi Imre:
Az önkormányzat törvényi kötelezettsége, hogy december 15-ig benyújtsa a költségvetési
koncepciót. Elég nehéz pontos számok hiányában feladatokat megfogalmazni. A
koncepció "A város fejlesztési lehetőségeinek alakulása" c. részében
szerepel a "koncepcionális kérdésként kell kezelni azon prioritásokat,
melyek a városlakók széles rétegét érintik" szövegrész, pl. járdaépítési
program. Szeretnének ezekben előre lépni és a szennyvízcsatorna-építésre felkészülni.
Felelőtlen dolog olyat kijelenteni, hogy szélhámosság a csatornaépítés, mert
igenis komoly dologról van szó. 4.500 család, amely az érintett lakosság több
mint 80%-át jelenti a csatornázás mellé állt.
Szirbik Imre:
A magyar parlament fideszes oldala 4 év alatt háromszor, a szocialista oldala
egyszer szavazta le volt Megyeháza felújításával kapcsolatos pályázatot. Bízik
abban, hogy a Megyeháza kérdése ebben a ciklusban címzett támogatással rendeződni
fog.
Szirbik Imre:
Az útépítést tekintve a város és a Csongrád Megyei Közútkezelő Kht. együttes
megbeszélése után történt meg a Csongrád-Gátér közötti szakasz felújítása. Hamarosan
a csongrádi megkerülő is napirendre kerülhet, amely által kinyílhat egy dél-keleti
korridor, még az M5-ös Szegedig érése előtt. Ez a Kiskunfélegyháza-Csongrád-Szentest
érinti, itt két irányba válik Orosháza-Mezőkovácsháza-Battonya, illetve a Hódmezővásárhely-Makó-Kiszombor-Temesvár.
Október 20-án a lakosság döntött, a választási kampány lezárult, amely mindannyiunkat
arra hatalmazott fel, hogy Szentest képviseljük. Figyelemmel kell lenni arra,
hogy a két megnyíló kasszából, amelyet "bérhiki"-nek és "önhiki"-nek
neveznek, minél több kerüljön Szentesre. A szennyvízcsatornázással kapcsolatban
ne legyen mellébeszélés. Idén több olvasatban is a Képviselő-testület elé került.
Az előterjesztések úgy szóltak, hogy céltámogatás 40%, 20% vízügyi alap, címzett
támogatásról soha nem volt benne szó. A lakosság nem lett becsapva. A lakossági
fórumokon is az hangzott el, ha minden jól megy akkor 2003 őszén, de lehet csak
2004 tavaszán lehet elindítani a kivitelezési munkákat és minimum 2-2,5 évet
vesz igénybe a beruházás. A szennyvíz azért nem szerepel az előterjesztésben,
mert a koncepciónak nincs fejlesztési táblája, nem pedig azért, mert valaki
szélhámoskodik. A nehézségek ellenére kérte, hogy mindenki gyakorlati munkájával
segítse azt, hogy a költségvetés előrejusson, és január végén olyan költségvetést
terjesszenek elő, amely a város további fejlődését szolgálja.
Kérte a képviselőket, aki a 2003. évi költségvetési
koncepciót elfogadja, szavazzon.
A Képviselő-testület a javaslatot 15 igen szavazattal, 3 nem szavazat ellenében,
3 tartózkodás mellett elfogadta és meghozta az alábbi határozatot:
143/2002. (XII.06.) KT
Tárgy: Szentes Város Önkormányzata 2003. évi költségvetési koncepciója
Szentes Város Önkormányzata Képviselő-testülete a város 2003. évi költségvetési koncepcióját megtárgyalta és a helyi önkormányzatokról szóló, többször módosított 1990. évi LXV. törvényben, illetve az államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. törvényben foglaltakat figyelembe véve az alábbiak szerint határoz:
1.) A város 2003. évi költségvetésének kidolgozására vonatkozó költségvetési koncepciót elfogadja.
2.) Felhívja a figyelmet a források reális számbavételére, a kiadások feladathoz igazodó, a működési alapfeltételeket biztosító, indokolt alapszükségletek részletes kidolgozására.
3.) Felkéri a bizottságok, az intézmények vezetőit a tervező munkálatok folyamatos figyelemmel kísérésére és az aktív részvételre.
4.) A 2003. évi költségvetés egyensúlyának biztosítása érdekében elengedhetetlenül fontosnak tartja a tervező munka során a koncepcióban megfogalmazott szempontok maradéktalan érvényesítését a forráshiány elviselhető mértékű csökkentése érdekében.
Határidő: 2003. évi tervjavaslat elkészítése, munkaterv szerint
Felelős: Polgármester, Jegyző
A határozatról értesítést kap:
1./ Érintett intézmények vezetői
2./ Szentes Város Polgármestere
3./ Szentes Város Alpolgármestere
4./ Szentes Város Jegyzője
5./ Polgármesteri Hivatal osztályai - Helyben
14.) A gazdálkodás 2003. évi átmeneti szabályairól szóló rendelet (13)
Szirbik Imre:
Az előterjesztéssel kapcsolatban írásban van csatolva a Pénzügyi, a Jogi és
Ügyrendi, a Szociális és Egészségügyi, a Művelődési és Oktatási, a Városrendezési,-
Fejlesztési és Környezetvédelmi, valamint a Kereskedelmi, Mezőgazdasági, Idegenforgalmi
és Nemzetközi Kapcsolatok Bizottság véleménye.
A költségvetési év 2003. január 1-jén el fog kezdődni, addigra a városnak elfogadott
költségvetése nem lesz. Az átmeneti költségvetés arról szól, hogy a 2002. évi
módosított költségvetés 1/12-ed részével havonta továbbmegy a költségvetés.
Ez technikai dolog, azért, hogy a költségvetés elfogadásának a napjáig az intézmények
működni tudjanak.
Kérte a képviselőket, aki a rendeletet elfogadja,
szavazzon.
A Képviselő-testület a javaslatot egyhangúlag elfogadta és megalkotta alábbi rendeletét:
Szentes Város Önkormányzata Képviselő-testülete
25/2002. (XII.06.) KT. sz. rendelete
a 2003. évi költségvetési gazdálkodás átmeneti szabályozásáról
(A rendeletet a 11. sz. melléklet tartalmazza.)
15.) Szentes város helyi tömegközlekedési díjairól szóló rendelet módosítása (28)
Szirbik Imre:
Az előterjesztéssel kapcsolatban írásban van csatolva a Pénzügyi Bizottság véleménye.
A Pénzügyminisztérium egyetértése megérkezett, amely az előterjesztéshez van
csatolva. A Pénzügyi Bizottság javasolja, hogy az önkormányzati támogatás inflációkövető
legyen. Kérte a Képviselő-testületet, úgy vegyék figyelembe, hogy az önkormányzati
támogatás maximum az infláció mértékével növekedhet.
Dr. Demeter Attila:
A Jogi és Ügyrendi Bizottság a rendeletmódosítást megtárgyalta és a Képviselő-testületnek
elfogadásra javasolja.
Füsti Molnár Lajos:
Javasolta, abban az esetben fogadják el a díjemelést, ha a Tisza Volán Rt. megvalósítja
azt a lakossági kérést, hogy a buszok az esti gyorsvonatot megvárják, akármennyit
is késnek.
Félegyháziné Somogyi Éva:
A Pénzügyi Bizottság véleményében szerepel, hogy a lakosság igényeinek figyelembevételével
történjen meg a rendelet módosítása.
Móra József:
Kérte annak megvizsgálását, hogy Eperjesről egy járat vegye fel a kisecseri
lakosokat. Itt laknak gyermekek és a szülőknek 6-8 km-t kell megtenni, hogy
az iskolába elkísérjék. Régebben volt üzemi járat, de ez mára megszűnt. Véleménye
szerint az önkormányzat tartozik annyi felelősséggel ezekért a családokért,
hogy ilyen jellegű tárgyalást kezdeményez a Tisza Volán Rt. vezetőségével.
Szirbik Imre:
Kérte, hogy az ilyen jellegű kéréseket a Polgármesteri Hivatal Műszaki Osztályára
juttassák el.
Pap Imre:
Csatlakozott a Pénzügyi Bizottság azon javaslatához, mely szerint a közigazgatásilag
Szenteshez tartozó településrészek helyi tarifával vehessék igénybe a közlekedést.
Kérte ebbe a körbe bevonni Magyartést is.
Karikó T. Tibor:
Egyetértett a Pénzügyi Bizottság javaslatával, de véleménye szerint előrébb
kellene lépni. Az inflációkövető díjemelés mellett kérte, szavazzák meg, hogy
a Szentes vonzáskörzetéhez tartozó településrészek lakói helyi tarifával közlekedhessenek.
Véleménye szerint elhúzódó folyamat lehet, ha felkérik a Műszaki Osztályt egy
ilyen felmérés elkészítéséhez.
Szirbik Imre:
Magyarországon törvény szabályozza a tarifahatárokat és rendeleteket. Ha ezen
a tarifán tárgyalásokkal nem tudunk módosítani, egyoldalú döntést nem tudunk
hozni. Innentől kezdve a ma érvényes távolsági és helyi tarifák közötti differenciát
az önkormányzatnak a költségvetéséből ki kell egyenlítenie. Kérte, fogadják
el a Pénzügyi Bizottság álláspontját, hogy olyan pénzügyi megoldást is lehessen
találni, amely a lakosság számára biztosítja a lehetőségeket, ugyanakkor a költségvetés
számára nem jelent aránytalanul nagy terhet.
Kérte a képviselőket, aki a rendelet módosítását
a Pénzügyi Bizottság javaslatával együtt elfogadja, szavazzon.
A Képviselő-testület a javaslatot egyhangúlag elfogadta és megalkotta alábbi rendeletét:
Szentes Város Önkormányzata Képviselő-testületének
26/2002. (XII.21.) KT. sz. rendelete
a Szentes város helyi tömegközlekedési díjairól
és azok alkalmazási feltételeiről szóló
többszörösen módosított 2/1992. (I.24.) KT. sz. rendelet
módosításáról
(A rendeletet a 12. sz. melléklet tartalmazza.)
16.) Magasabb vezetői megbízás visszavonása
(17)
Gr. Széchenyi István Általános Iskola igazgatója
Szirbik Imre:
Az előterjesztéssel kapcsolatban írásban van csatolva a Művelődési és Oktatási
Bizottság véleménye. Az iskolaigazgatói és az alpolgármesteri megbízás a törvény
erejénél fogva összeférhetetlen. Ezért Szűcs Lajos kéri a Képviselő-testülettől
az intézményvezetői megbízás visszavonását.
Kérte a képviselőket, aki a határozati javaslattal egyetért, szavazzon.
A Képviselő-testület a javaslatot egyhangúlag elfogadta és meghozta az alábbi határozatot:
144/2002. (XII.06.) KT
Tárgy: Magasabb vezetői megbízás visszavonása
Gr. Széchenyi István Általános Iskola igazgatója
Szentes Város Önkormányzata Képviselő-testülete a közalkalmazottak
jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. törvény 23.§ /4/ bekezdése, valamint a
polgármesteri tisztség ellátásának egyes kérdéseiről és az önkormányzati képviselők
tiszteletdíjáról szóló 1994. évi LXIV. törvény 1.§ /3/-/4/ bekezdése értelmében
Szűcs Lajosnak (Szentes, Horváth M. u. 5. sz. alatti lakos) a Gr. Széchenyi
István Általános Iskola igazgatójának 1997. augusztus 1-jétől 2005. augusztus
31-ig fennálló magasabb vezetői megbízását visszavonja 2002. november 4-i hatállyal,
ezzel egyidejűleg közalkalmazotti jogviszonya szerinti munkáltatója fizetés
nélküli szabadságban részesíti az alpolgármester megválasztásával létrejött
foglalkoztatási jogviszonya időtartamára.
A képviselő-testület felkéri a polgármestert, hogy a szükséges munkáltatói intézkedéseket
tegye meg.
A határozatról értesítést kap:
1./ Szűcs Lajos - Szentes, Horváth M. u. 5.
2./ Szentes Város Polgármestere
3./ Gr. Széchenyi István Általános Iskola - Szentes
4./ Csongrád Megyei TÁH - 6701 Szeged, Széchenyi tér 9.
5./ Városi Intézmények Gazdasági Irodája - Szentes
6./ Polgármesteri Hivatal Szervezési és Oktatási Osztálya
Szirbik Imre:
Átadta az ülés vezetését Szűcs Lajos alpolgármesternek.
17.) Szentes város háziorvosi, házi gyermekorvosi és fogorvosi körzeteinek megállapításáról (14, 14/1, 14/2)
Szűcs Lajos:
Az előterjesztéssel kapcsolatban írásban van csatolva a Jogi és Ügyrendi, valamint
a Szociális és Egészségügyi Bizottság véleménye.
Dr. Gyenes Ágota:
Örvendetes, hogy a város egészségügyi ellátásában két új felnőtt körzettel gazdagodik
az alapellátás. Véleménye szerint a felnőtt háziorvosi ellátásban döntő a területi
elv érvényesítése. Jelen tervezetben a Kertvárosban kialakított két új felnőtt
háziorvosi rendelőhöz távol élő lakosokat rendelnek hozzá. A Petőfi utca páratlan
oldala a Kertvárosi rendelőhöz, páros oldala pedig a Klauzál utcai rendelőhöz
tartozik. Nem ismeri a lakosság véleményét. Volt-e erről valamilyen fórum? Véleménye
szerint az egészségügyi ellátásban érvényesíteni kell azt, hogy az ellátásban
egyenlően vegyenek részt. Úgy gondolta, hogy a területi elvet jobban kellene
érvényesíteni. A város a közlekedést abba az irányba fejleszti-e? A jogszabályok
alapján a háziorvosi praxisok piaci értéken cserélnek gazdát. A két új háziorvosi
körzet milyen piaci elvek alapján van értékesítve?
Oltyán Lajos:
Dr. Németh Jenő gyermekorvos neve mellett szerepel, hogy iskolaorvosként is
ellátja feladatát. A többi orvosnál miért nincs feltüntetve?
Ollai Istvánné:
Az Ifjúság tér a Kísér városrészben van. Az itt lakóknak miért kell a Kertvárosba
menniük?
Agócs Lászlóné:
A körzethatárok kialakítása a háziorvosokkal több hónapos tárgyalás, egyeztetés
után valósult meg. A háziorvosok az utcákat átadták egymásnak. Magyarországon
szabad orvosválasztás van. Az Orvosi Kamara véleménye szerint a körzethatárok
megfelelőek. Javasolta, hogy próbálják ki az új körzethatárokat. A területi
ellátás mindenki számára kötelező lesz. Kérte a lakosságot, ha valaki valamilyen
kifogást talál a háziorvosi ellátás miatt, keresse fel a Polgármesteri Hivatal
Szociálpolitikai Osztályát és tegyen hivatalos panaszt. Elnézést kért azért,
amiért több gyermekorvos neve mellől hiányzik, hogy iskolaorvosi tevékenységet
is végez.
Ollai Istvánné:
Hangsúlyozta, hogy az Ifjúsági tér lakói között sok idős van, akik nem fognak
3 km-re orvoshoz menni. Nem értett egyet az előterjesztéssel, más megoldást
kellene keresni.
Agócs Lászlóné:
Magyarországon szabad orvosválasztás van. Tavalyelőtt gyermekorvosi felmérést
végeztek, amely szerint a terület lakosságának 40%-a más orvoshoz jár, nem pedig
a körzetébe tartozóhoz.
Szűcs Lajos:
Dr. Gyenes Ágota képviselő asszonynak elmondta, hogy a közlekedés érdekében
megkezdik a tárgyalásokat a Tisza Volán Rt.-vel.
Füsti Molnár Lajos:
Javasolta, hogy fogadják el a körzethatárokat és a döntést a lakosságra bízzák.
Pap Imre:
Az Ifjúság térről nem kell a Kertvárosi rendelőbe menni, ahogy eddig sem tették.
A szabad orvosválasztás azt jelenti, hogy a lakos az általa legjobbnak tartott,
vagy a lakóhelyéhez legközelebb eső orvost válassza. A Szociális és Egészségügyi
Bizottság azt javasolja a Képviselő-testületnek, hogy a körzethatár-módosítást
átmeneti megoldásként kezelje. Egyrészt azért, mert a lakossági véleményeket
nem ismeri a Képviselő-testület, másrészt pedig azért, mert a háziorvosok által
választható kompromisszum eredménye az előterjesztés. Ez volt annak a feltétele,
hogy a város két új háziorvosi körzetet tudjon kialakítani a Kertvárosi rendelőhöz.
A 14/1, és 14/2. sorszámú anyagokból látható, hogy az ÁNTSZ Csongrád Megyei
Intézete is el tudja átmeneti megoldásként fogadni a körzethatárokat. Javasolta,
hogy a Képviselő-testület is fogadja el.
Dr. Gyenes Ágota:
A háziorvosi praxisokat milyen piaci áron értékesítette az önkormányzat?
Dr. Sztantics Csaba:
Az önkormányzat nem értékesítette a praxisokat, hanem létrehozta ezeket a háziorvosi
körzeteket.
Móra József:
Véleménye szerint az orvos-beteg kapcsolat egy bizalmi kapcsolat. Az önkormányzat
nem fogja a betegek befolyásolni az orvosválasztásban, a körzethatárokat nem
kell betartani. A Képviselő-testület kompetenciájába tartozik a háziorvosi körzetek
kialakítása. A jövő évi munkatervbe lehetőség van beépíteni egy beszámolót a
háziorvosi körzetek működésének tapasztalatairól.
Dr. Sipos Ferenc:
Szabad orvosválasztás van, így a betegek nem kötelesek a körzetükbe tartozó
orvoshoz menni. Viszont az az orvos, akinek nem a körzetébe tartozik a beteg,
nem köteles a gyógykezelését elvállalni. Véleménye szerint az előterjesztés
nincs megfelelően előkészítve és nem tudja elfogadni.
Emberek betegségét nem lehet átmenetileg kezelni.
Dr. Sztantics Csaba:
Átmeneti rendelet nincs. Ha a Képviselő-testület ezt a rendeletet elfogadja,
a későbbiek során csak módosítani lehet.
Szirbik Imre:
Véleménye szerint nincs gond a Szociális és Egészségügyi Bizottság álláspontjával.
A Képviselő-testület megalkot egy rendeletet, a rendelet hatályba lép. Ha a
Képviselő-testület kimondja azt, hogy a tapasztalatok ismeretében a rendeletét
felül kívánja vizsgálni, akkor joga van a rendeletet módosítani. Az átmenetiség
ezt jelenti.
Szűcs Lajos:
Kérte a képviselőket, aki a rendelet módosítását a Szociális és Egészségügyi
Bizottság véleményével együtt elfogadja, szavazzon.
A Képviselő-testület a javaslatot 19 igen szavazattal, 1 nem szavazat ellenében (1 fő nem szavazott) elfogadta és megalkotta alábbi rendeletét:
Szentes Város Önkormányzata Képviselő-testülete
27/2002. (XII.21.) KT. sz. rendelete
a Szentes város háziorvosi, házi gyermekorvosi
és fogorvosi körzeteinek megállapításáról
(A rendeletet a 13. sz. melléklet tartalmazza.)
18.) 2003. évi képviselő-testületi munkaterv (15)
Szűcs Lajos:
Az előterjesztéssel kapcsolatban írásban van csatolva a Pénzügyi, a Jogi és
Ügyrendi, a Művelődési és Oktatási, a Városrendezési,- Fejlesztési és Környezetvédelmi,
az Ifjúsági és Sport, valamint a Kereskedelmi, Mezőgazdasági, Idegenforgalmi
és Nemzetközi Kapcsolatok Bizottság véleménye. Bejelentette, hogy Szirbik Imre
polgármester a bizottsági javaslatokat elfogadta.
Szirbik Imre:
Megkérdezte a Városrendezési,- Fejlesztési és Környezetvédelmi Bizottság elnökétől,
hogy a Sportközpont vezetőjének visszavonásáról szóló előterjesztést figyelembe
véve, a bizottsági véleményük ellenére, egyetértenek-e azzal, hogy a pályázat
azonnal ki legyen írva?
Baranyi Imre:
Igen.
Móra József:
Javasolta, hogy a háziorvosi körzetek működési tapasztalatairól legyen beszámoló
a 2003. decemberi képviselő-testületi ülésen legyen beszámoló a tapasztalatokról.
Halmai László:
A Képviselő-testület a költségvetési koncepció tárgyalását megelőzően közmeghallgatást
szokott tartani, amely novemberben elmaradt. Javasolta, hogy a 2003. januári
képviselő-testületi ülésen a költségvetési rendelet megalkotását megelőzően
tartsanak közmeghallgatást.
Szűcs Lajos:
A bizottsági javaslatokon kívül két javaslat érkezett, miszerint 2003 januári
ülésen legyen közmeghallgatás, valamint 2003 decemberében a háziorvosi körzetek
működésének tapasztalatairól legyen tájékoztató.
Kérte a képviselőket, aki az elhangzott és leírt bizottsági javaslatokkal egyetért,
szavazzon.
A Képviselő-testület a javaslatot egyhangúlag elfogadta és meghozta az alábbi határozatot:
145/2002. (XII.06.) KT
Tárgy: 2003. évi képviselő-testületi munkaterv
1.) Szentes Város Önkormányzata Képviselő-testülete 2003. évi munkatervét az 1. számú melléklet szerint jóváhagyja.
2.) Felkéri a jegyzőt, hogy gondoskodjon a munkaterv részletes kidolgozásáról és az érdekelteknek történő kiadásáról.
Határidő: 2002. december 15.
Felelős: Dr. Sztantics Csaba jegyző
3.) A Képviselő-testület javasolja bizottságainak, hogy a munkatervbe nem került napirendi ajánlásokat saját munkaprogramjuk kialakítása során vegyék figyelembe.
A határozatról értesítést kap:
1./ Képviselő-testület bizottságainak elnökei
2./ Szentes Város Polgármestere
3./ Polgármesteri Hivatal Szervezési és Oktatási Osztálya
19.) Felügyelő Bizottsági tagok delegálása (16)
Szentes Rádió Kht., Szentes Városi Könyvtár Kht.
Szűcs Lajos:
Az előterjesztéssel kapcsolatban írásban van csatolva a Jogi és Ügyrendi, a
Művelődési és Oktatási, valamint a Városrendezési,- Fejlesztési és Környezetvédelmi
Bizottság véleménye. Bejelentette, hogy érintettsége miatt a határozati javaslat
2. pontjának szavazásában nem kíván részt venni.
Baranyi Imre:
A Városrendezési,- Fejlesztési és Környezetvédelmi Bizottság javaslatát Hornyik
László képviselővel való egyeztetés után visszavonta.
Dr. Demeter Attila:
A Beruházó és Vagyonhasznosító Kft. Felügyelő Bizottságának tagja Szabó Péter
volt képviselő, aki felajánlotta lemondását. A Képviselő-testület kompetenciájába
tartozik egy új tag delegálása. A Felügyelő Bizottság Szabó Péter munkájával
meg van elégedve.
Kálmán János:
Javasolta a Rádió Szentes Kht. Felügyelő Bizottságába ötödik tagként Karikó
T. Tibor képviselőt delegálni.
Szűcs Lajos:
Javasolta dr. Demeter Attila és Kálmán János képviselőknek, hogy személyi módosításokra
vonatkozó javaslatukat akkor tegyék meg, amikor a beszámolóknál a Felügyelő
Bizottságokról tárgyalnak.
Kérte a képviselőket, aki a határozati javaslat
1. pontjával egyetért, szavazzon.
A Képviselő-testület a javaslatot 18 igen szavazattal, 1 nem
szavazat ellenében (2 fő nem szavazott) elfogadta.
Kérte a képviselőket, aki a határozati javaslat 2. pontjával egyetért, szavazzon.
A Képviselő-testület a javaslatot 20 igen szavazattal elfogadta.
Kérte a képviselőket, aki a határozati javaslat 3 pontjával egyetért, szavazzon.
A Képviselő-testület a javaslatot egyhangúlag elfogadta és meghozta az alábbi határozatot:
146/2002. (XII.06.) KT
Tárgy: Felügyelő Bizottsági tagok delegálása - Rádió Szentes Kht., Könyvtár
Kht.
Szentes Város Önkormányzata Képviselő-testülete
1.) A helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. törvény 10.§ b.) pontjában biztosított jogkörében a Szentes, Kossuth u. 1. sz. alatti székhelyű Rádió Szentes Kht. Felügyelő Bizottságába, újabb 5 évre
Félegyháziné Somogyi Éva-t
Bucsány György-t
Mátéffy Zoltán-t
dr. Papp Zoltán-t
választja meg.
2.) A helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. törvény 33/A.§ /2/ bekezdés bb.) pontja alapján hozzájárul Szűcs Lajos alpolgármesternek mind a Szentes Városi Szolgáltató Kft., mind a Könyvtár Kht. Felügyelő Bizottsága tagságának a fenntartásához.
3.) Köszönetét fejezi ki Horváth István volt önkormányzati képviselőnek a Csongrád Megyei Kegyeleti Kft. Felügyelő Bizottsági tagjaként végzett munkájáért és egyben megbízatását visszavonja.
A határozatról értesítést kap:
1./ A határozatban megjelölt személyek
2./ A határozatban megjelölt gazdasági/közhasznú társaságok
3./ Szentes Város Polgármestere
20.) A Gr. Széchenyi István Általános Iskola vezetésével kapcsolatos feladatok ellátására megbízás (18)
Szűcs Lajos:
Az előterjesztéssel kapcsolatban írásban van csatolva a Művelődési és Oktatási
Bizottság véleménye. Megállapította, hogy az előterjesztéssel kapcsolatban kérdés,
vélemény nem hangzott el. Kérte a képviselőket, aki a határozati javaslattal
egyetért, szavazzon.
A Képviselő-testület a javaslatot egyhangúlag elfogadta
és meghozta az alábbi határozatot:
147/2002. (XII.06.) KT
Tárgy: A Gr. Széchenyi István Általános Iskola vezetésével kapcsolatos feladatok
ellátására megbízás
Szentes Város Önkormányzata Képviselő-testülete az 1990. évi LXV. törvény 9.§ /4/ bekezdésében biztosított jogkörében, figyelemmel a közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. törvény végrehajtásáról a közoktatási intézményekben tárgyú 138/1992. (X.8.) Kormányrendelet 5.§ /16/ bekezdésére, megbízza
Polyák Mihályné (sz.: Hossó Ilona)
6600 Szentes, Drahos u. 12. II/4. sz. alatti lakost
2002. november 4-től 2003. június 30-ig
terjedő időszakra
a Gr. Széchenyi István Általános Iskola (6600 Szentes, Berekhát
13.) vezetői feladatainak ellátásával.
Havi illetményét a közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. tv.
alapján állapítja meg.
Ezen vezetői beosztásra szóló megbízás nevezett közalkalmazotti kinevezését
nem befolyásolja.
A Képviselő-testület felkéri a polgármestert, hogy a vezetői megbízással kapcsolatos
munkáltatói intézkedéseket tegye meg, és gondoskodjon a Gr. Széchenyi István
Általános Iskola igazgatói állásának meghirdetéséről.
A határozatról értesítést kap:
1./ Megbízott
2./ Szentes Város Polgármestere
3./ Gr. Széchenyi István Általános Iskola - Szentes
4./ Csongrád Megyei TÁH - 6701 Szeged, Széchenyi tér 9.
5./ Városi Intézmények Gazdasági Irodája - Szentes
6./ Polgármesteri Hivatal Közgazdasági Osztálya
7./ Polgármesteri Hivatal Szervezési és Oktatási Osztálya
21.) Magasabb vezetői megbízás visszavonása
(19)
Kíséri Óvodai Munkáltatói Körzet - Bertók Gyuláné
Szűcs Lajos:
Az előterjesztéssel kapcsolatban írásban van csatolva a Művelődési és Oktatási
Bizottság véleménye. Megállapította, hogy az előterjesztéssel kapcsolatban kérdés,
vélemény nem hangzott el. Kérte a képviselőket, aki a határozati javaslattal
egyetért, szavazzon.
A Képviselő-testület a javaslatot egyhangúlag elfogadta
és meghozta az alábbi határozatot:
148/2002. (XII.06.) KT
Tárgy: Magasabb vezetői megbízás visszavonása - Kíséri ÓMK Bertók Gyuláné
Szentes Város Önkormányzata Képviselő-testülete a helyi önkormányzatokról
szóló 1990. évi LXV. tv. 9.§ /4/ bekezdésében biztosított hatáskörében és a
közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. tv. 23.§ /4/ és a 30.0
/1/ bekezdés e.) pontja szerint
Bertók Gyulánénak (sz.: Strincz Katalin Szentes, Kisér u. 5. sz. alatti lakos)
a Kiséri Óvodai Munkáltatói Körzet körzeti vezetőóvónőnek 1999. augusztus 1-jétől
2004. augusztus 31-ig fennálló magasabb vezetői megbízását visszavonja 2003.
augusztus 31-ig hatállyal és közalkalmazotti jogviszonyát felmentéssel 2003.
december 31-ével megszünteti.
A Képviselő-testület felkéri a polgármestert, hogy a munkaviszony megszüntetésére a szükséges intézkedéseket tegye meg, valamint az új intézményvezető kinevezése céljából pályázat kiírásáról gondoskodjon.
A határozatról értesítést kap:
1./ Bertók Gyuláné Szentes, Kisér u. 5.
2./ Szentes Város Polgármestere
3./ Kiséri Óvodai Munkáltatói Körzet - Szentes
4./ Csongrád Megyei TÁH - 6701 Szeged, Széchenyi tér 9.
5./ Városi Intézmények Gazdasági Irodája - Szentes
6./ Polgármesteri Hivatal Szervezési és Oktatási Osztálya
22.) Közalkalmazotti jogviszony megszüntetése
és magasabb vezetői megbízás visszavonása (20)
Sportközpont - Tóth József
Szűcs Lajos:
Az előterjesztéssel kapcsolatban írásban van csatolva az Ifjúsági és Sportbizottság
véleménye.
Oltyán Lajos:
Javasolta, hogy a Képviselő-testület ismerje el Tóth József munkáját.
Karikó T. Tibor:
Javasolta, hogy a Kiséri Óvodai Munkáltatói Körzet vezetőóvónőjének, Bertók
Gyulánénak a munkáját is köszönje meg a Képviselő-testület.
Oltyán Lajos:
Az imént szavazták meg, hogy a Kiséri Óvodai Munkáltatói Körzet beszámolója
a következő évben a Képviselő-testület elé kerül. Úgy gondolta, hogy a beszámolóval
együtt köszönjék meg Bertók Gyuláné munkáját.
Halmai László:
Kérte, hogy az Ifjúsági és Sportbizottság javaslatát is tegyék fel szavazásra.
Szirbik Imre:
Kérte, hogy a Képviselő-testület az Ifjúsági és Sportbizottság véleményét az
előterjesztés részeként kezeljék.
Szűcs Lajos:
Kérte a képviselőket, aki az előterjesztéssel egyetért, szavazzon.
A Képviselő-testület a javaslatot egyhangúlag elfogadta és meghozta az alábbi határozatot:
149/2002. (XII.06.) KT
Tárgy: Közalkalmazotti jogviszony megszüntetése és magasabb vezetői megbízás
visszavonása - Sportközpont Tóth József
Szentes Város Önkormányzata Képviselő-testülete a helyi önkormányzatokról
szóló 1990. évi LXV. tv. 9.§ /4/ bekezdésében biztosított hatáskörében és a
közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. tv. 23. § /5/ és 25.§
/2/ bekezdés a.) pontja alapján
Tóth Józsefnek (Szentes, Szent Imre herceg u. 3. sz. alatti lakos) a Sportközpont
igazgatójának közalkalmazotti jogviszonyát közös megegyezéssel 2003. január
31-ével megszünteti, ezzel egyidejűleg 2001. február 1-jétől 2006. január 31-ig
fennálló magasabb vezetői megbízását visszavonja.
A Képviselő-testület felkéri a polgármestert, hogy a munkaviszony megszüntetésére a szükséges intézkedéseket tegye meg, valamint az új intézményvezető kinevezése céljából pályázat kiírásáról gondoskodjon.
A határozatról értesítést kap:
1./ Tóth József Szentes, Szent I. hg. u. 3.
2./ Szentes Város Polgármestere
3./ Sportközpont - Szentes
4./ Csongrád Megyei TÁH - 6701 Szeged, Széchenyi tér 9.
5./ Polgármesteri Hivatal Közgazdasági Osztálya
6./ Polgármesteri Hivatal Szervezési és Oktatási Osztálya
23.) Intézmények szolgáltatási díjainak megállapítása
(21)
Szűcs Lajos:
Az előterjesztéssel kapcsolatban írásban van csatolva a Pénzügyi, a Művelődési
és Oktatási, valamint az Ifjúsági és Sportbizottság véleménye.
Ádám Aranka:
Az előterjesztés nem tartalmazza az uszodai szolgáltatási díjakat, ez a beruházás
befejezése után kerül a Képviselő-testület elé. A Művelődési Központnál szereplő
"bál iskoláknak" díja csak a belépődíjas rendezvényekre vonatkozik.
Szirbik Imre:
Az Ifjúsági és Sportbizottság módosító indítványai közül elfogadja a Szigligeti
táborra vonatkozó javaslatot. A Sportcsarnok terembérleti díjából elfogadja
a rendezvények 20%, illetve az egyéb kiállítás és vásárra vonatkozó 30%-os bizottsági
indítványt.
Javasolta, hogy az iskolák és egyesületek terembérleti díjaira vonatkozólag
két megoldást fogadjon el a Képviselő-testület. Alaphelyzetben fogadja el az
előterjesztés szerintit, amelyet azzal indokol, hogy ez valójában a középiskolákra
vonatkozik és a megyei költségvetés a város számára e díjtételek alapján többletforrást
tud biztosítani. Ugyanakkor alakítsa ki az Ifjúsági és Sportbizottsággal egyező
javaslattal történő 10%-os számokat alapul véve, az ún. kedvezményes csarnokhasználat
lehetőségét, melynek odaítéléséről az Ifjúsági és Sportbizottság döntsön. Egészpálya
2.600,- Ft, háromnegyed pálya 2.250,- Ft, félpálya 1.800,- Ft, negyed pálya
1.000,- Ft-os díjtétel mellett. Azért kéri, mert ebben az esetben a középiskolák
teremhasználatát a megye kiegészíti, többletforráshoz jut a csarnok, míg a bizottsági
javaslat szerint a szentesi iskolák és sportegyesületek kedvezményesen tudnák
használni a sportcsarnokot.
Oltyán Lajos:
Fontosnak tartja, hogy a Szigligeti tábor gyermekcsoportokra vonatkozó szállásdíját
az Ifjúsági és Sportbizottság módosítása szerint mérsékelje a Képviselő-testület,
ugyanis a gyermekcsoportok táboroztatása egyre nehezebb. A szegény sorsú gyerekek
szülei még ezt az összeget is nehezen tudják megfizetni. Véleménye szerint ugyanezt
a táblázatot kellene megcsinálni a művelődési intézményeknél is, mint például
a Művelődési Ház, Tóth József Színház. Tekintettel arra, hogy itt is gyermekcsoportok,
gyermekintézmények vesznek részt a rendezvényeken. Továbbá méltányos lenne olyan
civil szervezetektől is a bérleti díjakat csökkentett formában beszedni, amelyek
gyermekcsoportokat működtetnek.
Karikó T. Tibor:
Az előterjesztés mellékletében a Művelődési és Ifjúsági Ház díjai között szerepel
a "bál iskoláknak" rovat. A Művelődési és Oktatási Bizottságban az
önköltséghez próbálták kapcsolni az igénybevételi díjat. Pontosan az iskolák
esetében történik egy nagy mértékű emelés. Hiszen a 30 eFt körüli önköltséghez
képest az iskoláknak 10 eFt-tal többet kell fizetni. Az oktatási intézmények
túlnyomó többsége az önkormányzat intézménye, ezért ez a pénz féligmeddig belül
mozog. Másrészt amikor egy iskola bált rendez, az esetek többségében valamilyen
alapítvány van a háttérben. Ezek az alapítványok azért dolgoznak, hogy az iskolákban
fejlődést érjenek el. Kérte, hogy ez a fajta rendezvény is kedvezményes legyen.
Szűcs Lajos:
Megkérdezte Karikó T. Tibor képviselőt, hogy konkrét javaslata is van-e az iskolai
bálak térítési díjára vonatkozóan.
Karikó T. Tibor:
Úgy gondolta, hogy az önköltségi árnál, vagy annak minimális emelésénél maradjon
a Képviselő-testület.
Szirbik Imre:
Javasolta, hogy a Művelődési Központnál is mondja ki a Képviselő-testület ugyanazt
az elvet, mint a Sportcsarnoknál, hogy a szentesi iskolák és civil szervezetek
számára önköltségi szinten biztosítja, és ennek a körének a szabályozását bízzák
a Művelődési és Oktatási Bizottságra.
Karikó T. Tibor:
Elfogadta Szirbik Imre polgármester javaslatát.
Szűcs Lajos:
Kérte a képviselőket, aki az Ifjúsági és Sportbizottság, illetve a polgármester
úr Művelődési Központra és a Sportcsarnokra vonatkozó javaslatát elfogadja,
szavazzon.
A Képviselő-testület a javaslatot egyhangúlag elfogadta és meghozta az alábbi határozatot:
150/2002. (XII.06.) KT
Tárgy: Intézmények szolgáltatási díjainak megállapítása
Szentes Város Önkormányzata Képviselő-testülete az intézmények szolgáltatási díjairól készült előterjesztést megtárgyalta és az alábbiak szerint dönt:
1.) A melléklet szerint (15. sz.) kimunkált szolgáltatási díjak mértékét jóváhagyja.
2.) Felhívja a figyelmet arra, hogy az önkormányzat 2003. évi költségvetésében a jóváhagyott díjak mértékével kell számolni, és az intézmények saját bevételei között a megfelelő összegeket kell szerepeltetni.
A határozatról értesítést kap:
1./ Az érintett intézmények
2./ Szentes Város Polgármestere
3./ Polgármesteri Hivatal Költségvetési Csoport
4./ Polgármesteri Hivatal Szervezési és Oktatási Osztálya
Kiment a teremből: Szirbik Imre polgármester
A Képviselő-testület létszáma: 20 fő
24.) A Szentes Városért Közalapítvány alapító okiratának módosítása (22)
Dr. Sztantics Csaba:
Az alapító okiraton átvezetett módosítások az ügyészséggel egyeztetve történtek,
és megfelelőnek tartják az ilyen formában történő módosítást. Az alapító okirat
VI. fejezetének "A Közalapítvány vagyonát csökkentik" c. rész 2. bekezdésnél
látható, hogy 10%-os működési,- fejlesztési keret van meghatározva. Az Alapítványnak
nincsenek költségei, a Polgármesteri Hivatal a posta,- és egyéb költségeit állja,
azonban ügyészségi kívánalom, hogy ez valamilyen formában legyen megjelölve.
Miután Móra József bejelentette az összeférhetetlenségi okot, a Kuratóriumi
tagok közül senki nem akarta elvállalni az elnöki tisztséget. Később Labádi
Lajos elvállalta, ezért van az előterjesztésben úgy megfogalmazva, hogy a Kuratórium
kéri, Labádi Lajos legyen a Képviselő-testület által megválasztott elnök.
Visszajött a terembe: Szirbik Imre polgármester
A Képviselő-testület létszáma: 21 fő
Szűcs Lajos:
Kérte a képviselőket, aki a határozati javaslatot elfogadja, szavazzon.
A Képviselő-testület a javaslatot egyhangúlag elfogadta és meghozta az alábbi határozatot:
151/2002. (XII.06.) KT
Tárgy: Szentes Városért Közalapítvány alapító okiratának módosítása
Szentes Város Önkormányzata Képviselő-testülete megtárgyalta a Szentes Városért Közalapítvány alapító okiratának módosítására vonatkozó indítványt és az alábbiak szerint határoz:
1.) Az alapító okirat, "A Közalapítvány vagyonát csökkentik" c. VI. fejezetének 2./ pontja az alábbiak szerint módosul:
"2./ A Közalapítvány működésével és fejlesztésével kapcsolatos
minden ráfordítás és kiadás, amely nem haladhatja meg a közalapítvány éves bevételének
10%-át.
Működési kiadásnak tekintendők a kuratórium működésével kapcsolatos adminisztrációs
költségek (utazási és postai költségek), továbbá a pályázati eljárások költségei."
2.) Az alapító okirat IX. fejezete helyébe a következők lépnek:
"IX. A Közalapítvány képviselete
A Közalapítvány képviseletére és vagyonának kezelésére Alapító 5 tagú kuratóriumot
hoz létre. A kuratórium tagjai köztiszteletben álló szentesi polgárok a Képviselő-testület
felkérése alapján.
A kuratórium elnökét az alapító jelöli ki.
A kuratórium elnöke: Labádi Lajos Szentes, Bocskai u. 6.
A kuratórium tagjai: Bucsány György Szentes, Kisér u. 6.
Gidófalvy György Szentes, Ifjúsági stny. 10.
Móra József Szentes, Móricz Zs. u. 3/3.
Tabajdi György Szentes, Kossuth tér 5.
A Közalapítványt a kuratórium elnöke, Labádi Lajos, akadályoztatása esetén Tabajdi
György és Bucsány György együttesen képviselik.
A bankszámla felett való rendelkezésre Labádi Lajos elnök és Tabajdi György
vagy Bucsány György, az elnök akadályoztatása esetén Tabajdi György és Bucsány
György együttesen jogosultak. "
3.) A Képviselő-testület felkéri a polgármestert, hogy az alapító okirat módosítása
ügyében járjon el a Csongrád Megyei Bíróságnál.
A határozatról értesítést kapnak:
1./ Csongrád Megyei Bíróság
2./ Szentesi Városi Ügyészség
3./ Szentes Városért Közalapítvány Elnöke
4./ Szentes Város Polgármestere
5./ Polgármesteri Hivatal Jegyzője
25.) Bölcsőde alapító okiratának módosítása (23)
Szűcs Lajos:
Az előterjesztéssel kapcsolatban írásban van csatolva a Szociális és Egészségügyi
Bizottság véleménye.
Megállapította, hogy az előterjesztéssel kapcsolatban kérdés, vélemény nem hangzott
el. Kérte a képviselőket, aki a határozati javaslattal egyetért, szavazzon.
A Képviselő-testület a javaslatot egyhangúlag elfogadta és meghozta az alábbi határozatot:
152/2002. (XII.06.) KT
Tárgy: Bölcsőde alapító okiratának módosítása
Szentes Város Önkormányzatának Képviselő-testülete Szentes Város Önkormányzat Bölcsődéje alapító okiratát a következők szerint módosítja:
"Alaptevékenysége
A településen élő bölcsődés korú gyermekek ellátása a gyermekek védelméről és
a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. tv., valamint Szentes Város Önkormányzata
Képviselő-testületének 25/1999. (IX.18.) KT. sz. rendelete alapján"
Alaptevékenységen felüli feladatait a "felnőtt vendégétkeztetéssel" bővíti.
Felhívja a jegyzőt, hogy a fenti módosításokat az intézmény alapító okiratában vezesse át, és gondoskodjon az egységes szerkezetben foglalt alapító okiratnak az érdekelteknek történő megküldéséről.
Határidő: azonnal
Felelős: dr. Sztantics Csaba jegyző
A határozatról értesítést kap:
1./ Szentes Város Önkormányzat Bölcsődéje
2./ Polgármesteri Hivatal Költségvetési Csoportja - Helyben
3./ Polgármesteri Hivatal Szociálpolitikai Osztálya - Helyben
26.) Pályázat benyújtásához támogató állásfoglalás
kérése (24)
Szűcs Lajos:
Az előterjesztéssel kapcsolatban írásban van csatolva a Pénzügyi, a Szociális
és Egészségügyi, valamint a Városrendezési,- Fejlesztési és Környezetvédelmi
Bizottság véleménye.
Füsti Molnár Lajos:
Miért 44 fős egység létrehozására van szükség?
Lencséné Szalontai Mária:
Azért mert a szakmai jogszabályok az átmeneti szállók és a fogyatékosok átmeneti
otthona tekintetében 22 fős blokkokat határoz meg.
Szűcs Lajos:
Kérte a képviselőket, aki a határozati javaslattal egyetért, szavazzon.
A Képviselő-testület a javaslatot egyhangúlag elfogadta és meghozta az alábbi határozatot:
153/2002. (XII.06.) KT
Tárgy: Pályázat benyújtásához támogató állásfoglalás kérése
Szentes Város Önkormányzata Képviselő-testülete a pszichiátriai-fogyatékos emberek nappali ellátását szolgáló intézmény kialakításával kapcsolatos lehetőségeit megismerte és az alábbiak szerint határoz:
Szükségesnek tartja a szociális törvényből adódó fogyatékos személyek nappali
és átmeneti intézménye létrehozását és egyetért a pályázat benyújtásával.
A pályázathoz szükséges saját erőhöz biztosítja a Szentes, Munkás u. 54. sz.
alatti közművesített ingatlant.
Határidő: a pályázat benyújtása
Felelős: az intézményvezető
A határozatról értesítést kap:
1./ Gondozási Központ igazgatója - Szentes, Horváth M. u. 10.
2./ Szentes Város Polgármestere
3./ Polgármesteri Hivatal Szociálpolitikai Osztálya - Helyben
4./ Polgármesteri Hivatal Költségvetési Csoportja - Helyben
5./ Polgármesteri Hivatal Vagyongazdálkodási Csoportja - Helyben
27.) "Lakos kapitány" tér elnevezése
Lakos József Baráti Társaság indítványa (25)
Szűcs Lajos:
Az előterjesztéssel kapcsolatban írásban van csatolva a Városrendezési,- Fejlesztési
és Környezetvédelmi Bizottság véleménye.
Ollai Istvánné:
Kérte, hogy a Képviselő-testület szavazza meg az előterjesztést. A térelnevezés
átszámozással, átépítéssel nem jár, az önkormányzatnak nem kerül pénzbe.
Oltyán Lajos:
Nem javasolta a "Lakos kapitány" tér elnevezést. Úgy gondolta, hogy
a Képviselő-testület nincs birtokában olyan ismereteknek, amely alapján nyugodtan
további közterület elnevezéseket eszközölhet. Lakot Józsefről van elnevezve
közterület, van tábla állítva, illetve az önkormányzat támogatásával jelent
meg róla könyv.
Kálmán János:
A Városrendezési,- Fejlesztési és Környezetvédelmi Bizottság tagjaként nem értett
egyet Ollai Istvánné képviselő asszony felszólalásával, miszerint csak egy márványtábla
kérdése az egész. Véleménye szerint a teret küllemében át kellene alakítani
és méltóvá kellene tenni az elnevezéshez. A határozati javaslat A.) változatának
elfogadása esetén a tér rendbehozatalát javasolta.
Dr. Dömsödi József:
Bejelentette, hogy a polgári oldal a határozati javaslat A.) változatát támogatja.
Szűcs Lajos:
Kérte a képviselőket, aki egyetért a határozati javaslat A.) változatával, szavazzon.
A Képviselő-testület a javaslatot 9 igen szavazattal, 3 nem szavazat ellenében, 8 tartózkodás mellett (1 fő nem szavazott) nem fogadta el.
Kérte a képviselőket, aki a határozati javaslat B.) változatát támogatja, szavazzon.
A Képviselő-testület a javaslatot 6 igen szavazattal, 8 nem szavazat ellenében, 6 tartózkodás mellett (1 fő nem szavazott) nem fogadta el.
Szűcs Lajos:
Megállapította, hogy az előterjesztéssel kapcsolatban döntés nem született.
Szirbik Imre:
A Képviselő-testület döntését úgy fogja fel, hogy a kérdés nyitva maradt. Mivel
egyik változatot sem fogadták el, most nem neveztek el közterületet. Elgondolkodtató
a Labádi Lajos levéltári igazgató által megfogalmazottak. Illene a városnak
emlékeznie arra, akit a megszállott csapatok a város főterén kivégeztek. Kérte,
hogy a kérdést ne vegyék le napirendről és gondolják át úgy, hogy a megbékélés
és a jövőre mutató döntés szülessen.
Ollai Istvánné:
A Levéltár szakvéleményében szereplő kimagasló emberekről senki nem említette
meg, hogy teret nevezzenek el róluk.
28.) Hivatásos Önkormányzati
Tűzoltóság munkateljesítményének értékeléséhez kiemelt célok meghatározása (26)
Szűcs Lajos:
Az előterjesztéssel kapcsolatban írásban van csatolva a Városrendezési,- Fejlesztési
és Környezetvédelmi Bizottság véleménye.
Karikó T. Tibor:
Az elmúlt napokban a képviselők részt vehettek a Tűzoltóságon egy bemutatón.
Megköszönte a tűzoltók magas színvonalú bemutatóját. Jó munkát kívánt!
Szűcs Lajos:
Kérte a képviselőket, aki a határozati javaslatot elfogadja, szavazzon.
A Képviselő-testület a javaslatot egyhangúlag elfogadta és meghozta az alábbi határozatot:
154/2002. (XII.06.) KT
Tárgy: Hivatásos Önkormányzati Tűzoltóság munkateljesítményének értékeléséhez
kiemelt célok meghatározása
Szentes Város Önkormányzata Képviselő-testülete a köztisztviselők jogállásáról szóló 19992. évi XXIII. törvényt módosító 2001. évi XXXVI. törvény, amely az 1996. évi XLIII. törvény (Hszt.) 245/F.§ /2/ bekezdés alapján a hivatásos tűzoltók teljesítménykövetelményének alapját képező kiemelt célokat az alábbiak szerint határozza meg.
1.) A lakosság és az anyagi javak védelme érdekében a Tűzoltóságnál
végzett tevékenység hatékonyságának növelését jó felkészültségű, magas teljesítményt
nyújtó, elkötelezett munkaerő megfelelő létszámban, időben, illetve helyen történő
biztosításával valósítsák meg.
2.) A tűz- és káresetek megelőzésével kapcsolatban a Tűzoltóság törekedjen a
felvilágosító tevékenység kiszélesítésére - a jogszabályok minél szélesebb körű
megismertetésére, a jogkövető magatartás elősegítésére - igénybe véve a helyi
média adta lehetőségeket.
3.) A tűzoltási és műszaki mentési feladatok ellátása során a Tűzoltóság működésének
kiemelt fontosságú eleme a munkafeladatoknak az operatív tevékenységek folytatása
útján történő magas szintű végrehajtása.
4.) Törekedni kell az állomány elméleti és gyakorlati jártasság és készség szintjének
folyamatos fejlesztésére, a szakmai tudás és fizikai állóképesség szintjének
2002. évet meghaladó teljesítésére.
5.) A tűz- és káresetekkel kapcsolatos adatszolgáltatás, valamint a keletkezési
körülmények vizsgálata során a vonatkozó jogszabályokban előírt követelmények
szerint, pontosan a határidőket betartva kell eljárni. A kiemelt esetekben az
ügyintézést körültekintően, a lehető legrövidebb időn belül végezzék.
6.) A szentesi Tűzoltóságra vonatkozó és előírt mentési feladatokon túl (tűzoltás,
műszaki mentés) keresni kell a lehetőséget a speciális (vízi és magasból való
mentés) bevetésekre történő személyi és technikai feltételek előkészítésére.
7.) Kísérjék figyelemmel az állományba lévő és az állományba kerülők szociális
és humánpolitikai helyzetét, törekedjenek annak javítására.
8.) A költségvetési kondíciók maximális kihasználása mellett törekedjenek a
pályázati lehetőségek megismerésére és felhasználására.
9.) A tűzoltó parancsnokság működtetése során nagy figyelmet kell fordítsanak
a kiadások ésszerűbb felhasználására, a hatékony takarékoskodásra, a költségkímélő,
de megfelelő színvonalú beszerzések megvalósítására.
A meghatározott feladatok végrehajtásáért a Képviselő-testület a parancsnokot, mint az intézmény vezetőjét és rajta keresztül a parancsnokság hivatásos állományát teszi felelőssé.
A határozatról értesítést kap:
1./ Hivatásos Önkormányzati Tűzoltóság - Szentes
Móra József:
A 25. sorszámú előterjesztéssel kapcsolatban elmondta, hogy a Levéltár igazgatója
által leírt szakvéleményben szerepel, hogy volt utca elnevezve Árvai Bálint
cipészmesterről, amelyet 1991-ben megfontolatlan módon átneveztek.
Ollai Istvánné:
A Városi Galéria lépcsőjén sötétedés után balesetveszélyes a közlekedés. Kérte,
hogy biztosítsanak világítást.
Pap Imre:
A magyartési temető ravatalozójának függönye, a szertartáshoz szükséges tárgyai
elhanyagolt, leromlott állapotban van. Kérte a Városellátó Intézményt, hogy
gondoskodjon ezen tárgyak pótlásáról és cseréjéről.
Halmai László:
A strand élményfürdő próbaüzemeltetése során az új medencékben a termálvíz kátrányos
volt, amely kedvezőtlen esztétikai látványt nyújt, és a gépészeti berendezési
eszközökben is kárt okozhat. A zuhanyzókban nincs megfelelő hőmérsékletű víz.
Mikor lesz megfelelő mennyiségű, minőségű és hőfokú víz a strandon?
Szeretné, ha a képviselők megkapnák az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatát,
illetve a rendeleteket egységes szerkezetben, mert nehéz úgy döntést hozni az
új képviselőknek, ha még az alaprendeletet sem ismerik.
A díszterem állapota nem kielégítő, a székek el vannak szakadva, elhasználódott
állapotban vannak. Az ülésterem bútorzatát felül kellene vizsgálni.
Tudomására jutott, hogy a Szent Anna Katolikus Templom falszigetelési munkáit
tervezik. Szeretné, ha az önkormányzat felvenné velük a kapcsolatot, és hasonlóképpen
kezelné, mint a Református Nagytemplom felújítását.
Kálmán János:
Bejelentette, hogy a Tiszai strandra vezető Csongrádi úti kerékpárút állapota
balesetveszélyes, meg van süllyedve, repedezett. Felújítása halaszthatatlan
lenne.
A Csongrádi úton az Esze T. utca és a dr. Négyesi L. utca felől közlekedő lakosok
számára nincs megoldva a kijelölt gyalogátkelőhely a főútvonalon. A Szentes
Víz- és Csatornamű Kft. bejárójával egyvonalban lévő részen egy kijelölt gyalogátkelőhelyet
kellene létesíteni, amely biztosítaná az átkelők biztonságát és jelentősen csökkentené
az arra haladó járművek sebességét.
A Makai híd állapota kritikán aluli és balesetveszélyes. A híd közvetlen ki-
és bejáratánál az járda csatlakozása le van süllyedve. Megfontolandónak tartaná
a forgók eltávolítását.
Füsti Molnár Lajos:
Tavasszal interpellált egy lakossági beadvány érdekében a Koszta József Általános
Iskola előtti parkoló kialakításával kapcsolatban. Ez a parkoló elkészült, amelyet
a kérelmezők nevében megköszönt.
Dr. Demeter Attila:
Megköszönte Kálmán János képviselőnek, hogy elmondta azt, amelyet ő már az előző
ciklusban, mint a 7. sz. választókerület egyéni képviselője írásban benyújtott.
Reméli, ketten többet tudnak tenni a kerület érdekében.
Karikó T. Tibor:
Örömmel vette, hogy a Vörösmarty utca szélesebb útburkolatot kapott. Az út kiszélesítése
miatt valamennyi villanyoszlop közvetlenül az útszegély mellett húzódik, amely
véleménye szerint balesetveszélyes. Kérte, hogy a balesetveszély megakadályozása
érdekében történjen intézkedés.
Szűcs Lajos:
Bejelentette, hogy a Képviselő-testület további munkáját zárt ülésben folytatja.
K.m.f.
Dr. Sztantics Csaba Szűcs Lajos
jegyző alpolgármester
Baranyi Imre - Dr. Dömsödi József
jegyzőkönyv-hitelesítő