Szirbik Imre:
Július 14-én a MÉH Rt vezetőivel találkozott, tárgyaltak az Attila úti telephely
áthelyezésének kérdéséről, valamint a szelektív hulladék hasznosítható nyersanyagainak
átvételéről, hasznosításáról.
Július 17-én a kistérséghez tartozó községek polgármestereivel áttekintették
az állati hullák elhelyezésének lehetőségeit. A városban ezt a gyepmesteri
telepen lehet megvalósítani, a községek kis állattartóinál ez továbbra is problémát
jelent, a nagy állattartók behozzák Szentesre, vagy az ATEV-val kötnek közvetlen
szerződést.
Levélben kereste meg a Kincstári Vagyonigazgatóságot a volt Vízmű (Szentes,
Berekhát 11.) épületével kapcsolatban. Válasz még nem érkezett.
Augusztus 13-27. között a Csongrád Megyei Közgyűlés megbízásából Voronyezs
megyében járt. Szentesi földet vitt a Don-kanyarban lévő emlékműhöz, és orosz
földet hozott a szovjet katonák emlékművéhez.
Augusztus 31-én tartották az ünnepélyes városi tanévnyitót és a Terney Béla
Középiskolai Kollégium Gólyatáborának nyitását.
Megalakult a Német-Magyar Baráti Társaság Szentesi Szervezet, melynek célja
a német testvérvárosokkal való kapcsolattartás és a kultúra ápolása.
Szeptember 2-án a Gazdasági Minisztérium és a Gazdasági Kamara szervezésében "Az
EU házhoz jön" c. előadást tartottak.
Szeptember 20-21-én Jegyző Úrral és Törőcsik Zoltán képviselővel Lengyelországba,
Skierniewicébe utaznak,
Szeptember 1-jétől a köztársasági elnök Kovács István ezredes urat dandár tábornokká,
dandár parancsnokká léptette elő
Borsosné Serkédi Katalin osztályvezető nyugdíjba vonult, a Szociálpolitikai
Osztály Vezetője Lencséné Szalontai Mária lett. Pataki József a Műszaki Osztályon
dolgozik, helyette az informatikai feladatokat Kovács Attila látja el.
A komposztáló telep kialakítására benyújtott pályázatot a Belügyminisztérium
57,5 millió Ft-os beruházási értékben jóváhagyta.
A gyógyfürdő fejlesztéséhez a Dél-Alföldi Regionális Fejlesztési Tanács 87,5
millió Ft bruttó beruházási értékkel, ebből 70 millió Ft vissza nem térítendő
támogatással, hozzájárult.
A Kormány szerdai ülésén döntött arról, hogy a 2004. évi költségvetés címzetes
pályázatai között kiemelt támogatást nyújt a szentesi Megyeháza felújítására.
A munkálatok a közbeszerzési eljárást követően 2004-ben megindulhat, 2005-2006.
fordulóján a Megyeháza felújítása befejeződhet.
Dr. Rébeli Sz. Tamás:
Az Ifjúsági Európa Bajnokságon a szentesi vízilabdázók közül 3 lány és 3 fiú
ezüst érmet szerzett. A Szentesi Kinizsi TE bekerült a Magyar Kupa legjobb
16 csapata közé.
Móra József:
Rostockban a napokban fejeződik be Zila 2003. Zöldségtermesztési Világkiállítás,
ahol 3 arany és 1 ezüst érmet kapott az Árpád Agrár Rt termékei.
Szirbik Imre:
Kérte a képviselőket, aki a tájékoztatót tudomásul veszi, szavazzon.
A Képviselő-testület a tájékoztatót egyhangúlag tudomásul vette.
2./ 2003. évi költségvetési rendelet módosítása
Szirbik Imre:
A Művelődési és Oktatási, a Jogi és Ügyrendi, a Kereskedelmi, Mezőgazdasági,
Idegenforgalmi és Nemzetközi Kapcsolatok Bizottsága a rendelet módosítását
megtárgyalásra, a Pénzügyi, a Szociális és Egészségügyi, a Városrendezési,
-Fejlesztési és Környezetvédelmi Bizottság elfogadásra javasolja.
Kérte a képviselőket, aki egyetért a rendelet módosításával, szavazzon.
A Képviselő-testület a javaslatot 17 igen szavazattal, 7 nem szavazat ellenében elfogadta.
Szentes Város Önkormányzata Képviselő-testületének 18/2003.(IX19.)KT számú rendelete az Önkormányzat 2003. évi költségvetéséről, módosításának és végrehajtásának rendjéről szóló 1/2003.(II.07.)KT számú rendelet módosításáról /A rendelet teljes szövegét az 1. sz. melléklet tartalmazza./ |
3./ Beszámoló a 2003. I. félévi gazdálkodásról
Szirbik Imre:
Írásban jelezték a pontosításokat. A Művelődési és Oktatási, a Jogi és Ügyrendi,
a Kereskedelmi, Mezőgazdasági, Idegenforgalmi és Nemzetközi Kapcsolatok Bizottsága
a beszámolót megtárgyalásra, a Pénzügyi, a Szociális és Egészségügyi, a Városrendezési,
-Fejlesztési és Környezetvédelmi Bizottság elfogadásra javasolja.
Dr. Rébeli Sz. Tamás:
A 7. oldalon szereplő Csongrádi úti kerékpárút aszfaltszőnyegezése a költségvetésből
vagy a kötelező jótállással valósul meg?
Dr. Gyenes Ágota:
Értesítették-e a lakbérhátralékosokat a lakbérhátralékuk összegéről és ennek
kezeléséről?
Dr. Demeter Attila:
Az adózatlan adótárgy felderítését követően alkalmaztak-e bírságot vagy egyéb
szankciót? Az Ipari Park kihasználatlansága miatt kérdezte, hogy jók-e a
megállapított árak, illetve miért nem vonzó a város? Történt-e feljelentés
az Erzsébet téri öntözőberendezés automatikájának eltulajdonításával kapcsolatban.
Mi lett az eredménye? A Nagyvölgy-csatorna szennyvízcsatornaként működött.
Milyen intézkedés történt az ügyben?
Szirbik Imre:
A Csongrádi úti kerékpárút aszfaltszőnyegezésének garanciális javítását kezdeményezték,
melyet visszautasítottak. Az önkormányzat polgári peres eljárásban tudja
jogait érvényesíteni. Folyamatosan működik az adósságkezelési program Amennyiben
az adózatlan adótárgynál az adózó felelőssége megállapítható, késedelmi és
mulasztási bírságot állapítanak meg, figyelembe véve a szociális helyzetét.
A befektetők érdeklődése az Ipari Parkok után lecsökkent az országban. A
rongálásoknál megtörtént a feljelentés. A Közterület Felügyelet kiemelt figyelmet
fordít az illegális szennyvízkivezetésekre. A végleges megoldást a csatornahálózat
kiépítésével fogják elérni.
Dr. Sztantics Csaba:
A Szentes Városi Szolgáltató Kft tájékoztatta a hátralékosokat a hátralék összegéről
és a nehézségek csökkentésére vonatkozó lehetőségekről. A rongálásokkal kapcsolatban
a feljelentéseket megtették.
Csányiné dr. Bakró-Nagy Vera:
Folyamatosan foglalkoznak a nagy lakbér- és közüzemi hátralékokat felhalmozókkal.
A Szentes Városi Szolgáltató Kft a hátralékosokat felszólítja, bizonyos összeg
után pert is indít, mégsem tudják a hátralékot behajtani. Nagyobb összeg
felhalmozásakor alacsonyabb komfortfokozatú lakáscserét ajánlanak fel. A
sürgősségi jegyzékre a rossz anyagi helyzetben lévő családok kerülnek.
Dr. Sipos Ferenc:
Térségünk továbbra is hátrányos helyzetben fog maradni, ha az M5 autópálya
díjai ilyen magasak maradnak. Tesz-e a város valamit a helyzet javításáért?
Szirbik Imre:
Az AKA Rt-vel csak a Kormánynak van lehetősége tárgyalni.
Dr. Sipos Ferenc:
A régiónak össze kellene fogni ebben a kérdésben.
Félegyháziné Somogyi Éva:
A Pénzügyi Bizottság a beszámoló elfogadását javasolja. A 250 millió Ft költségvetési
hiány év végéig nem gazdálkodható ki. Az önkormányzatnak az adófizetési időszak
kivételével folyamatosan volt folyószámla hitele. A kiadások egy része a
II. félévben fog realizálódni. Javasolják, hogy a forrás hiánya nélkül újabb
kötelezettségeket ne vállaljanak. A beruházási bevételeknél és kiadásoknál
lemaradás tapasztalható, a bevételeknél ütemezni kellene a fejlesztéseket.
Olyan bevételek szerepelnek fejlesztési forrásként, melyek ebben az évben
nem tudnak realizálódni. A Pénzügyi Bizottság felajánlotta segítségét a II.
félévre készülő intézkedési terv készítéséhez, mely a költségek létszámarányos
meghatározására irányul.
Dr. Dömsödi József:
A Kormány ígérete szerint teljesíti és biztosítja a közalkalmazotti béremelések
fedezetét. Ezt cáfolja az általános érékelés 2. bekezdése. Ismertette az
5. oldal 5. bekezdését. A választások idején a Magyar Szocialista Pártnak
a szlogenje az volt, hogy "Több pénzt az önkormányzatoknak".
Karikó Tóth Tibor:
Idézte a Központi Gyermekélelmezési Konyhára vonatkozó bekezdést. Ne az egyházi
intézményekre hárítsák a felelősséget. Az új szolgáltató jobb minőségű és
megfelelő mennyiségű ételt biztosít a gyermekek részére. Javítani kell az
ételek minőségén és mennyiségén.
Kálmán János:
Az útjavításokat követően szintkülönbségek keletkeztek. Az aknafedlapok szintjét
a leendő burkolathoz kellett volna beállítani.
Dr. Sipos Ferenc:
Elfogadja a beszámolót, mert az a valóságot tükrözi. Aggályosnak tartja, hogy
a költségvetési év végén a forráshiány meg fogja haladni a 100 millió Ft-ot.
Ezért az önkormányzatnak nem lehet többletkiadásokat felvállalnia.
Oltyán Lajos:
Kérte Karikó Tóth Tibor képviselőt, hogy ne reklámozza az egyházi iskolák olcsóbb
szolgáltatóját, mert "nem biztos, hogy olyan jól főz és szolgál ki".
A problémát a Központi Gyermekélelmezési Konyha munkájának segítségével kell
megoldani, javítani kell az óvodások és általános iskolások étkeztetésén.
A beszámoló feltárja a problémákat és az eredményeket.
Karikó Tóth Tibor:
Szeretné, ha a város gyermekei megfelelő étkezésben részesülnének. Közös cél,
hogy a Központi Gyermekélelmezési Konyha megfelelő minőségű és mennyiségű étkezést
biztosítson a diákoknak.
Dr. Demeter Attila:
A kérdéseire adott válaszokat elfogadta. A beszámolót alaposnak tartja és elfogadásra
javasolja. A lakásgazdálkodás helyzetének vizsgálatára hozzanak létre szakértőkből
és képviselőkből álló ad hoc bizottságot.
Szirbik Imre:
Egyetért a Pénzügyi Bizottság azon javaslatával, hogy a II. félévben a költségvetési
előirányzatokon túli, fedezettel nem bíró feladatokat ne vállaljanak fel.
Az önkormányzati ingatlanokat meghirdették, sajnos nem nagy az érdeklődés.
A pályázatok úgy kerültek benyújtásra, hogy végrehajtásuk több éven keresztül
fog megtörténni. A város hitelminősítése első osztályú, az áthidaló beruházási
hitelek felvehetők, a likviditás áthidalható. Nem volt sikeres az önhiki-pályázat,
mert 2002-ben működési többletbevételekből finanszírozták a fejlesztési forrásokat.
A II. félévben ismét benyújtásra kerül az önhiki-pályázat. A vállalkozók
jelzései alapján iparűzési adókieséssel kell számolnia az önkormányzatnak.
Az előterjesztés előrevetít egy nehéz, de nem reménytelen II. félévet.
Kérte a képviselőket, aki egyetért a határozati javaslat elfogadásával, szavazzon.
A Képviselő-testület a javaslatot 17 igen szavazattal, 7 nem szavazat ellenében elfogadta.
150/2003.(IX.5.)KT 1./ Szentes Város Önkormányzata Képviselő-testülete megállapítja, hogy az önkormányzat gazdálkodása a forráshiány miatt visszafogott volt, a tervezett feladatok többsége a kereteken belül megvalósult. 2./ A Képviselő-testület indokoltnak tartja a gazdálkodás
biztonságának kiemelt figyelemmel kísérését, a forráshiány mértékének
az elviselhető szintre történő csökkentését. Ennek érdekében szükségesnek
tartja 3./ A számadatok ismeretében a Képviselő-testület felhívja a figyelmet a kintlévőségek behajtására, a bevételek folyamatos beszedésére, a kiadások átgondolt teljesítésére. Határidő: folyamatos 4./ Felhívja a figyelmet arra, hogy az önkormányzat forráshiánya nem teszi lehetővé az év hátralévő részében a fedezet nélküli kiadások teljesítéséhez a pótlólagos támogatás biztosítását. 5./ A Képviselő-testület a beszámolóban foglaltakkal egyetért, és szükségesnek tartja a normatív támogatáshoz kapcsolódó mutatószámok folyamatos felülvizsgálatát, a szakmai jogszabályok változásaival összefüggésben az intézményi költségvetések számadatainak pontosítására a javaslatok kidolgozását. Határidő: 2003. október 1. 6./ A Képviselő-testület felhívja a gazdálkodó szervek vezetőinek figyelmét a takarékos és hatékony gazdálkodás elveinek betartására, az év második felében történő működési feltételek pótelőirányzat igénylése nélküli biztosítására. 7./ A Képviselő-testület egyetért a beszámolóban foglalt megállapításokkal, és a számadatok ismeretében a beszámolót jóváhagyja. A határozatról értesítést kapnak: |
4./ Környezetvédelmi helyi rendelt felülvizsgálata
Szirbik Imre:
A Jogi és Ügyrendi, a Kereskedelmi, Mezőgazdasági, Idegenforgalmi és Nemzetközi
Kapcsolatok Bizottsága a rendelet módosítását megtárgyalásra, a Városrendezési,
-Fejlesztési és Környezetvédelmi Bizottság elfogadásra javasolja.
Kérte a képviselőket, aki egyetért a rendelet módosításával, szavazzon.
A Képviselő-testület a javaslatot 22 igen szavazattal (2 fő nem szavazott) elfogadta.
Szentes Város Önkormányzata Képviselő-testületének
19/2003.(IX.19.)KT. számú rendelete a környezetvédelem helyi szabályairól szóló, többszörösen módosított 21/1993.(XI.19.)KT: számú rendelete módosításáról /A rendelet teljes szövegét a 2. sz. melléklet tartalmazza./ |
5./ Állattartásról szóló rendelt módosítása
Szirbik Imre:
A rendelet módosítása valamennyi szentesi lakost érint.
Csányiné dr. Bakró-Nagy Vera:
Jelezte, hogy dr. Gombos András főállatorvos és dr. Vásárhelyi Eszter főorvosasszony
nem tud részt venni az ülésen, de véleményüket a rendelet módosítása tartalmazza.
Az ülés előtt kiosztásra került anyagban pirossal jelölte a bizottsági üléseken
elhangzott véleményeket. A 4. §. /3/ bekezdésére vonatkozó javaslat alapján
a városban nem lehetne állatot tartani. Szigorú szabályozásnak tartja a főorvos
asszony javasoltát, miszerint kutyát csak pórázzal és szájkosárral lehessen
közterületen sétáltatni
Dr. Dömsödi József:
Honnan kell érteni a 4.§. /3/ bekezdés kiegészítésében szereplő 250 és 400
m-t?
Kálmán János:
Ki szeretné, ha szomszédjában kisüzemi állattartás folytatnának?
Dr. Gyenes Ágota:
Van-e lehetőség a híg- és száraz trágya központi kezelésére? Hol fogadják be
az előírtnál több állatokat?
Dr. Rébeli Sz. Tamás:
Ismertette a kisüzemi állattartás szerinti állatszámokat. Túlzottnak tartja
a családi szükségletként megjelölt 100 db csirke és tyúk mennyiségét.
Csányiné dr. Bakró-Nagy Vera:
Véleménye szerint a métereket a telekhatártól kell érteni. A Szociális és Egészségügyi,
valamint a Kereskedelmi, Mezőgazdasági, Idegenforgalmi és Nemzetközi Kapcsolatok
Bizottsága javasolta a 100 db tyúkot és csirkét. Nem önkormányzati feladat
és nem is megoldott a trágya központi kezelése. Az előírtnál több állatot
az állatmenhelyen és a gyepmesteri telepen lehet elhelyezni.
Szirbik Imre:
Az Árpád Agrár Rt és az Árpád Kistérségfejlesztő Egyesület pályázatot nyújtott
be biofermentáló üzem létesítésére, mely a kis- és nagyüzemi állattartás
melléktermékeinek feldolgozását végezné.
Szirbik Imre:
A Jogi és Ügyrendi Bizottság javasolta a 13.§./1/ bekezdésének "nagykutyát
pórázon és szájkosárral ellátva" szövegrész módosítását.
Dongó László:
A lakosság 90 nap után hol fogja elhelyezni a hígtrágyát?
Szirbik Imre:
A jelenlegi állattartásról szóló rendelet hatályon kívül helyezéséig él. Az
állattartónak gondolkodnia kell, hogy kinek a földjén helyezi el a földműveléshez
hasznos hígtárgyát.
Móra József:
A családi szükséglet szerinti állatmennyiség trágyája 90 nap alatt nem lesz
3 m3. A trágya megfelelő kezelése után tápanyagpótló, talajjavító anyaggá
válik. Magyartésen, Lapistón, Kajánújfaluban továbbra is megoldható a kisüzemi
állattartás. 2004. május 1-jétől az EU-s irányelveket is figyelembe kell
venni. A rendelet módosításának elfogadását javasolta.
Baranyi Imre:
Nem támogatja a kisüzemi állattartást, mert nemcsak a közvetlen szomszédot,
hanem több utca lakóit is zavarná. A rendelet módosításának elfogadását javasolja.
Karikó Tóth Tibor:
A 4.§. /3/ bekezdésére vonatkozó javaslat alapján kis területen lehetne állatot
tartani. Javasolta, hogy a 8.§-ban "bűz és zaj" szerepeljen, mert
a gyöngyös és a pulyka tartása zajjal is jár.
Kálmán János:
A 13.§. /1/ bekezdésben ne hagyják meg a választási lehetőséget. Javasolta
a 13.§. /1/ és /3/ bekezdésére vonatkozó kiegészítő javaslat elfogadását
Dr. Rébeli Sz. Tamás:
Javasolta, hogy az alapfogalmaknál a feketével jelölt mértéket fogadják el,
a 12.§. /3/ bekezdésében a "szomszédban lakók" helyett "környezetében
lakók" szerepeljen, a veszélyes, támadó nagykutyáknál pórázt és szájkosarat
is alkalmazzanak, valamint a rendelet 2004. január 1-jén lépjen hatályba.
Szirbik Imre:
Kérte, hogy a hatósági munka érdekében a 4.§. /2/ bekezdésének hatályba lépését
a kihirdetés napjában határozzák meg.
Csányiné dr. Bakró-Nagy Vera:
A 4.§. /1/ bekezdésében nem szerepel Kajánújfalu, Magyartés és Lapistó.
Szirbik Imre:
Kérte a képviselőket, aki egyetért azzal, hogy a családi szükséglet helyett
a kisüzemi állattartás szerepeljen, szavazzon.
A Képviselő-testület a javaslatot 1 tartózkodás mellett, 23 nem szavazat ellenében nem fogadta el.
Kérte a képviselőket, aki egyetért azzal, hogy a 4.§. /1/ bekezdésébe a módosítás kerüljön beépítésre, szavazzon.
A Képviselő-testület a javaslatot 1 igen szavazattal, 2 tartózkodás mellett, 19 nem szavazat ellenében (1 fő nem szavazott) nem fogadta el.
Füsti M. Lajos:
Jelezte, hogy az igen gombot nyomta meg a nem gomb helyett.
A Képviselő-testület a 4.§. /1/ bekezdésre vonatkozó javaslatot 2 tartózkodás mellett, 20 nem szavazat ellenében nem támogatja.
Szirbik Imre:
Kérte a képviselőket, aki egyetért azzal, hogy a 4.§. /3/ bekezdésébe a módosítás
kerüljön beépítésre, szavazzon.
A Képviselő-testület a javaslatot 2 igen szavazattal, 1 tartózkodás mellett, 21 nem szavazat ellenében nem fogadta el.
Kérte a képviselőket, aki egyetért azzal, hogy a 7.§. /2/ bekezdésébe a módosítás kerüljön beépítésre, szavazzon.
A Képviselő-testület a javaslatot 1 tartózkodás mellett, 21 nem szavazat ellenében (2 fő nem szavazott) nem fogadta el.
Szirbik Imre:
Kérte a képviselőket, aki egyetért azzal, hogy a 7.§ /3/ bekezdésbe a módosítás
kerüljön beépítésre, szavazzon.
A Képviselő-testület a javaslatot 1 igen szavazattal, 1 tartózkodás mellett, 22 nem szavazat ellenében nem fogadta el.
Kérte a képviselőket, aki egyetért Karikó Tóth Tibor képviselő javaslatával, miszerint a 8.§. "bűz és zaj " szóval egészüljön ki, szavazzon.
A Képviselő-testület a javaslatot 20 igen szavazattal, 2 tartózkodás mellett, 2 nem szavazat ellenében elfogadta.
Kérte a képviselőket, aki egyetért azzal, hogy a 8.§-ba a módosítás kerüljön beépítésre, szavazzon.
A Képviselő-testület a javaslatot 1 tartózkodással, 22 nem szavazat ellenében (1 fő nem szavazott) nem fogadta el.
Kérte a képviselőket, aki egyetért dr. Rébeli Sz. Tamás képviselő javaslatával, miszerint a 12.§. /3/ bekezdésében a "szomszédban" helyett" környezetében" szó szerepeljen, szavazzon
A Képviselő-testület a javaslatot 22 igen szavazattal, 2 tartózkodás mellett elfogadta.
Kérte a képviselőket, aki egyetért azzal, hogy a 13.§. /1/ bekezdésben az "és" szó szerepeljen, szavazzon.
A Képviselő-testület a javaslatot 22 igen szavazattal, 1 tartózkodás mellett, 1 nem szavazat ellenében elfogadta.
Kérte a képviselőket, aki egyetért azzal, hogy a 13.§. /1/ bekezdése " A kutya tulajdonosa vagy felügyelője közterületen köteles magánál tartani a kutya oltási bizonyítványát és azt szükség esetén bemutatni" mondattal egészüljön ki, szavazzon.
A Képviselő-testület a javaslatot 17 igen szavazattal, 3 tartózkodás mellett, 3 nem szavazat ellenében (1 fő nem szavazott) elfogadta.
Füsti M. Lajos:
Igennel szavazott, de szavazatát nem regisztrálta a gép.
A Képviselő-testület a 13.§. /1/ bekezdésére vonatkozó javaslatot 18 igen szavazattal, 3 tartózkodás mellett, 3 nem szavazat ellenében elfogadta.
Szirbik Imre:
Kérte a képviselőket, aki egyetért azzal, hogy a 13.§. /1/ bekezdése "Közterületen
a kutyát csak azonosításra alkalmas bilétával lehet sétáltatni" mondattal
egészüljön ki, szavazzon.
A Képviselő-testület a javaslatot 16 igen szavazattal, 3 tartózkodás mellett, 4 nem szavazat ellenében (1 fő nem szavazott) elfogadta.
Szirbik Imre:
Kérte a képviselőket, aki egyetért azzal, hogy a 13.§. /3/ bekezdés "..
és az ehhez szükséges felszerelést ellenőrizhetően magánál kell tartania" szövegrésszel
egészüljön ki, szavazzon.
A Képviselő-testület a javaslatot 21 igen szavazattal, 3 tartózkodás mellett elfogadta.
Kérte a képviselőket, aki egyetért azzal, hogy a rendelet 2004. január 1-jén, a 4.§. /2/ bekezdése kihirdetése napján lépjen hatályba, szavazzon.
A Képviselő-testület a javaslatot 18 igen szavazattal, 1 tartózkodás mellett (5 fő nem szavazott) elfogadta.
Kérte a képviselőket, aki az állattartásról szóló rendelet módosítását elfogadja, szavazzon.
A Képviselő-testület a javaslatot 22 igen szavazattal, 2 tartózkodás mellett elfogadta.
Szentes Város Önkormányzata Képviselő-testületének
20/2003.(IX.19.)KT. számú rendelete az állatok tartásáról /A rendelet teljes szövegét a 3. sz. melléklet tartalmazza./ |
Halmai László:
A Polgári Frakció nevében megköszönte az előterjesztő munkáját.
Kiment az ülésről: Baranyi Imre és Varga Árpád képviselő
A Képviselő-testület létszáma: 22 fő
6./ A képviselők és a bizottságok nem képviselő tagjainak tiszteletdíjáról szóló rendelet módosítása
Szirbik Imre:
A rendelettel kapcsolatban 3 alkotmánybíró tett különvéleményt.
A Jogi és Ügyrendi Bizottság a rendelet módosításának elfogadását javasolja.
Dr. Sipos Ferenc:
Ismertette dr. Czúcz Ottó alkotmánybíró különvéleményét, mellyel egyetért.
Dr. Gyenes Ágota:
Etikai kérdésnek tartja, hogy a képviselőknek van-e ilyen jellegű köztartozásuk.
Visszaérkezett az ülésre: Varga Árpád képviselő
A Képviselő-testület létszáma: 23 fő
Móra József:
Az alkotmánybíróság felé beterjesztett előterjesztés hiányos volt. Az alkotmánybírók
véleménye alapján képviselőként nem lehet köztartozása, nem pedig az általa
vezetett vagy betöltött gazdasági társaság tisztségviselőjeként. Egyetért
dr. Gyenes Ágota képviselő véleményével
Halmai László:
Támogatta a javaslat beterjesztését és sajnálja, hogy nem tudtak ennek érvényt
szerezni. Etikailag és emberileg is evidensnek tartja, hogy a képviselőnek
ne legyen köztartozása.
Szirbik Imre:
Kérte a képviselőket, aki egyetért az alkotmánybírósági döntéssel, szavazzon.
A Képviselő-testület 19 igen szavazattal, 2 nem szavazat ellenében elfogadta (2 fő nem szavazatott).
Szentes Város Önkormányzata Képviselő-testületének
21/2003.(IX.19.)KT. számú rendelete a képviselők és a bizottságok nem képviselő tagjainak tiszteletdíjáról szóló 8/1995.(III.31.)KT. számú rendelet módosításáról /A rendelet teljes szövegét a 4. sz. melléklet tartalmazza./ |
Visszaérkezett az ülésre: Baranyi Imre képviselő
A Képviselő-testület létszáma: 24 fő
7./ Az eredményes pályamunkákat előkészítő önkormányzati alkalmazottak javadalmazásáról szóló rendelet módosítása
Dr. Sztantics Csaba:
Az alkotmánybírósági döntés alapján a munkáltatói jogkör gyakorlóinak kell
szabályozni a javadalmazást. Továbbra is élni kívánnak a díjazással, ezért
a Polgármesteri Hivatal egységesen fogja kezelni a szabályozást és segítséget
nyújt minden intézménynek.
Szirbik Imre:
A Jogi és Ügyrendi Bizottság a rendeletmódosítás elfogadását javasolja.
Karikó Tóth Tibor:
A Művelődési és Oktatási Bizottság ülésén is javasolta, hogy azok díjazása,
akik munkáltatói jogkörük alapján az önkormányzathoz tartoznak, maradjanak
a Polgármesteri Hivatal kezelésében, a többiek részére különítsenek el céltartalékot,
melyet az intézmények előterjesztése alapján kell rendelkezésre bocsátani.
Az átadás továbbra is egy központi ünnepség keretén belül történne.
Szirbik Imre:
Kérte a képviselőket, aki egyetért a rendelet módosításával, szavazzon.
A Képviselő-testület a javaslatot 23 igen szavazattal, 1 tartózkodás mellett elfogadta.
Szentes Város Önkormányzata Képviselő-testületének
22/2003.(IX.19.)KT. számú rendelete az eredményes pályamunkákat előkészítő önkormányzati alkalmazottak javadalmazásáról szóló 2/2001.(IX.22.)KT. számú rendelet hatályon kívül helyezéséről /A rendelet teljes szövegét az 8. sz. melléklet tartalmazza./ |
8./ Az államigazgatási eljárásban 30 napnál rövidebb határidő alatt intézendő ügyekről szóló rendelet hatályon kívül helyezése
Dr. Sztantics Csaba:
A Közigazgatási Hivatal javaslata alapján a rövidített határidőket belső szabályozással
lehet érvényesíteni.
Szirbik Imre:
A Jogi és Ügyrendi Bizottság a rendeletmódosítást megtárgyalásra javasolja.
Dongó László:
Kérte, hogy a belső szabályozást mihamarabb készítsék el a gyors, kulturált,
udvarias kiszolgálás érdekében.
Móra József:
A minőségbiztosítási rendszer alkalmazásával gyorsabban, rövidebb ügyintézési
határidővel lehetne a feladatokat elvégezni.
Szirbik Imre:
A Közigazgatási Hivatal azt kifogásolta, hogy rendeletben szabályozták a rövidített
határidőket. A belső szabályozás nem lesz enyhébb a rendeletben foglaltaknál.
Kérte a képviselőket, aki egyetért a rendelet módosításával, szavazzon.
A Képviselő-testület a javaslatot egyhangúlag elfogadta.
Szentes Város Önkormányzata Képviselő-testületének
23/2003.(IX.19.)KT. számú rendelete az államigazgatási eljárásban harminc napnál rövidebb határidő alatt intézendő ügyekről szóló 2/1987.(III.26.)KT. számú rendelet hatályon kívül helyezéséről /A rendelet teljes szövegét a 6. sz. melléklet tartalmazza./ |
9./ Városközpont szabályozási tervének módosítása /10/
Szirbik Imre:
A Kereskedelmi, Mezőgazdasági, Idegenforgalmi és Nemzetközi Kapcsolatok, a
Jogi és Ügyrendi Bizottság a rendelet módosítását megtárgyalásra, a Városrendezési,
-Fejlesztési és Környezetvédelmi Bizottság elfogadásra javasolja.
Halmai László:
Ki készítette a módosítást és milyen szakmai egyeztetések történtek?
Zsohár Zsuzsanna:
A rendeletet készítő Városépítő Bt végezte a munkálatot. A módosítás nem igényel
teljes körű egyeztetést, mert a módosítás pontatlanságokat és szakmai körben
korrigálható hibákat tartalmazza.
Szirbik Imre:
Kérte a képviselőket, aki egyetért a rendelet módosításával, szavazzon.
A Képviselő-testület a javaslatot egyhangúlag elfogadta.
Szentes Város Önkormányzata Képviselő-testületének
24/2003.(IX.19.)KT. számú rendelete Szentes Városközpont Építési Szabályzatának és Részletes Szabályozási Tervének jóváhagyásáról szóló 9/2000.(V.13.)KT. számú rendelet kiegészítéséről /A rendelet teljes szövegét a 7. sz. melléklet tartalmazza./ |
10./ Létszámcsökkentéssel kapcsolatos pályázat benyújtása /11/
Szirbik Imre:
Az óvodai és iskolai átszervezések alapján áttekintették az intézmények struktúráját.
Ádám Aranka:
Kérte, hogy a határozati javaslatot a 2./ pont "Sportközpont Szentes,
Csongrádi út 2. közalkalmazotti létszámát 1 fővel csökkenti, az intézményi
létszám 39,5 főről 38,5 főre változik.", valamint az 1. sz. melléklet "Sportközpont,
leépítésre kerülő létszám 1 fő, korengedményes nyugdíjazás, a feladat csökkenés
teszi indokolttá az álláshely megszüntetését." kiegészítéssel fogadják
el.
Szirbik Imre:
A Pénzügyi Bizottság az előterjesztést elfogadásra, a Művelődési és Oktatási
Bizottság megtárgyalásra javasolja.
Kérte a képviselőket, aki egyetért a pályázat benyújtásával, szavazzon.
A Képviselő-testület a javaslatot 17 igen szavazattal, 7 tartózkodás mellett elfogadta
151/2003.(IX.5.)KT 1./ Szentes Város Önkormányzata Képviselő-testülete a 2002. évi LXII. költségvetési törvényben foglaltak alapján a helyi önkormányzatok létszámcsökkentési döntéseivel kapcsolatos egyszeri hozzájárulás igénylésével egyetért és elfogadja az önkormányzati intézmények működésével kapcsolatos racionalizálásra vonatkozó tervet (1. sz. melléklet). Határidő: 2003. október 1. 2./ Egyetért a racionalizálási tervben felsorolt indokokkal
és az előterjesztés mellékletében részletezettek szerint: 3./ Kinyilvánítja, hogy az 1./ és 2./ pontban megjelölt módon felszabaduló személyi juttatás előirányzatát az önkormányzat foglalkoztatási körében továbbra is alkalmazásban maradó munkavállalók keresetének növelésére használja fel. Határidő: folyamatos 4./ Kinyilvánítja, hogy a 2./ pontban megjelölt dolgozók az önkormányzat költségvetési szerveinél a meglévő üres álláshelyeken, illetve szervezeti feladatátadás következtében az önkormányzat fenntartói körén kívüli munkáltatónál foglalkoztatására nincs lehetőség. 5./ Az elfogadott racionalizálási tervben foglalt létszámleépítés tényét az intézményi Alapító okiraton, illetve a Szervezeti és Működési Szabályzaton az év végéig át kell vezetni. Határidő: folyamatos 6./ Gondoskodni kell a racionalizálási intézkedés költségvetési rendeleten való átvezetéséről. Határidő: A következő költségvetési rendelet módosítása A határozatról értesítést kapnak: |
11./ Szentes, Kossuth u. 8. sz. alatti ingatlan cseréje /12/
Szirbik Imre:
A csere az önkormányzat részéről az emeleti részre, a földhivatal részéről
az udvari részre vonatkozik. A terület beépítési terve alapján az épületrész
elbontásra kerülne, a Kossuth u. 10. lakóinak fáskamrája az udvar más részén
lenne kialakítva. A területet belső park és udvarrendszerrel a Kossuth téri
játszótérhez kívánják csatolni.
Kérte a képviselőket, aki egyetért a Pénzügyi Bizottság javaslatával, mely
az előterjesztés kiegészítésére és újratárgyalására irányul, szavazzon.
A Képviselő-testület a javaslatot 7 igen szavazattal, 5 tartózkodás mellett, 9 nem szavazat ellenében nem fogadta el (3 fő nem szavazott).
Szirbik Imre:
Köszöntötte Pozsár Istvánt, a Földhivatal vezetőjét.
Félegyháziné Somogyi Éva:
Megtéríti-e a földhivatal az ingatlan energiatakarékos felújításának összegét?
Pozsár István:
Nem tud válaszolni. A pályázat benyújtásakor nem volt pénzügyi fedezetük. A
felújításokat a Földművelésügyi Minisztérium pályázataiból kívánják megvalósítani.
A tető és az utcai front készült el, az udvar felöli részt a földhivatal vállalta
magára. Az ingatlancserével az ügyfeleket egy helyen tudnák kiszolgálni.
Dr. Rébeli Sz. Tamás:
Hiányolta a szakértői véleményt. A szerződés 6./ pontja alapján a tulajdonba
adás időpontját tartalmazza, a következő 3 bekezdés pedig az ettől való eltérést
taglalja. Javasolta a 17./ pontban a "mindenkori" szó kihagyását,
valamint a 20./ pontban a "felkérés" helyett a "megbízás" szerepeltetését
Baranyi Imre:
Hatalmazzák fel a polgármestert, hogy folytasson tárgyalást annak érdekében,
hogy az alsó rész felújítását a földhivatal végezze el, így meg fog térülni
az önkormányzat költsége.
Dr. Demeter Attila:
Mindenki igényli a minőségi földhivatali munkát, ezért indokoltnak tartja az
ingatlancserét.
Dr. Sipos Ferenc:
Miért van szükség a polgármesteri felkérésre? Egyetért az ingatlancserével. "Az
a kérdés, hogy ki fizeti a révészt?"
Kálmán János:
Támogatja az ingatlancserét, de a szerződésben rögzíteni kellene az átadás
idejét.
Szirbik Imre:
A felkérése arra irányult, hogy tegyenek meg mindent annak érdekében, hogy
az épület belső részének felújítását a földhivatal végezze el, így az önkormányzat
költsége is meg fog térülni. Elfogadta dr. Rébeli Sz. Tamás képviselőnek
a szóhasználati pontosításra vonatkozó javaslatait. Kérte, hogy a 6./ pont
pontosítására kapjon felhatalmazást. Az ingatlant az önkormányzat azonnal,
a földhivatal viszont csak a helyiségek felújítását követően tudja birtokba
adni. Egyetért Kálmán János képviselő javaslatával, hogy a birtokba adás
napját 2004. szeptember 1. napjában határozzák meg.
Kérte a képviselőket, aki a módosításokkal a határozati javaslat A./ változatának
elfogadását támogatja, szavazzon.
A Képviselő-testület a javaslatot 19 igen szavazattal, 2 tartózkodás mellett, 1 nem szavazat ellenében (2 fő nem szavazott) elfogadta.
152/2003.(IX.5.)KT A Képviselő-testület fe3lhatalmazza a Polgármestert a szerződés 6./ pontjával előforduló esetleges ellentmondások feloldására. Az ingatlanok átadásának időpontja: 2004. szeptember 1. napja. A Képviselő-testület megbízza a Szentesi Beruházó
és Vagyonhasznosító Korlátolt Felelősségű Társaságot a csere lebonyolításával. A határozatról értesítést kapnak: |
12./ Együttműködési megállapodás a Jövőnkért Alapfokú Művészeti Iskola KHT-val /13/
Szirbik Imre:
A Tóth J. u. 28/A sz. alatti ingatlan bérleti szerződését a Jogi és Ügyrendi,
valamint a Művelődési és Oktatási Bizottság aláírásra alkalmasnak tartja.
A Művelődési és Oktatási Bizottság az előterjesztést megtárgyalásra, a Jogi
és Ügyrendi Bizottság a megállapodás cégjegyzék számának kiegészítésével, az
Ifjúsági és Sportbizottság elfogadásra javasolja.
Dr. Rébeli Sz. Tamás:
Támogatja a megállapodást, mert az a szentesi gyermekek jobb és hasznosabb
időtöltését szolgálja. A bérleti szerződés figyelembe veszi mindkét fél érdekeit.
Kiment az ülésről: Füsti M. Lajos képviselő
A Képviselő-testület létszáma: 23 fő
Oltyán Lajos:
A Művelődési és Oktatási Bizottság hozzájárul a megállapodás megkötéséhez.
Kérte, figyeljenek arra, hogy a Szabadidős Sportklub ne kerüljön hátrányos
helyzetbe.
Szirbik Imre:
Kérte a képviselőket, aki egyetért az együttműködési megállapodás elfogadásával,
szavazzon.
A Képviselő-testület a javaslatot egyhangúlag elfogadta.
153/2003.(IX.5.)KT 2. Felhatalmazza Szentes Város Polgármesterét a jóváhagyott együttműködési megállapodás aláírására. A határozatról értesítést kapnak: |
13./ Ipari Park II. ütem pályázati elszámolása /14/
Szirbik Imre:
A pályázatban szereplő kötelezettségeket teljesítették, megtörtént az elszámolás.
A beruházás a pályázattól eltérően kedvezőbb költségvetéssel valósították
meg, ezért a fennmaradó összegről a Képviselő-testületnek nyilatkozatban
kell lemondania.
Kérte a képviselőket, aki egyetért a határozati javaslat elfogadásával, szavazzon.
A Képviselő-testület a javaslatot egyhangúlag elfogadta.
154/2003.(IX.5.)KT A Gazdaságfejlesztési Célelőirányzattal kapcsolatos 1170/i/2000. számú (GFC) szerződés alapján, a Szentes Ipari Park II. ütemének infrastruktúra fejlesztésére önkormányzatunk 59.900.000,- Ft pályázati összeget nyert. Ennek eredményeképpen a Gazdasági Minisztérium GFC keretéből 25% mértékű vissza nem térítendő támogatást vehettek igénybe, a Földművelési és Vidékfejlesztési Minisztérium VFC keretéből pedig 30% vissza nem térítendő támogatást nyertek. A szerződésben szereplő tervezett értéknél kedvezőbb vállalkozási költséget sikerült elérnünk, így a teljes támogatási összeg nem került felhasználásra. Mivel a tárgyi projekt befejeződött, további számla benyújtására nem kerül sor, így a pályázatból fennmaradó 779.628,- Ft, azaz Hétszázhetvenkilencezer-hatszázhuszonnyolc Ft vissza nem térítendő (GFC) támogatási összeg lemondásával a Képviselő-testület egyetért. Határidő: azonnal A határozatról értesítést kapnak: |
14./ A Rádió Szentes Kht, a Szentes Liget Kft és a Szentes-terv Kft önkormányzati tulajdoni részének értékesítése /15/
Szirbik Imre:
Felkérte a Városkutatás Kft-t, tegyen javaslatot és határozza meg a cégeknek
az önkormányzati tulajdonrészre vonatkozó értékét. A Jogi és Ügyrendi Bizottság
az előterjesztést megtárgyalásra alkalmasnak tartja, a Pénzügyi, a Városrendezési,
-Fejlesztési és Környezetvédelmi, a Kereskedelmi, Mezőgazdasági, Idegenforgalmi
és Nemzetközi Kapcsolatok Bizottságának állásfoglalását a bizottsági vélemény
tartalmazza.
Ollai Istvánné:
Javasolta, hogy ne adják el a Rádió Szentes Kht-t, hanem a bizonyításra adjanak
lehetőséget az új vezetőnek. A Liget Kft bevételei a strandberuházást követően
emelkedtek, ezért a kérdésben csak 1 év múlva döntsenek.
Dr. Sipos Ferenc:
A Liget Kft értékesítése plusz költséget jelentene a városnak. Javasolta, hogy
az önkormányzat a jövőben kocsmát, vendéglőt ne építsen és üzemeltessen, mert
nem jó üzlet.
Kálmán János:
A strandberuházást követően az étterem forgalmi értéke is megnövekedett, a
bérleti szerződés mégsem ezt tükrözi. Javasolta, hogy reális, piaci feltételeknek
megfelelő bérleti szerződést kössenek az üzemeltetővel.
Karikó Tóth Tibor:
Egyetért Ollai Istvánné képviselő Rádió Szentes Kht-vel kapcsolatos felvetésével,
mert az új irány már a műsorokban is érezhető. Sajnos 10 éve nem készült
hatástanulmány, pedig a reklámbevételek miatt elengedhetetlen. Javasolta,
hogy a jövőben figyeljenek erre. A tanulmány alapján a Szentes terv Kft-ben
lévő tulajdoni részt célszerű lenne értékesíteni, így pénzösszeg szabadulna
fel. Javasolta, hogy a felszabaduló pénzeszközt a városban lévő játszóterek
korszerűsítésére fordítsák.
Szirbik Imre:
A többletbevételeket először a hiány csökkentésére kell fordítani, ezt követően
lehet új feladatokról gondolkodni.
Dr. Rébeli Sz. Tamás:
Véleménye szerint az előterjesztést zárt ülésen kellett volna tárgyalni. Vagyonveszteség
érte az önkormányzatot, mert a bérleti szerződésben nem potenciális bérleti
díjat határoztak meg. Kérte a polgármestert, hogy a büntetőjogi felelősség
megállapítása érdekében tegye meg a szükséges lépéseket. Javasolta a bérleti
szerződés polgári jog keretében történő azonnali felmondását és új pályázat
kiírását.
Baranyi Imre:
Idegenforgalmi szempontból szükség van a Liget Étteremre. A beruházáshoz az
önkormányzat a földterületet biztosította és 74%-os tulajdoni résszel rendelkezett.
Az éttermet a jelenlegi bérlő kiegyensúlyozottan működteti, értéke a strandberuházását
követően megnövekedett. Nem támogatja az értékesítést.
Visszaérkezett: Füsti M. Lajos képviselő
A Képviselő-testület létszáma: 24 fő
Dr. Rébeli Sz. Tamás:
Nem az értékesítésre tett javaslatot. A határozati javaslat 2/A pontjában az "értékesíti",
helyett az "értékesítheti" szónak kell szerepelnie.
Halmai László:
A Városkutatás Kft megállapította, hogy a város számára előnytelen bérleti
szerződés lett kötve. A hosszú távú szerződés miatt az önkormányzatnak bevételkiesése
és elmaradt haszna származik. Javasolja, hogy a Polgármester Úr hanyag kezelés
miatt ismeretlen tettes ellen tegyen feljelentést.
Szirbik Imre:
A strand az üdülés, pihenés, az ifjúság sportolásának színtere lett. Csökkenti
az üzlet lehetőségét a profil megkötése. Az étterem építése munkahelyteremtő
beruházás volt. A tulajdonosváltáshoz a Csongrád Megyei Területfejlesztési
Tanácstól és a Gazdasági Minisztériumtól kell engedélyt kérni. A Felügyelő
Bizottság és a Szentes Liget Kft minden évben beszámol a Képviselő-testületnek.
A Pénzügyi, a Kereskedelmi, Mezőgazdasági, Idegenforgalmi és Nemzetközi Kapcsolatok
Bizottság a határozati javaslat 1./ pontjával kapcsolatban nem tudott állást
foglalni, a Városrendezési, Fejlesztési és Környezetvédelmi Bizottság az
1/B változat elfogadását javasolja.
Kérte a képviselőket, aki egyetért a határozati javaslat 1/A változatának elfogadásával,
szavazzon.
A Képviselő-testület a javaslatot 8 igen szavazattal, 2 tartózkodás mellett, 14 nem szavazat ellenében nem fogadta el.
Szirbik Imre:
A Pénzügyi, a Városrendezési, Fejlesztési és Környezetvédelmi, valamint a Kereskedelmi,
Mezőgazdasági, Idegenforgalmi és Nemzetközi Kapcsolatok Bizottság a határozati
javaslat 2/A változatának elfogadását javasolja.
Kérte a képviselőket, aki egyetért a határozati javaslat 2/A változatának elfogadásával,
szavazzon.
A Képviselő-testület a javaslatot 22 igen szavazattal, 1 nem szavazat ellenében ( 1 fő nem szavazatott) elfogadta.
Szirbik Imre:
A Pénzügyi, a Városrendezési, Fejlesztési és Környezetvédelmi, valamint a Kereskedelmi,
Mezőgazdasági, Idegenforgalmi és Nemzetközi Kapcsolatok Bizottság a határozati
javaslat 3/A változatának elfogadását javasolja.
Kérte a képviselőket, aki egyetért a határozati javaslat 3/A változat elfogadásával,
szavazzon.
A Képviselő-testület a javaslatot egyhangúlag elfogadta.
Halmai László:
Módosító indítványa az elkövetkező évek elmaradt hasznára vonatkozik. Dr. Rébeli
Sz. Tamás képviselő és a saját indítványáról együttesen döntsenek. A módosító
indítványokat az alapszavazást megelőzően kellett volna megszavaztatni.
Szirbik Imre:
A módosító javaslatok nem az eladásra, hanem a bérleti szerződésre vonatkoztak.
Dr. Demeter Attila:
A GT szabályok nem teszik lehetővé, hogy a tulajdonos utasítást adjon az ügyvezetőnek.
A könyvvizsgálói jelentés és a mérleg beszámoló ismeretében büntető jogi
következményeket követelnek, azért mert sejtenek valamit? Nem történt bűncselekmény,
a felek polgári jogi szerződést kötöttek. Az önkormányzat nem tudta a beruházást
önállóan elvégezni.
Dr. Rébeli Sz. Tamás:
Szükség van a Liget Étteremre. A tanulmány 9. oldalán olvasható az alacsony
bérleti díjra vonatkozó utalás.
Szirbik Imre:
Kérte a képviselőket, aki egyetért dr. Rébeli Sz. Tamás képviselő javaslatával,
miszerint jelezzék az ügyvezetésnek, hogy a bérleti szerződést a polgári
jog keretében mondják fel és tegyék meg a szükséges intézkedéseket, szavazzon.
A Képviselő-testület a javaslatot 12 igen szavazattal, 4 tartózkodás mellett, 7 nem szavazat ellenében (1 fő nem szavazott) elfogadta.
Kérte a képviselőket, aki egyetért Halmai László képviselő javaslatával, miszerint hatalmazzák fel a Polgármestert, hogy hanyag kezelés miatt ismeretlen tettes ellen tegyen feljelentést, szavazzon.
A Képviselő-testület a javaslatot 7 igen szavazattal, 1 tartózkodás mellett, 15 nem szavazat ellenében (1 fő nem szavazott) nem fogadta el.
155/2003.(IX.5.)KT Szentes Város Önkormányzata Képviselő-testülete a Szentes-terv Kft-ben lévő 45%-os önkormányzati üzletrész értékesítésével, valamint a 100%-os önkormányzati tulajdonú Rádió Szentes Kht és Szentes Liget Kft értékesítésével kapcsolatos szakértői véleményt és az előterjesztést megtárgyalta és az alábbiak szerint dönt: 1./ A Képviselő-testület a tulajdonostárssal a kapcsolatok erősítését indokoltnak tartja és az önkormányzati üzletrészek értékesítését nem támogatja. Határidő: azonnal 2./ Figyelemmel arra, hogy az önkormányzat és a lakosság közötti informális kapcsolat tartásában a Rádió Szentes Kht lényeges szerepet tölt be, a Képviselő-testület az értékesítést nem támogatja. Egyidejűleg megállapítja, hogy az önkormányzati támogatás csökkentését a kht bevételeinek növelésével, a gazdálkodás hatékonyságának, a munka szervezésének javításával kell kompenzálni. Határidő: folyamatos 3./ A Képviselő-testület megállapítja, hogy a Szentes
Liget Kft értékesítése vagyonvesztéssel járna, továbbá a kötöttségek
miatt - az igénybevett támogatások, foglalkoztatási kötelezettség, bérleti
szerződés - a kft piaci értékét hátrányosan befolyásolja, ezért az értékesítést
nem támogatja. Határidő: azonnal A Képviselő-testület, mint tulajdonos jelzi az ügyvezetésnek,
hogy a bérleti szerződést a polgári jog keretében mondják fel és tegyék
meg a szükséges intézkedéseket. |