Szűcs Lajos:
Szentesen rendben és nyugalomban zajlottak az óvodai és iskolai tanévzáró értekezletek.
Az önkormányzat által, a város szépítése érdekében meghirdetett "Virágos
Magyarországért" verseny jelentkezési határideje június 15-e volt, 3 kategóriában
26 jelentkezés érkezett, eredményéről augusztus elején döntenek.
A Kiséri városrészben megkezdődött a szennyvízcsatorna-beruházás.
Június 10-én könyvbemutatóra és az új honlap ismertetésére került sor.
Az idei Kiséri Napok az Ifjúsági Parkban zajlottak.
Csongrád - Szentes sportvetélkedőt szerveztek.
Június 15-én a Felsőpárti városrészben felavatták a Guliver játszóteret.
Kiértékelték az első félévi pályázatokat, a pályázatkészítők elismerésére ünnepséget
szerveztek.
A Sportközpont területén kijelölték a grafiti falat és a görkorcsolya pályát.
Szarvason rendezték meg a Nemzeti Sportváros találkozót.
A Horváth Mihály Gimnáziumban dr. Nagyajtósi tanár úr emlékére táblát avattak.
Június 22-én ülésezett a Helyi Védelmi Bizottság, majd a 35. II. Rákóczi Ferenc
Műszaki Dandár ponton összeállításának bemutatóján vettek részt.
Június 24-én Strassburgan vette át a városi küldöttség az Európa Diplomát. Gratulált
mindazoknak, akik részt vettek az elismerés megszerzésében.
Makón került megrendezésre a megyei sportnap, ahol Szentes II. helyezést ért
el. 2005-ben Szentes lesz a sportesemény helyszíne.
Átadásra került Hékéden a Közösségi Pszichiátriai Nappali Ellátás Klubja, ahol
21-25 fő nappali ellátását tudják biztosítani.
A TEKI-pályázat keretében zöld utat kapott a strand hideg-meleg víz ellátása.
Július 1-jén volt a Köztisztviselők Napja, a dolgozók 25 eFt-os üdülési csekket
vehettek igénybe.
A város 2,83 millió Ft támogatást kapott a Gazdasági Minisztériumtól a helyi
közforgalmú közlekedés normatív támogatására.
Kedvezően bírálták el a tűzoltó ügyeleti vezérlő rendszer és a hozzákapcsolódó
szolgáltatások fejlesztésére benyújtott pályázatot.
Az önkormányzat 300 eFt üzemanyag-támogatást nyújt a Szentesi Rendőrkapitányságnak.
A Városi Intézmények Gazdasági Irodájánál a Semmelweis-nap keretében köszöntötték
az egészségügyi dolgozókat.
Az Egészségügyi, Szociális és Családügyi Miniszter Ollai Istvánné képviselőnek
a kiemelkedő szakmai tevékenysége elismeréseként Pro Caritate-díjat adományozott.
Gratulált a képviselő asszonynak.
Olytán Lajos:
A Lajtha László Alapfokú Művészeti Iskolában régió szintű tehetséggondozó zenei
táborra került sor. A Szabadidő Sportklub és a Gyermekbarátok Szentesi Csoportja
kézműves tábort szervezett, mely a Hegedűs László Helyőrségi Klubban került
megrendezésre.
Füsti Molnár Lajos:
Június 18-20. között zajlott az Országos Ifjúsági Horgászverseny. Két szentesi
fiatal is tagja a magyar ifjúsági válogatottnak. A Körös partján egyhetes horgásztábort
szerveztek 17 gyermek részvételével.
Baranyi Imre:
Nyolcadik alkalommal rendezték meg az "Óvodától az olimpiáig" úszóversenyt,
melyen 12 csapat vett részt.
Hornyik László:
Tizenkettedik alkalommal került megrendezésre a Damó Gyermeknap, ahol 1.500-2.000
gyermeket láttak vendégül.
Dr. Rébeli Sz. Tamás:
Két úszónk az országos úszóbajnokságon harmadik helyezést ért el.
Halmai László:
Június 13-án zajlott az Európai Parlament tagjainak választása, melyen a többséget
a FIDESZ-Magyar Polgári Szövetség szerezte meg. Kifogásolta, hogy a médiumok
nem megfelelően számoltak be az eseményről, mert nem a város vezetésével megegyező
párt nyerte a választást.
Oltyán Lajos:
A Szentesi Életben és a Délvilág napilapban is megjelentek a választás eredményei.
A szentesi választásra jogosultak 20%-ának jobban tetszettek a jobboldali párt
képviselői.
Dr. Rébeli Sz. Tamás:
Minden testületi ülésen megemlékeztek az aktuális országos választások eredményéről.
Kívánjanak hasznos és jó munkát Becsei Zsoltnak, aki a térséget fogja képviseli
az Európai Parlamentben.
Szűcs Lajos:
Kérte a képviselőket, aki egyetért a tájékoztató tudomásul vételével, szavazzon.
A Képviselő-testület a tájékoztatót tudomásul vette.
2./ Szentes város Egészségmegőrző Programjának elfogadása
Szűcs Lajos:
A Képviselő-testület a 2003. decemberi ülésén döntött a város egészségmegőrző
tervének kidolgozásáról. Ismertette a bizottsági véleményeket.
Oltyán Lajos:
A szoros költségvetés miatt az előterjesztés csak általános feladatokat tartalmaz,
ezért a költségvetési koncepció tervezési időszakában ki kell dolgozni a konkrét
feladatokat, forrásokat, határidőket és felelősöket tartalmazó tervet. Több
pályázat benyújtásának feltétele a tervprogram megléte.
Dr. Rébeli Sz. Tamás:
A Gyermek, Ifjúsági és Sportbizottság szerint a sportnak is az egészségmegőrző
terv részét kell képeznie.
Pap Imre:
A társadalomban jelentkező kedvezőtlen népegészségügyi folyamatok hatékonyabb
munkával lassíthatók. A pályázatokhoz szükséges önerőt az önkormányzatnak kell
biztosítania. A fiatalok egészséges életmódra nevelése a jövő nemzedék egészségesebb
életfeltételét és a sporthoz való könnyebb hozzájutást eredményezheti. A felnőtt
és idős korú lakosság részére szűrővizsgálatokat kell szervezni. A Szociális
és Egészségügyi Bizottság javasolta, hogy 2005. évtől a szociális kereten belül
1 millió Ft pénzalapot különítsenek el a pályázatokhoz szükséges önerő biztosítására,
és a konkrét feladatokat a költségvetési koncepcióban jelöljék meg.
Kálmán János:
Az előterjesztés csak általánosan foglalkozik az egészségmegelőző tervekkel.
Mit lehet tenni a szakszolgálati előjegyzési rendszer lerövidítése érdekében?
Az egészségügyi törvény szerint a lakosságszám alapján biztosítani kellene a
sürgősségi fogászati ellátást.
Dr. Gyenes Ágota:
Megkezdődött-e a térség Regionális Egészségügyi Tanácsának megszervezése és
ki képviseli a várost? A sürgősségi betegellátó osztály épületében található
az általános laboratórium, a traumatológia szakrendelés, a sürgősségi belgyógyászati
ellátó osztály is. A kórház területén pszichiátriai gondozó és nem ideggondozó
működik. Az előterjesztéssel ellentétben nincs minden nőnek szemüveggel vagy
kontaklencsével korrigálható enyhe látászavara.
Agócs Lászlóné:
Az előterjesztés egy alapot képez, mely valóban általánosan fogalmaz. A tervprogramnak
összhangban kell lennie a 46/2003.(IV.16.)OGY határozatban foglaltakkal. A szakszolgálati
előjegyzések rövidítése érdekében a korház vezetésével kell felvenni a kapcsolatot.
Az OEP nem írja elő, de a kistérségi összefogás alappillére lehet a sürgősségi
fogászati ellátás kialakítása. Az előterjesztésből kimaradt, hogy "minden
4. nőnek van látászavara". A Regionális Egészségügyi Tanácsra és az egészségmegőrző
tervre vonatkozó törvényt az Alkotmánybíróság hatályon kívül helyezte. A kórház
járóbeteg szakellátására vonatkozó adatok a márciusi állapotot tükrözik. Az
adigtológián nincs rendelés, mert csak a személyi feltétel biztosított.
Szűcs Lajos:
A sürgősségi fogászattal kapcsolatban Vajdovics főorvos úrral tárgyalásokat
folytatnak és a költségvetési koncepcióban forrást kívánnak biztosítani a rendelő
kialakításához.
Móra József:
A kórház neve: Csongrád Megyei Önkormányzat Területi Kórháza Szentes, mely autonóm
intézményként működik, de regionális feladatokat is ellát. Finanszírozását a
Csongrád Megyei Önkormányzat, mint fenntartó biztosítja. A korház területén
a járóbeteg szakellátást önálló intézmény végzi. Az egészségmegőrző terv sikere
érdekében szükség van a lakosság együttműködésére is. Csökken a kötelező szűrővizsgálatok
száma, így a betegségeket nem tudják időben felismerni. A törvények betartásával
több betegség is megelőzhető lenne.
Dr. Gyenes Ágota:
Egyetért az előterjesztésben szereplő célokkal, melyek egymásra épülnek. Fontosnak
tartja a "méltó módon való gyógyítást és gyógyulást", valamint hogy
"minél többet éljünk egészségesen és egészségben". A program megvalósításához
nem elegendő az 1 millió Ft-os pénzalap. A kórház nem autonóm intézményként
működik, nagy területet lát el. A lakosság magáénak érzi az intézményt és az
önkormányzat is segíti működését
Kálmán János:
A Polgári Frakció fontosnak tartja egy előremutató egészségmegelőzési program
elkészítését, melyben konkrét tervek és hozzárendelt pénzösszegek szerepeljenek,
ezért tartózkodnak a jelen előterjesztés elfogadásától.
Törőcsik Zoltán:
A lakosság egészségi állapotának 89%-át az életmód, a genetikus tényezők, a
természeti, társadalmi, környezeti hatások és 11%-ban az egészségügyi ellátás
határozza meg. Az önkormányzat és a kórház a rendelkezésére álló keretek alapján
mindent megtesz a lakosság érdekében. Az életmód változására csak kedvező parlamenti
döntések esetén nyílna lehetőség. Sajnos az egészségügyi ellátásban dolgozók
bére nem megfelelő.
Halmai László:
A város és az ország vezetése is tehet az életmódról, a természeti és társadalmi,
valamint környezeti hatásokról. A statisztikai adatok azt mutatják, hogy 1998-2002.
között egészségesebben, jobban életek az emberek, mert volt jövőképük. Az egészségmegőrző
terv lényege, hogy az egészséges emberek őrizzék meg egészségüket, és legyen
az embereknek jövőképük. Olyan tervre lenne szükség, mely mindenki számára jó
közérzetet biztosítana.
Oltyán Lajos:
Nem ért egyet Halmai László képviselő által elmondottakkal, mert vannak "kirekesztett"
csoportok, akik érdekeiket csak a többségi társadalom segítségével tudják megvédeni.
Ezek a folyamatok nem 2002-ben indultak el, és nem "kormányfüggők".
1975. óta folyamatosan csökken a város lélekszáma és a fiataloknak nincs jövőképük.
A program végrehajtásához mindenki segítségére szükség van.
Szűcs Lajos:
Elfogadta dr. Gyenes Ágota képviselő által elmondottakat. A város sokat tett
a korház adósságának csökkentése érdekében. Továbbra is várják a programmal
kapcsolatos véleményeket, javaslatokat.
Pap Imre:
A Szociális és Egészségügyi Bizottság a határozati javaslat utolsó bekezdésének
"2004. évi költségvetési támogatást nem igényel. A további években a szociális
keret terhére 1 millió Ft pénzalapot biztosít az egészségmegőrző terv céljaihoz
kapcsolódó pályázatok önerejére." módosítását javasolta.
Szűcs Lajos:
Kérte a képviselőket, aki egyetért a Szociális és Egészségügyi, valamint a Városrendezési,
-Fejlesztési és Környezetvédelmi Bizottság javaslatával, szavazzon.
A Képviselő-testület a javaslatot 20 igen szavazattal, 1 tartózkodás mellett elfogadta.
Szűcs Lajos:
Kérte a képviselőket, aki a kiegészítésekkel az előterjesztést elfogadja, szavazzon.
A Képviselő-testület a javaslatot 15 igen szavazattal, 6 tartózkodás mellett
elfogadta.
156/2004.(VII.2.)Kt. Szentes Város Önkormányzata Képviselő-testülete az Egészségmegőrző Tervben foglaltakat az ülésen elhangzott módosításokkal megvalósításra alkalmasnak tartja. Felkéri az e területen dolgozó szakembereket, hogy a megfogalmazott célok megvalósításában vegyenek részt, és segítsék elő az egészséges környezet kialakítását. A Képviselő-testület a sikeres pályázás érdekében indokoltnak tartja az Egészségmegőrző terv komplex kidolgozását és a megvalósításhoz szükséges igény meghatározását. Határidő: októberi testületi ülés 2004. évi költségvetési támogatást nem igényel. A Képviselő-testület a további években a szociális keret terhére 1 millió Ft pénzalapot biztosít az Egészségmegőrző terv céljaihoz kapcsolódó pályázatok önerejére. Határidő: folyamatos A határozatról értesítést kapnak: |
3./ Szentes, Kossuth utca forgalomcsillapítása /17/
Szűcs Lajos:
Köszöntötte dr. Csorja Zsuzsannát, a munka irányítóját. A képviselő-testület
több alkalommal foglalkozott a Kossuth u. forgalomcsillapításával, lakossági
fórumokat is szerveztek. Ismertette a bizottsági véleményeket.
Dr. Dömsödi József:
Számításba vették-e, hogy a Bocskai u. kinyitásával megnövekszik az utcában
lévő óvodák előtti forgalom?
Czirok Jánosné:
Az előterjesztés egy vitaanyagra épül. A kivitelezési munkálatok csak engedélyes
és kivitelezési tervek alapján valósulhatnak meg, ezért a tervezőnek mindent
meg kell vizsgálnia.
Ollai Istvánné:
A Bocskai u. korábban is ki volt nyitva és nem jelentett problémát az óvodák
előtti forgalom.
Megérkezett az ülésre: Dongó László képviselő
A Képviselő-testület létszáma: 22 fő
Halmai László:
A Képviselő-testület mikor döntött a tervezésről és a tervező megbízásáról?
A beruházási költségek ismeretének hiányában nem tudnak megfelelő döntést hozni.
Dr. Csorja Zsuzsanna:
Nem tudja mi alapján bízták meg a tervezőt. Az előterjesztés egy döntés-előkészítő
tanulmány, mely a lehetőségeket vizsgálta. Az ütemezések forintok szerinti meghatározását
csak építési és kiviteli tervek alapján lehet meghatározni. Egy körforgalmi
csomópont kiépítése 30-100 millió Ft-ba kerül. A beruházás ütemezés szerint
is megvalósítható.
Móra József:
A határozati javaslat tartalmazza, hogy a 2004. évi költségvetés pályázati támogatással
és hitelfelvétellel biztosít forrást a tervek elkészítéséhez és az előkészítő
munkálatokra. A költségvetési rendeletben szerepel a Kossuth u. forgalomcsillapítására
vonatkozó tanulmányterv elkészítése. Nem a bekerülési összegről, hanem a szükséges
feladatokról kell dönteni.
Dr. Rébeli Sz. Tamás:
Kérte az alpolgármestert, hívja fel a képviselők figyelmét, hogy tartózkodjanak
a személyes megjegyzésektől. Az önkormányzat a határozati javaslat utolsó mondatával
olyan kötelezettséget vállalna, melynek nem ismeri pontos pénzügyi hátterét.
Szűcs Lajos:
Korábban döntöttek a Kossuth u. forgalomcsillapításáról. Az előterjesztés az
első lépések ütemezését tartalmazza. A Pénzügyi Bizottság javaslatában a pénzügyi
forrás is meg van jelölve. Dönteni kell arról, hogy továbbfolytatják-e a Kossuth
u. átszervezését, ha igen, akkor biztosítani kell a szükséges pénzügyi forrásokat.
Baranyi Imre:
A Városrendezési, -Fejlesztési és Környezetvédelmi Bizottság is többször foglalkozott
a kérdéssel. A lakossági fórumokon hasznos vélemények hangzottak el. A körforgalmi
csomópontok kiépítése folyamatos, az önálló vezetésű kerékpárút biztonságosabb
közlekedést biztosít. A Pénzügyi Bizottság javaslata alapján a pályázatok elkészülhetnek
és egyes munkafázisok megkezdődhetnek. Dr. Dömsödi József képviselő felvetésére
elmondta, hogy a város többi óvodája is forgalmas utcákra nyílnak.
Halmai László:
A tervező munkájába ne szóljon bele a politika. Javasolta, hogy a határozati
javaslat az alábbiak szerint módosuljon "Szentes Város Önkormányzata Képviselő-testülete
támogatja a Kossuth L. u, Tóth J. u. és Rákóczi F. u. közötti szakasz átépítését
és a forgalmi rend megváltoztatását, valamint az ehhez kapcsolódó fejlesztési
beruházásokat. Felkéri a Műszaki Osztályt, hogy készíttesse el az engedélyezési
és kivitelezési terveket, amely forrását hitelfelvétellel biztosítja. Felkéri
továbbá a Műszaki Osztályt a pályázatok előkészítésére, melyek benyújtásáról
a Képviselő-testület dönt."
Baranyi Imre:
A határozati javaslat 1./ és 2./ pontjában foglaltakról már korábban döntött
a Képviselő-testület. Javasolta a Pénzügyi Bizottság javaslatának elfogadását.
Félegyháziné Somogyi Éva:
Egyetért Halmai László képviselő módosító javaslatával, de szükségesnek tartja
a Pénzügyi Bizottság javaslatának beépítését.
Szűcs Lajos:
Kérte a képviselőket, aki egyetért Halmai László és Baranyi Imre képviselő,
valamint a Pénzügyi Bizottság javaslatával, szavazzon.
A Képviselő-testület a javaslatot 18 igen szavazattal, 1 tartózkodás mellett, 3 nem szavazat ellenében elfogadta.
Kérte a képviselőket, aki a módosított határozati javaslatot elfogadja, szavazzon.
A Képviselő-testület a javaslatot 19 igen szavazattal, 2 nem szavazat ellenében elfogadta (1 fő nem szavazott).
157/2004.(VII.2.)Kt. Szentes Város Önkormányzata Képviselő-testülete támogatja a Kossuth L.
u., Tóth J. u. és Rákóczi F. u. közötti szakasz átépítését és a forgalmi
rend megváltoztatását, valamint az ehhez kapcsolódó fejlesztési beruházásokat. Felkéri továbbá a Műszaki Osztályt a pályázatok elkészítésére, melyek
benyújtásáról a Képviselő-testület dönt. Az önkormányzat a feladatok megvalósítására pályázatot nyújt be és sikeres
pályázat esetén a Képviselő-testület a saját forrást maximálisan 10 millió
Ft összegben a 2004. évi költségvetésében biztosítja. A határozatról értesítést kapnak: |
Elment az ülésről: Karikó-Tóth Tibor képviselő
A Képviselő-testület létszáma: 21 fő
4./ Elővásárlási jog megállapításáról szóló rendelet módosítása
Szűcs Lajos:
Ismertette a bizottsági véleményeket.
Dr. Demeter Attila:
A Jogi és Ügyrendi Bizottság a rendeletmódosítást tárgyalásra alkalmasnak tartja.
Szűcs Lajos:
Kérte a képviselőket, aki egyetért a rendeletmódosítás elfogadásával, szavazzon.
A Képviselő-testület a javaslatot egyhangúlag elfogadta.
Szentes Város Önkormányzata Képviselő-testületének /A rendelet teljes szövegét az 1. sz. melléklet tartalmazza./ |
5./ 2004. évi költségvetési rendelet módosítása
Krajsóczki Sándorné:
A központi költségvetés terhére biztosított pótelőirányzatok átvezetését írásos
dokumentumokkal kell alátámasztani. A féléves beszámolót augusztus 10-ig kell
az Magyar Államkincstár Területi Igazgatóságához benyújtani, amennyiben ezen
idő alatt pótelőirányzat lebontására kerülne sor, azt a testület elé kell terjeszteni.
Az V. fejezet 10 pontban tartalmazza a fejlesztési feladatok módosítását.
Szűcs Lajos:
Ismertette a bizottsági véleményeket.
Dr. Demeter Attila:
A Jogi és Ügyrendi Bizottság a rendelet módosítását megtárgyalásra alkalmasnak
tartja és elfogadását javasolja.
Baranyi Imre:
Kérte, hogy az 5/1 sorszámú előterjesztést a költségvetési rendelettel együtt
tárgyalják. A Városrendezési, -Fejlesztési és Környezetvédelmi Bizottság javasolta,
hogy a céltartalékból 6.727 eFt-ot csoportosítsanak át a fejlesztési feladatokhoz
a pályázatokhoz szükséges tervek elkészítésére. A céltartalékban megjelölt előirányzatokból
javasolják biztosítani a Zsoldos Ferenc Műszaki Szakközépiskola állványozási,
rabicolási munkáinak költségét, illetve az Uszoda működéséhez szükséges vízminőségi
kárelhárítási tervének elkészítését.
Szűcs Lajos:
A Zsoldos Ferenc Műszaki Szakközépiskola felújításának teljes összegét a Csongrád
Megyei Önkormányzat finanszírozta, az önkormányzat csak a felmerült plusz költséget
biztosítaná. Az Uszodánál a vízjogi engedély kiadásához van szükség a vízminőségi
kárelhárítási terv elkészítésére.
Dr. Rébeli Sz. Tamás:
Javasolta, hogy a III. fejezet 1./ pontját egészítsék ki a Dózsaház parkettájának
felújításával. A Szilver TE elnöke levélben kérte, hogy lehetősége szerint az
önkormányzat biztosítson 1 millió Ft-ot anyagköltségre és 100 eFt-ot munkadíjra.
Több egyesület jelezte, hogy a rendelkezésre álló pénzeszközből nem tudják a
megfelelő működtetést biztosítani. Javasolta, hogy a Közgazdasági Osztályt a
szeptemberi ülésre készítsen előterjesztést, hogyan lehetne a Gyermek, Ifjúsági
és Sportbizottság által felosztható pénzösszeget megemelni.
Szűcs Lajos:
Nem tudja milyen forrást lehetne bevonni a sportegyesületek támogatására.
Krajsóczki Sándorné:
Az önkormányzat költségvetési gazdálkodásáról szóló féléves beszámoló tárgyalásakor
lehetőség lesz a további feladatok "végiggondolására". A 10.972 eFt
intézményfelújítási keretből az 5/1 előterjesztés elfogadását követően 3.252
eFt céltartalék-maradvány keletkezik. A terem padlójának cseréjét az intézményeknél
felmerült problémákkal együtt kellene megvizsgálni. A költségvetés csak a legszükségesebb
feladatokra biztosít forrást.
Halmai László:
Dr. Rébeli Sz. Tamás képviselő módosító indítványt tett, nem azt kérdezte, hogy
a feladat megvalósítható-e. Az ajánlat csak erre a hétre vonatkozik. Javasolta,
hogy a Dózsaház tornatermének parketta felújítására a céltartalék terhére 1.100
eFt-ot biztosítsanak.
Oltyán Lajos:
Támogatja dr. Rébeli Sz. Tamás képviselő javaslatát.
Móra József:
A parkettacsere megvalósítható-e az intézmény-felújítási alapból?
Krajsóczki Sándorné:
A felújítási feladatoknál műszaki szakvéleményt és költségvetést kell készíttetni.
A 3.252 eFt szabad keret, ha más intézmény problémáját nem kezelik.
Szűcs Lajos:
A felosztásra került sportalapból mennyi támogatást kapott az egyesület?
Dr. Rébeli Sz. Tamás:
A támogatás nevezési, utazási és egyéb költségekre használható fel. A felújítás
többletköltsége nem a várost, hanem az egyesületet terhelné.
Móra József:
Az utolsó pillanatban más intézmény is előállhat ilyen kéréssel. Az önkormányzat
akkor támogassa a felújítást, ha a műszaki szakvélemény az 1,1 millió Ft-os
költséget akceptálja. Nem támogatja a javaslatot, ha a padlózat cseréje ezen
összegből csak részben valósul meg.
Baranyi Imre:
Korrektnek tartja az igényt, ha a műszaki szakvélemény alátámasztja a megjelölt
bekerülési összeget.
Oltyán Lajos:
A Dózsaház padozata már évek óta rossz, a felújítás költségével el kell számolni.
Az egyesület kb. 600 eFt támogatásban részesült.
Félegyháziné Somogyi Éva:
Egyetért azzal, hogy a felújítás az intézmény-felújítás terhére valósuljon meg.
A műszaki szakvélemény tartalmazni fogja, hogy ideiglenes vagy tényleges megoldást
jelent-e az 1,1 millió Ft-os parkettacsere.
Dr. Demeter Attila:
A levél tartalmának ismeretében reálisnak tartja az ajánlatot és támogatja a
felújítást, de egyetért a műszaki vélemény készítésével. Védeni kell a gyermekek
egészségét.
Dr. Rébeli Sz. Tamás:
A támogatást a Sportközpont Dózsaházának felújítására kérte. Javasolta, hogy
hétfőn műszaki szakember és az egyesület képviselőjével folytassanak megbeszélést,
ahol a döntést az irodavezető asszony erősítse meg.
Pap Imre:
Az Egészségmegőrző terv alapján javasolja a felújítás elvégzését. Kérte, hogy
a jövőben konzekvensebben viszonyuljanak a kérelmekhez és megfelelően előkészítve
kerüljenek a testület elé.
Füsti M. Lajos:
Indokoltnak tartja a támogatást.
Szűcs Lajos:
Kérte a képviselőket, aki egyetért a költségvetési rendelet módosításával, szavazzon.
A Képviselő-testület a javaslatot 15 igen szavazattal, 6 nem szavazat ellenében elfogadta.
Szentes Város Önkormányzata Képviselő-testületének /A rendelet teljes szövegét a 2. sz. melléklet tartalmazza./ |
Szűcs Lajos:
Kérte a képviselőket, aki az 5/1 sorszámú előterjesztést dr. Rébeli Sz. Tamás
képviselő által javasoltak kiegészítve elfogadja, szavazzon.
A Képviselő-testület a javaslatot 19 igen szavazattal és 2 tartózkodás mellett elfogadta.
158/2004.(VII.2.)Kt. Szentes Város Önkormányzata Képviselő-testülete a céltartalék csökkentésével
és a fejlesztési feladatok közötti kiadások emelésével A határozatról értesítést kapnak: |
6./ Szociális rászorultságtól függő pénzbeli, természetbeni és személyes gondoskodást nyújtó ellátásokról szóló rendelet módosítása
Lencséné Szalonta Mária:
A rendelettervezet 7.§-ában a térítési díjak csak az Általános Iskolai Kollégiumnál
változnak, mert a nyár folyamán az intézményben történik a gyermekek ellátása.
Szűcs Lajos:
Ismertette a bizottsági véleményeket.
Pap Imre:
A Szociális és Egészségügyi Bizottság indítványozta, hogy a testület éljen felterjesztési
jogával, mert a régebbi építésű lakásállomány alapterülete meghaladja a normatív
támogatásnál igénybe vehető lakásnagyságot. A támogatásra szorulók többsége
él ilyen ingatlanokban, melyek fenntartása költséges. A rendeletmódosítás továbbra
is tartalmazza a méltányosság gyakorlását, melyet önkormányzati forrásból finanszíroz.
Kiment az ülésről: dr. Rébeli Sz. Tamás képviselő
A Képviselő-testület létszáma: 20 fő
Halmai László:
A lakásfenntartási támogatás kiszámításának képletében a minimális összeg nem
lehet kevesebb 2.500,- Ft-nál. Szentesen mennyi a legnagyobb kifizetett lakástámogatás?
Kiment az ülésről: Hornyik László képviselő
A Képviselő-testület létszáma: 19 fő
Dr. Demeter Attila:
A Jogi és Ügyrendi Bizottság a rendelettervezetet megtárgyalásra alkalmasnak
tartja és elfogadásra javasolja a Képviselő-testületnek.
Lencséné Szalontai Mária:
A hatályos rendelet alapján a normatív lakásfenntartási támogatás 5.000,- Ft,
méltányosság alapján egyedül élő esetén 4.000,- Ft, családban élő esetén 3.000,-
Ft. A módosított törvény az 5.000,- Ft-os mértéket 2.500,- Ft-ban határozta
meg. A rendeletmódosítás alapján a méltányosság esetén adható támogatás összegét
3.000,- Ft-ban, a normatív támogatás mértékét 3.500,- Ft-ban javasolják megállapítani.
Halmai László:
A fűtési támogatás kikerült a szociális törvény szabályozásából. A továbbiakban
milyen forrásból biztosítják a támogatást?
Lencséné Szalontai Mária:
A szociális törvény a fűtési támogatást beemelte a lakásfenntartási támogatás
szabályozási körébe és nem határozza meg, milyen alapon adható. A törvény lehetőséget
biztosít arra, hogy az önkormányzat saját forrásai terhére más pénzbeli ellátásokat
állapítson meg, illetve kiegészítse a benne meghatározott összegeket.
Visszaérkezett az ülésre: Hornyik László képviselő
A Képviselő-testület létszáma: 20 fő
Lencséné Szalontai Mária:
Az elmúlt évben 1.200 család részére állapítottak meg fűtési támogatást, melyet
az önkormányzat saját forrásból biztosított. A lakásfenntartási támogatás egész
évben igényelhető, a fűtési támogatás összege havonta max. 5.000,- Ft, mely
6 hónapra állapítható meg.
Halmai László:
Kilyukadt a szociális háló, ezért szükség van az önkormányzat támogatására.
Javasolja, hogy a Képviselő-testület éljen felterjesztési jogával. Tudomásul
kell venni, hogy a városnak átmenetileg a "saját zsebébe kell nyúlnia".
Dr. Gyenes Ágota:
A Lakásügyi Bizottság ezen időszakban végzi a kérelmezők lakhatási körülményeinek
vizsgálatát. A családok szociálisan rászorultak az igényelt összegre. Több esetben
200-300,- Ft miatt nem részesülhetnek szociális segélyben. A szociális hálót
akár ideiglenesen is, de meg kell tartani és nem szabad kilyukasztani.
Szűcs Lajos:
Kérte a képviselőket, aki a Szociális és Egészségügyi Bizottság javaslatával
a rendelettervezetet efogadja, szavazzon.
A Képviselő-testület a javaslatot egyhangúlag elfogadta.
Szentes Város Önkormányzata Képviselő-testületének /A rendelet teljes szövegét a 3. sz. melléklet tartalmazza./ |
7./ Óvodák és a Lajtha László Alapfokú Művészeti Iskola Nevelési Programjainak, Pedagógiai Programjának és Intézményi Minőségirányítási Programjainak jóváhagyása /8/
Szűcs Lajos:
Ismertette a bizottsági véleményeket.
Kérte a képviselőket, aki egyetért az előterjesztés elfogadásával, szavazzon.
A Képviselő-testület a javaslatot egyhangúlag elfogadta.
159/2004.(VII.2.)Kt. 1./ Szentes Város Önkormányzata Képviselő-testülete elismerését fejezi ki az óvodai munkáltatói körzetek, illetve a Lajtha László Alapfokú Művészeti Iskola vezetőinek és nevelőtestületeinek az elkészített dokumentumok precíz, törvényszerű kidolgozásáért. 2./ A Képviselő-testület jóváhagyja az Apponyi Téri-, Felsőpárti-, Kossuth
Utcai-, Köztársaság Utcai Óvodai Munkáltatói Körzet Helyi Nevelési Programjait,
a Lajtha László Alapfokú Művészeti Iskola Minőségirányítási Programjait. Felelős: az intézmények vezetői, igazgatója 3./ A Képviselő-testület jóváhagyja az önkormányzati óvodai munkáltatói
körzetek és a Lajtha László Alapfokú Művészeti Iskola Minőségirányítási
Programjait. Felelős: az intézmények vezetői, igazgatója 4./ Az intézmények a 2004/2005. nevelési-, illetve tanévre vonatkozó programjaik, terveik elkészítésekor legyenek figyelemmel az önkormányzat 2004. évi költségvetési rendeletében megfogalmazott feladatokra és elvárásokra. Felelős: az intézmények vezetői, igazgatója A határozatról értesítést kapnak: |