11.) Költségvetési rendeletben biztosított bizottsági keret felosztása (8)

Szirbik Imre:
Az előterjesztéssel kapcsolatban írásban van csatolva a Művelődési és Oktatási, a Pénzügyi, a Szociális és Egészségügyi, valamint a Gyermek, Ifjúsági és Sportbizottság véleménye.

Szűcs Lajos:
Azt a feladatot kapták, hogy három bizottsági elnökkel együtt a költségvetési rendeletben szereplő 10 mFt-ot próbálják meg felosztani. A pénz felosztásában az érintett bizottsági elnökök nem tudtak megegyezni. A Szociális és Egészségügyi Bizottsághoz 3 intézmény tartozik, a Művelődési és Oktatási Bizottsághoz több iskola és intézmény, míg a Gyermek, Ifjúsági és Sportbizottsághoz tartozik a legtöbb sportkör. Feladatot kapott, hogy készítsen előterjesztést a legközelebbi sportpénzek felosztásának módjáról.

Szirbik Imre:
Egy E./ változatot javasolt, miszerint a Sportbizottság 7 mFt-ot, a Művelődési és Oktatási Bizottság 2 mFt-ot, a Szociális és Egészségügyi Bizottság 1 mFt-ot kapna.

Dr. Rébeli Sz. Tamás:
A Gyermek, Ifjúsági és Sportbizottság döntése pontatlanul lett rögzítve. A Bizottság kapna 7 mFt-ot. A fennmaradó 3 mFt-tal nem foglalkozott, a Képviselő-testület kompetenciájába utalta, hogyan ossza el a két bizottság között. Oltyán Lajos bizottsági tag egyéni javaslata volt, hogy a Művelődési és Oktatási Bizottság kapjon 2 mFt-ot.

Dr. Bácskainé Fazekas Márta:
Az elmúlt ülésen dr. Rébeli Sz. Tamás képviselő a költségvetésből kért néhány millió forintot sporttámogatásra, de forrását nem jelölte meg. A Képviselő-testület a három bizottság elnökének jogkörébe utalta a pénzkeret felosztását. A rendelet szerint nem a Képviselő-testületnek kell döntenie. Kérte, hogy a rendeletnek megfelelően adhoc bizottságként a három elnök kapja vissza jogosítványát és ennek megfelelően döntsék el a keret felosztását.

Horváth István:
Javasolta, hogy adják vissza az adófizetőknek a jogot javaslattételi lehetőséggel. Nyilatkozzanak arról, hogy az általuk befizetett adó bizonyos %-át a város mire fordítsa. A véleménynyilvánítás lehetőségét vissza lehetne hozni. Indítványozta, hogy vizsgálják meg ennek a megoldásnak a lehetőségét. A költségvetésben bizonyos összeget fordítanak a kultúrára, sportra, egészségügyre is. A bizottságoknak adtak lehetőséget a 10 mFt szétosztására. Nem tudja, hogy a város a költségvetésben mennyit fordít az egyes területekre. Amennyiben a Képviselő-testület a hatáskörében kívánja tartani, akkor komplexen lássák, hogy ki, milyen célra, mennyi összeget használ fel.

Dr. Rébeli Sz. Tamás:
A Bizottság 2003-ban a Sportkuratóriumtól 8,6 mFt-ot kapott, 2004-ben 10,4 mFt-ot, 2006-ban 10 mFt támogatás jutott a Bizottság részére. A csökkenés egy sportvárosban nem jó dolog. Javasolta, a határozati javaslat egészüljön ki azzal, hogy a költségvetési rendelet kerüljön módosításra abban az esetben, ha Horváth István képviselő javaslatát nem fogadják el. Legyen valamilyen javaslattételi lehetőségük az adózóknak.

Hornyik László:
A Szociális és Egészségügyi Bizottság a B.) változatot támogatta. A Bizottságnak 4 intézménye van, a Családsegítő Központ, a Bölcsőde, a Gondozási Központ és a Hajléktalan Szálló. Pályázatot kívánnak kiírni Szentes város szociális, gyermekvédelmi és egészségügyi alapellátásokat ellátó intézmények anyagi támogatására, amely benyújtható "szociális, gyermekvédelmi és egészségügyi rendezvények lebonyolításához, szociális, gyermekvédelmi és egészségügyi kiadványok, konferenciák, szakmai fórumok szervezéséhez, szakmai képzések, kiégést megelőző tréningek támogatásához, egészségügyi szűrések, kampányok népszerűsítéséhez, kisebb értékű tárgyi eszközök beszerzéséhez".

Hornyik László:
A költségvetést olvassa el Horváth István képviselő úr, amelyben egyértelműen le van írva, melyik területre mennyi pénz jut. Azért támogatták a B.) változatot, mert a sportnak egészségmegőrző szerepe is van. A Pénzügyi Bizottság javaslatával nem értettek egyet, miszerint a Sportbizottság 7 mFt-ot, míg a Művelődési és Szociális Bizottság 1,5-1,5 mFt-ot kapjon. Magánemberként 3-3-3 mFt-ot javasolna.

Dr. Demeter Attila:
Az előterjesztés abban egyértelmű, hogy a költségvetési rendelet 7.§ /1/-/2/ bekezdése mit rögzít. A rendeletben a Képviselő-testület a bizottsági elnököket bízta meg a pénzfelosztással. Ha most döntenének, akkor az a hatáskör elvonás tilalmába ütközne. Ügyrendi javaslata, hogy vegyék le napirendről és készítsék elő.

Szűcs Lajos:
Előterjesztőként visszavonta az előterjesztést.

Szirbik Imre:
Az alapokat a Közigazgatási Hivatal jogszabályellenesnek ítélte, az Állami Számvevőszék pedig alkotmányellenesnek. Közvélemény kutatás jelleggel meg lehet kérdezni az adózókat.

Ollai Istvánné:
A Szociális és Egészségügyi Bizottsághoz tartozik a Gondozási Központ 1., 2., 3-as Klubja, a Pszichiátriai Otthon, a Bölcsőde, a Családsegítő Központ és a Hajléktalan Szálló.


12.) Közterület elnevezése Lőrincz Mártonról (9)

Szirbik Imre:
Az előterjesztéssel kapcsolatban írásban van csatolva a Művelődési és Oktatási, a Gyermek, Ifjúsági és Sportbizottság, a Kereskedelmi, Mezőgazdasági, Idegenforgalmi és Nemzetközi Kapcsolatok, valamint a Városrendezési,- Fejlesztési és Környezetvédelmi Bizottság véleménye.
Úgy gondolta, hogy Lőrincz Márton személyét nem kell bemutatni. A napokban lesz 70 éves a facsemete, amelyet az 1936-os olimpiai győzelméért Berlinben kapott. Nem Szentes szülötte, de a város 1936-ban fiává fogadta.
Felhívta a figyelmet, hogy a területen nincs számozott épület.

Halmai István:
Minden tisztelete Lőrincz Mártoné. Az utcanév és településrészmév megállapításának, továbbá létesítmények elnevezésének általános szabályairól szóló rendelet 8.§ /1/ bekezdésében szerepel, hogy kiről lehet utcát elnevezni. Az a.) pont szerint "a magyar és a nemzetközi munkásmozgalom kiemelkedő személyéről". Ez jól van így?

Kozák János:
Javasolta, hogy az 1977-ben alkotott rendelet kerüljön átdolgozásra.

Dr. Rébeli Sz. Tamás:
Ügyrendi javaslata, vegyék le napirendről azzal, hogy készítsék elő a rendelet szövegezését.

Szirbik Imre:
Kérte a képviselőket, aki egyetért azzal, hogy az előterjesztést vegyék le napirendről, a mai nap folyamán módosítsák a rendeletet és újra térjenek vissza az előterjesztés megtárgyalására, szavazzon.

A Képviselő-testület a javaslatot 9 igen szavazattal, 9 nem szavazat ellenében, 4 tartózkodás mellett nem fogadta el.

Horváth István:
Javasolta, hogy a rendelet 8.§ /1/ a.) pontja kerüljön törlésre.

Szirbik Imre:
Kérte a képviselőket, aki az elhangzott javaslattal egyetért, szavazzon.

A Képviselő-testület a javaslatot 2 igen szavazattal, 9 nem szavazat ellenében, 11 tartózkodás mellett nem fogadta el.

Szirbik Imre:
1990 óta már az 5. Képviselő-testület kezdte meg munkáját. A Képviselő-testületek ciklusuk kezdetekor felülvizsgálják a hatályos rendeleteket. Indítványozta, hogy a Jogi és Ügyrendi Bizottság a jegyző irányításával tekintse át az Önkormányzat hatályos rendeleteit.

Móra József:
A vitát komolytalannak tartotta az ügy komolyságához. A kérésnek a Képviselő-testületnek eleget kell tennie. Több civil szervezet és kezdeményezés fogott össze a tér elnevezésével kapcsolatban. A város méltatlanul olyan közterület elnevezéseket hajtott végre, amely a feltételeknek nem felelt meg. A rendeletet a 90-es évek elején kellett volna módosítani. A Kereskedelmi, Mezőgazdasági, Idegenforgalmi és Nemzetközi Kapcsolatok Bizottsága az elnevezést támogatja. Méltó emléket állítanak annak az embernek, aki lelkében szentesi volt.

Dr. Rébeli Sz. Tamás:
Nem azt mondták, hogy az előterjesztés nem támogatható, csak nem felel meg a helyi rendeletben foglaltaknak. A 8.§ /1/ bekezdés a.) pontja kerüljön törlésre a rendeletből. Egészítsék ki a c.) vagy d.) pontot a "sport területén kiemelkedő szerepe volt" szövegrésszel. Emlékezete szerint a díszpolgári cím adományozásáról szóló rendeletet is felül kell vizsgálni.

Hornyik László:
A rendelet 8.§ /1/ bekezdés b.) pontjában szerepel "akinek tevékenysége nagymértékben előmozdította a magyar nép szabadságáért, felemelkedéséért folytatott küzdelem sikerét". A felemelkedésben benne foglaltatik az, ha valaki sporteredményt ért el.

Törőcsik Zoltán:
Egy levélből a következőket idézte: "A testület, a képviselők arra kapták a megbízásukat az emberektől, hogy könnyebbé és boldogabbá tegyék azok életét." Kérte, hogy az ő életét se keserítsék.

Dr. Sztantics Csaba:
Nem véletlenül került az előterjesztésbe a 8.§-ra való hivatkozás. Az előterjesztés készítésekor felmerült, hogy nem teljesen ül meg a javaslat, nincs teljesen szinkronban a rendeleti szövegezéssel. Úgy gondolta, hogy a d.) pontba belekerülhet, de ne erőltessék a dolgot. Az ülés előtt Földvári Nagy István képviselővel tárgyaltak erről. Véleménye szerint ez a probléma az alábbiakkal hidalható át.

Dr. Sztantics Csaba:
A 8.§ /1/ bekezdés a.) pontja helyébe a következőket javasolta: "Utca nevezhető el arról a magyar vagy külföldi állampolgárról, aki valamely kiemelkedően jelentős munkájával vagy egész életművével, mind a városon belül, mind pedig országosan vagy nemzetközi viszonylatban olyan általános elismerést szerzett, amellyel hozzájárult a város jó hírnevének öregbítéséhez, továbbá példamutató emberi magatartása miatt köztiszteletben állt."

Dr. Rébeli Sz. Tamás:
Javasolta, hogy "közterület nevezhető el" és ne utca.

Szirbik Imre:
A rendelet 8.§ /1/ bekezdésének d.) pontja elég arra, hogy Lőrincz Mártonról teret nevezzenek el.

Móra József:
Az önkormányzat szervezeti és működési szabályzata nem teszi lehetővé az adhoc módon való rendeletmódosítást.

Szirbik Imre:
Kérte a képviselőket, aki a Lőrincz Márton tér elnevezéssel egyetért, szavazzon.

A Képviselő-testület a javaslatot egyhangúlag (21 igen szavazattal) (1 fő nem szavazott) elfogadta és meghozta az alábbi határozatot:

48/2007. (III.30.) Kt.
Tárgy: Közterület elnevezése Lőrincz Mártonról

Határozat

1./ Szentes Város Önkormányzata Képviselő-testülete a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. törvény 10. § h) pontjában biztosított jogkörében, emléket állítva az 1936-os berlini olimpia légsúlyú birkózóbajnokának, a Vásárhelyi és a Petőfi és Szent Imre herceg utca által határolt teret Lőrincz Mártonról nevezi el.

2./ Felkéri a jegyzőt a közterület elnevezésével kapcsolatos további intézkedések megtételére.

Határidő. Folyamatos
Felelős: dr. Sztantics Csaba jegyző

A határozatról értesítést kap:
1./ Petőfi Sándor Általános Iskola Szentes, Petőfi S. u. 15.
2./ Városszépítő Egyesület Szentes, Bercsényi u. 42.
3./ Polgármesteri Hivatal Jegyzői Irodája és általa az érintett osztály-és irodavezetők

Szirbik Imre:
Kérte a képviselőket, aki egyetért azzal, hogy a hatályban lévő önkormányzati rendeletek felülvizsgálatát Jegyző Úr irányításával a Jogi és Ügyrendi Bizottság végezze el, szavazzon.

A Képviselő-testület a javaslatot 21 igen szavazattal, 1 tartózkodás mellett elfogadta és meghozta az alábbi határozatot:

49/2007. (III.30.) Kt.
Tárgy: Hatályban lévő önkormányzati rendeletek felülvizsgálata

Határozat

Szentes Város Önkormányzata Képviselő-testülete felkéri a Jogi és Ügyrendi Bizottságot a Szentes Város Önkormányzata hatályban lévő rendeleteinek felülvizsgálatára.
Felelős: dr. Sztantics Csaba jegyző
Jogi és Ügyrendi Bizottság

A határozatról értesítést kap:
1./ Jogi és Ügyrendi Bizottság Elnöke - Helyben
2./ Polgármesteri Hivatal Jegyzői Irodája és általa az érintett osztály-és irodavezetők

Elment az ülésről: dr. Bácskainé Fazekas Márta képviselő
Pásztor Antal képviselő
A Képviselő-testület létszáma: 20 fő


Bírósági ülnök választás (20)

Szirbik Imre:
Felkérte dr. Demeter Attilát, a Jogi és Ügyrendi Bizottság elnökét, hogy a bírósági ülnök választás eredményét ismertesse.

Dr. Demeter Attila:
A szavazást két fordulóban bonyolították le. Az előkészített szavazóurnát a szavazás megkezdése előtt a Jogi és Ügyrendi Bizottság tagjai megvizsgálták, urnazáró címkével lezárták, aláírással hitelesítették. A Képviselő-testület tagjai 22 szavazólapot vettek át, amelyet jelenléti íven igazoltak. A szavazás 16.15 órakor megkezdődött és 16.25 órakor befejeződött. Az első fordulóban 14 jelölt kapott bizalmat. A második fordulóra 18.45-kor került sor, amely 18.55 órakor fejeződött be. A szavazólapon feltüntetett 4 főből 1 főre lehetett a szavazatot leadni.
Az első fordulóban a következő személyeket választotta meg bírósági ülnöknek a Képviselő-testület: dr. Drávai Gyuláné, Fábján Sándor, Fazekas-Vígh Tiborné, Gránicz Pál István, Jóri Jánosné, Kajtárné Piti Edit, Kanfi Horváth Mária, Kecse Nagy Ferenc, Majzik Mihály Mátyásné, Marton Piroska Hedvig, Nyers Józsefné, Szatmári Nagy Lajosné, Tóth Józsefné, Ujj Ferenc.
A második fordulóban Nagy László kapott bizalmat.
Gratulált a megválasztott bírósági ülnöknek.

50/2007. (III.30.) Kt.
Tárgy: Bírósági ülnökök választása

Határozat

Szentes Város Önkormányzata Képviselő-testülete a bírák jogállásáról és javadalmazásáról szóló 1997. évi LXVII. törvény 124.§ /1/ bekezdése alapján a Szentesi Városi Bíróságra bírósági ülnöknek választja a következő személyeket:

1.) Dr. Drávai Gyuláné
6600 Szentes, Kikelet u. 6.
2.) Fábján Sándor
6600 Szentes, Köztársaság u. 23. II/6.
3.) Fazekas-Vígh Tiborné
6600 Szentes, Dózsa Gy. u. 58.
4.) Gránicz Pál István
6600 Szentes, dr. Uhlár I. u. 33.
5.) Jóri Jánosné
6600 Szentes, Sáfrán M. u. 7/a.
6) Kajtárné Piti Edit
6600 Szentes, Kéreg u. 3.
7.) Kanfi Horváth Mária
6600 Szentes, Kossuth u. 37-39.II/35.
8.) Kecse Nagy Ferenc
6600 Szentes, Szűrszabó u. 18.
9.) Majzik Mihály Mátyásné
6600 Szentes, Dósai M. u. 12.
10.) Marton Piroska Hedvig
6600 Szentes, Brusznyai stny. 8.
11.) Nagy László
6600 Szentes, Deák F. u. 15/a.
12.) Nyers Józsefné
6600 Szentes, Szűrszabó u. 12/a.
13.) Szatmári Nagy Lajosné
6600 Szentes, Klauzál u. 8.
14.) Tóth Józsefné
6600 Szentes, Honvéd u. 7.
15.) Ujj Ferenc
6600 Szentes, Nagyhegy 347/a.

A megválasztott ülnökök megbízatása az új ülnökválasztástól számított 30 nap elteltével jár le.

A határozatról értesítést kap:
1./ A megválasztott bírósági ülnökök
2./ Szentesi Városi Bíróság Elnöke
3./ Polgármesteri Hivatal Jegyzői Irodája

Szirbik Imre:
Gratulált és jó munkát kívánt a megválasztott ülnököknek.


13.) A Városi Intézmények Gazdasági Irodája Szervezeti és Működési Szabályzatának módosítása (10)

Szirbik Imre:
Az előterjesztéssel kapcsolatban írásban van csatolva a Pénzügyi, valamint a Művelődési és Oktatási Bizottság véleménye.
Megállapította, hogy az előterjesztéssel kapcsolatban kérdés, vélemény nem merült fel. Kérte a képviselőket, aki a határozati javaslattal egyetért, szavazzon.

A Képviselő-testület a javaslatot egyhangúlag (18 igen szavazattal) (2 fő nem szavazott) elfogadta és meghozta az alábbi határozatot:

51/2007.(III.30.) Kt.
Tárgy: A Városi Intézmények Gazdasági Irodája Szervezeti és Működési Szabályzatának módosítása


Határozat

Szentes Város Önkormányzata Képviselő-testülete elfogadja, hogy - a felsőfokú oktatás szervezői és informatikai feladatok megszüntetése miatt - a Városi Intézmények Gazdasági Irodájának (Szentes, Vásárhelyi út 12.) Szervezeti és Működési Szabályzatának 3 oldalán található pénzügyi csoport létszáma 13 főről 11 főre csökken.

A határozatról értesítést kapnak:
1./ Polgármesteri Hivatal Jegyzői Irodája és általa érintett osztály- és irodavezetők
2./ Városi Intézmények Gazdasági Irodája


14.) A Városi Gyermekkönyvtár megszüntetése (11)

Szirbik Imre:
Az előterjesztéssel kapcsolatban írásban van csatolva a Pénzügyi, a Művelődési és Oktatási, valamint a Gyermek, Ifjúsági és Sportbizottság véleménye.
A két könyvtár összevonásáról már döntöttek. A Gyermekkönyvtárat, mint intézményt szüntetik meg.
Megállapította, hogy az előterjesztéssel kapcsolatban kérdés, vélemény nem merült fel. Kérte a képviselőket, aki a határozati javaslattal egyetért, szavazzon.

A Képviselő-testület a javaslatot egyhangúlag (20 igen szavazattal) elfogadta és meghozta az alábbi határozatot:

52/2007. (III.30.) Kt.
Tárgy: A Városi Gyermekkönyvtár megszüntetése

Határozat

Szentes Város Önkormányzata Képviselő-testülete a 190/2006. (XII.15.) Kt. határozata alapján a Városi Gyermekkönyvtár elnevezésű Szentes, Petőfi u. 1. székhelyű költségvetési szervét az államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. törvény 88.§ /3/ bekezdésében foglaltak szerint 2007. március 31. napjával megszünteti.
A megszüntetett költségvetési szerv felügyeleti szerve:
Szentes Város Önkormányzata Képviselő-testülete

A megszüntetett költségvetési szerv feladatait 2007. április 1. napjától a Szentes Városi Könyvtár Kht. (Szentes, Kossuth L. u. 33-35.) látja el.

A határozatról értesítést kap:
1./ Magyar Államkincstár Csm-i Területi Igazgatósága - 6720 Szeged, Széchenyi tér 9.
2./ Szentes Városi Könyvtár Kht. - Helyben
3./ Polgármesteri Hivatal Jegyzői Irodája és általa az érintett osztály-és irodavezetők


15.) A Polgármesteri Hivatalban dolgozó köztisztviselők teljesítmény követelményeinek alapját képező kiemelt célok (12)

Szirbik Imre:
Az előterjesztéssel kapcsolatban írásban van csatolva a Pénzügyi, valamint a Városrendezési,- Fejlesztési és Környezetvédelmi Bizottság véleménye.

Dr. Rébeli Sz. Tamás:
A Képviselő-testület most megállapítja ezeket a feladatokat, de véleménye szerint ellenőrizni is kellene, mely feladatok valósultak meg.

Horváth István:
Véleménye szerint az előterjesztésben nincs kiemelt célkitűzés. A Polgármesteri Hivatalnak egy évre vagy periódusra 3-4 kiemelt célkitűzésnek kellene lennie, a szakmai területeknek 2-3. A többi is célkitűzés, de nem kiemelt cél. A dolgozók díjazásában hogyan nyilvánul meg? Hogyan működik az értékelés? Milyen szerepe van a javadalmazásban?

Kozák János:
A megfogalmazás általános, nehéz lesz értékelni. A pontokat nehéz lesz mérhetően végrehajtani, sok nehézséget lát. Javasolta, hogy a jövőben néhány kiemelt feladatot premizáljanak, a feladatokat konkrétan fogalmazzák meg, milyen hibák a kizáró okok, mennyi plusz díjazás jár.

Dr. Sztantics Csaba:
Elvárás az általános célkitűzés. A konkrét célok személyre lebontott teljesítménykövetelményekben jelennek meg. Nehéz egzakt módon mérni. Ez a fajta követelményállítás nem a legszerencsésebb rendszer. A köztisztviselői törvény ezt írja elő. Komoly változások várhatóak, de 2009-ig az önkormányzatokat nem érinti. A határozati javaslatban 9 kiemelt cél van, utána szervezeti egységekre bontva igyekeztek a célokat felállítani. Az elmúlt évi köztisztviselő törvény módosításáig a teljesítményértékelés alapozta meg azt a lehetőséget, hogy a törvényben előírt kötelező minimumtól a munkáltató eltérhet bizonyos %-ban. A törvénymódosítás után a törvényben megmaradt a teljesítményértékelés, azonban a törvény bevezette a munkaértékelés intézményét. A munkaértékelés körülményei nincsenek meghatározva, azaz a munkáltató egy évben többször is értékelhet. A munkaértékelés alapján térhet el a kötelezően adandó illetménytől, amely plusz 30%, mínusz 20%.
Dr. Rébeli Sz. Tamás képviselő felvetésére elmondta, hogy nincs ilyen kötelezettség, a jegyzőnek kell a Képviselő-testület által megállapított teljesítménykövetelményeket érvényesíteni. Nincs akadálya, hogy a Képviselő-testületnek beszámolót készítsenek arról, hogyan sikerült érvényesíteni a feladatokat, célokat, azonban azt 1 év múlva tudják elkészíteni.

Dr. Rébeli Sz. Tamás:
Kérte, hogy a jegyző úr által elmondottakkal egészüljön ki a határozat, kapjanak tájékoztatást a következő évben.

Szirbik Imre:
Kérte a képviselőket, aki a jegyző úr kiegészítésével a célkitűzéseket elfogadja, szavazzon.

A Képviselő-testület a javaslatot 19 igen szavazattal, 1 tartózkodás mellett elfogadta és meghozta az alábbi határozatot:

53/2007. (III.30.) Kt.
Tárgy: A Polgármesteri Hivatalban dolgozó köztisztviselők teljesítmény követelményeinek alapján képező kiemelt célok


Határozat

Szentes Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a Köztisztviselők jogállásáról szóló 1992.évi XXIII.tv. 34.§.(3) bekezdése alapján a köztisztviselők teljesítmény követelményeinek alapját képező kiemelt célokat az alábbiak szerint határozza meg:

A hivatali tevékenység egészére vonatkozóan kiemelt általános célok:
- Kiemelten fontos a város dinamikus gazdasági fejlődésének szem előtt tartása: a foglalkoztatás növelése, a város lakosságának életszínvonalát javító fejlesztések megvalósulása, a gazdálkodók jövedelemnövelő képességének erősítése, új vállalkozások telepítése.

- A pályázatok felderítésével, előkészítésével maximálisan ki kell használni a pályázattal elnyerhető és igényelhető támogatásokat. Az eredményes városfejlesztés alapját képező pályázati munka feltételei azonban csak takarékos gazdálkodás mellett biztosíthatók.
- A testület által a koncepcióból adódó feladatok végrehajtása: pl. a kórházi rekonstrukció megkezdése, a fedett buszmegálló rendszer kialakítása, a város új rendezési tervének elkészítése, valamint a korábbi években megkezdett beruházások befejezése: 100+50 férőhelyes idősek otthona, a városközpont rekonstrukciója, a református nagytemplom felújítása és az egyházi idősek otthona megépítése, a több éve folyó csatornázási munka befejezése.
- A hivatali eljárásokban a törvényesség maradéktalan betartása, a gyorsabb, hatékonyabb, magas színvonalú döntésekre való törekvés. A munkafolyamatban eredményorientáltságra törekvés a társirodákkal, szakmai és egyéb érintett intézményekkel, szervekkel történő szorosabb kapcsolattartás által, valamint az ügyintézés során a szakmai igényességre törekvés.
- Az ügyfélközpontú eljárás érvényre juttatása, a hatékony és gyors ügyfélforgalom elősegítése, az ügyfelek széles körű tájékoztatása, a szolgáltató jelleg érvényesülése. A szociális nehézségekkel küzdő ügyfelek kiemelt kezelése, az egyedi problémák megoldására hatékony, személyre szabott segítség nyújtása.
- A Képviselő-testület és bizottságainak a jogszabályokban, a Szervezeti és Működési Szabályzatban meghatározott hatásköre, feladatai minél hatékonyabb ellátása érdekében a döntések előkészítésénél a magas szakmai színvonalú, pontos, a képviselők munkájával összhangban végzett tevékenység.
- A munkavégzés hatékonyságának növelése érdekében a szükség szerinti technikai korszerűsítések végrehajtása.
- A korszerű és színvonalas munkavégzés érdekében a hivatali dolgozók folyamatos oktatása és szakmai továbbképzése.
- A felügyeleti szervek által megállapított hiányosságok felszámolására a szükséges intézkedések megtétele, az adott határidők betartása.

Az önkormányzat működéséhez, gazdálkodásához, valamint az önkormányzati feladatok ellátásához kapcsolódó tevékenységi célok:

- A hatósági ügyintézés színvonalának javítása oly módon, hogy csökkenjen az eredményes jogorvoslatok száma, továbbá a határidőn túl elintézett iratok száma a szervezeti egységek vezetői által lefolytatott hatékonyabb ellenőrzéssel.
- A hatósági munkában továbbra is betartandók a belső szabályzatban megállapított alábbi ügyintézési határidők:
- Beadványok esetén, amennyiben az nem teljes, 5 munkanap alatt a hiány tényének és pótlásának megjelölésével reagálni kell.
- Helyszíni szemlét valamennyi érdekelt egyidejű értesítésével 15 munkanapon belül meg kell tartani. Alaphelyzetben az ügyekben 20 munkanapon belül érdemi döntést kell hozni.
- Az önkormányzati intézmények költségtakarékos és egyben hatékony gazdálkodását, mint követelményt a szervezeti egységek vezetői tartsák szem előtt az intézmény felügyelete és ellenőrzése kapcsán.
- Az önkormányzat éves költségvetéseinek végrehajtása során a gazdálkodás szabályszerűségének biztosítása a célszerűségi, hatékonysági és a takarékossági szempontok alapján.
- Az éves költségvetésekben tervezni kell a pályázatokhoz kapcsolódó tervezési és szakértői tevékenységhez szükséges előirányzatokat. Ehhez kiemelten fontos a költségvetési egyensúly biztosítása.

- Az önkormányzat működéséhez szükséges pénzeszközök megfelelő biztosítása és hatékony felhasználása.
- A helyi adó beszedés hatékonyságának javítása az önkormányzat bevételeinek növelése érdekében.
- Az adóalanyok folyamatos tájékoztatása a megváltoztatott adótárgyú törvényekről, illetve önkormányzati rendeletekről.
- A gépjárműadó új szabályainak pontos végrehajtása.
- A város termáladottságaira, természeti értékeire és a sporthagyományokra építve kiemelten kell kezelni a turizmus fejlesztését, magas színvonalú, sok látogatót vonzó idegenforgalmi programok szervezésével.
- A megújuló energiákra épülő fejlesztések telepítése.
- Jövedelmező befektetési lehetőségek feltárása és kiaknázása.
- Az okmányirodai területen minden dolgozó sajátítson el saját munkaterületén kívül egy másik ügycsoportot is, ahol szükség esetén munkába állítható.
- A vállalkozások, illetve üzletek törvényességi ellenőrzésekor a fogyasztói érdek érvényesülésének figyelemmel kísérése.
- A parlagfű-mentesítési programban való részvétel és az erre vonatkozó felvilágosítási tevékenységben aktív közreműködés.
- A város közterületei rendjének fokozott ellenőrzése, különös figyelemmel az építkezésekkel és közműbekötésekkel kapcsolatos burkolat bontásokra.
- A panelprogram menedzselése, kapcsolattartás és az ezzel kapcsolatos feladatok lebonyolítása.
- A Képviselő-testület időben kapja meg a tevékenységéhez a szükséges információt, tájékoztatást, különös tekintettel a jogszabályi változásokra, valamint a munkaterv szerinti előterjesztésekre és anyagokra.
- Országos és területi kisebbségi önkormányzati és bírósági ülnök választás lebonyolításában való közreműködés, a törvényesség és a szakszerűség szempontjait előtérbe helyezve.
- Az országgyűlési képviselő, a helyi önkormányzati képviselők, valamint a szükségessé váló időközi választások és kiírt népszavazás törvényes és zavartalan előkészítése és lebonyolítása.
- A számítógépes rendszerek belső és külső biztonságának fenntartása.
- Az érettségi vizsgák jegyzői feladatainak hibátlan lebonyolítása.
- Az állandóan módosuló Köztisztviselői, Közalkalmazotti törvény, valamint a Munka törvénykönyv új szabályainak alkalmazása során a törvényesség és a munkáltató, munkavállaló érdekeinek megfelelően járjanak el.
- A tanévek előkészítése a hatékony feladatellátás, az önkormányzati fenntartói, valamint az ágazati szakmai szempontok figyelembe vételével.
- A testnevelés és sport helyi rendszerét úgy kell működtetni, hogy értékei a lakosság minél szélesebb körében érvényesüljenek, járuljanak hozzá a lakosság egészségi állapotának megőrzéséhez, illetve javításához, valamint a szabadidő hasznos eltöltéséhez.
- A városi ünnepségek, évfordulók méltó megünneplése, az azokkal kapcsolatos események magas színvonalon történő megszervezése.
- A lakosság szociális biztonságának megőrzése és továbbfejlesztése érdekében a cél, az érintettekkel a szociális ellátások rendszerének minél szélesebb körben való megismertetése, annak hatékony működtetése, az utóellenőrzés megszervezése.
- Az aktív korú nem foglalkoztatottak szociális segélyezése, munkaerő-piaci helyzetének javítása, s a segélykerettel való takarékos gazdálkodás biztosítása.

- A Kórház rekonstrukcióhoz kapcsolódó feladatok elősegítése és az együttműködések fokozott figyelemmel kísérése, továbbá törekedni kell a háziorvosokkal és gyermekorvosokkal való kiegyensúlyozott kapcsolat kialakítására.
- Az önkormányzati vagyontárgyak kezelésének, hasznosításának és képviseletének magas színvonalon való ellátása.

Szentes város Önkormányzata Képviselő-testülete felkéri a munkáltatói jogkör gyakorlóját, hogy a fenti általános célok alapján, az egyéni teljesítmény követelmények megállapításáról gondoskodjon.

Határidő: 2007. március 31.
Felelős: Dr.Sztantics Csaba jegyző
Szirbik Imre polgármester

Szentes Város Önkormányzata Képviselő-testülete felhívja a jegyzőt, hogy adjon tájékoztatást jelen határozatban megfogalmazott teljesítménykövetelmények, célok érvényesítéséről, betartásáról.

Felelős: Dr. Sztantics Csaba jegyző
Határidő: 2008. márciusi ülés

A határozatról értesítést kap:
1.) Szentes Város Polgármestere
2.) Szentes Város Jegyzője
3.) Szentes Város Aljegyzője
4.) Polgármesteri Hivatal szervezeti egységei vezetői


16.) Céltámogatásról való lemondás (13)

Szirbik Imre:
Az előterjesztéssel kapcsolatban írásban van csatolva a Pénzügyi, valamint a Városrendezési,- Fejlesztési és Környezetvédelmi Bizottság véleménye.
1 milliárd forintos beruházásnál 65 mFt-os összegről kell lemondani a Képviselő-testületnek. Valamennyi pályázati pénzeszköz felhasználása közbeszerzési eljáráshoz kötött. Ha a közbeszerzési eljárás során a rendelkezésre álló forrásoknál jóval alacsonyabb vállalkozói díj mellett sikerül vállalkozásba adni a beruházást, felmerül a kérdés, hogy a megspórolt pénzt meg lehet-e szerezni más célokra. A pályázati pénzt csak az adott célra lehet felhasználni. Az Állami Számvevőszék és a Magyar Állami Kincstár szigorúan ellenőrzi a közbeszerzésen túli kifizetéseket.

Dr. Rébeli Sz. Tamás:
A lemondó és visszafizetési nyilatkozatban a dátumot javítani kellene, ahol március 12-e szerepel. Úgy gondolta, hogy a képviselő-testületi üléshez kell igazítani, ha nem, akkor maradhat a március 12-e.

Szirbik Imre:
Kérte a képviselőket, aki az előterjesztést tudomásul veszi, szavazzon.

A Képviselő-testület a javaslatot egyhangúlag (18 igen szavazattal) (2 fő nem szavazott) elfogadta és meghozta az alábbi határozatot:

54/2007. (III.30.) Kt.
Tárgy: Céltámogatásról való lemondás

Határozat

A Képviselő-testület megtárgyalta a Felsőpárti városrész szennyvízcsatorna hálózatának kiépítéséhez fel nem használt céltámogatással kapcsolatos előterjesztést és az alábbi határozatot hozta:

Szentes Város Önkormányzata Képviselő-testülete a Felsőpárti városrész szennyvízcsatorna hálózatának kiépítéséhez fel nem használt 64.944.541,- Ft összegű céltámogatásról lemond.

A Képviselő-testület felkéri a Polgármestert a céltámogatás lemondásával kapcsolatos intézkedés megtételére.

Határidő: 2007. április 10.
Felelős: Polgármester

A határozatról értesítést kap:
1.) MÁK Csongrád Megyei Területi Igazgatósága - 6701 Szeged, Pf. 418
2.) Szentes Város Polgármestere - Helyben
3.) Szentes Város Jegyzője - Helyben
4.) Polgármesteri Hivatal Jegyzői Irodája és általa az érintett osztály-és irodavezetők


17.) Területi kiegyenlítést szolgáló fejlesztési célú támogatásról való lemondás (14)

Szirbik Imre:
Az előterjesztéssel kapcsolatban írásban van csatolva a Pénzügyi, valamint a Városrendezési,- Fejlesztési és Környezetvédelmi Bizottság véleménye.
Megállapította, hogy az előterjesztéssel kapcsolatban kérdés, vélemény nem merült fel. Kérte a képviselőket, aki a határozati javaslattal egyetért, szavazzon.

A Képviselő-testület a javaslatot egyhangúlag (20 igen szavazattal) elfogadta és meghozta az alábbi határozatot:

55/2007. (III.30.) Kt.
Tárgy: Területi kiegyenlítést szolgáló fejlesztési célú támogatásokról való lemondás

Határozat

A Képviselő-testület megtárgyalta a területi kiegyenlítést szolgáló fejlesztési célú fel nem használt támogatásokkal kapcsolatos előterjesztést és az alábbiak szerint dönt:

1.) Szentes Város Önkormányzata Képviselő-testülete a Járdafelújítás - Északi, Nyugati, Déli városrészben megnevezésű felhalmozási feladathoz nyújtott fel nem használt 463.363,- Ft összegű TERKI támogatásról lemond.

2.) Szentes Város Önkormányzata Képviselő-testülete a Nagy Ferenc utca felújítása megnevezésű felhalmozási feladathoz nyújtott fel nem használt 573.883,- Ft összegű TERKI támogatásról lemond.

A Képviselő-testület felkéri a Polgármestert a területi kiegyenlítést szolgáló fejlesztési célú támogatások lemondásával kapcsolatos intézkedés megtételére.

Határidő: 2007. március 30.
Felelős: Polgármester

A határozatról értesítést kap:
1.) Csongrád Megyei Területfejlesztési Tanács - 6741 Szeged, Rákóczi tér 1.
2.) Szentes Város Polgármestere - Helyben
3.) Szentes Város Jegyzője - Helyben
4.) Polgármesteri Hivatal Jegyzői Irodája és általa az érintett osztály-és irodavezetők


18.) Pályázat benyújtása a könyvtár részére állománygyarapítási támogatás elnyeréséhez (15)

Szirbik Imre:
Az előterjesztéssel kapcsolatban írásban van csatolva a Pénzügyi, a Művelődési és Oktatási, valamint a Gyermek, Ifjúsági és Sportbizottság véleménye.
A Képviselő-testület a pályázati önerőt a költségvetés céltartalékában tervezte.
Megállapította, hogy az előterjesztéssel kapcsolatban kérdés, vélemény nem merült fel. Kérte a képviselőket, aki a határozati javaslattal egyetért, szavazzon.

A Képviselő-testület a javaslatot egyhangúlag (20 igen szavazattal) elfogadta és meghozta az alábbi határozatot:

56/2007. (III.30.) Kt.
Tárgy: Pályázat benyújtása a könyvtárak részére állománygyarapítási támogatás elnyeréséhez


Határozat

Szentes Város Önkormányzata Képviselő-testülete a könyvtárak részére állománygyarapítási támogatás elnyeréséről szóló előterjesztést megtárgyalta és az alábbiak szerint határoz:

Szentes Város Önkormányzata Képviselő-testülete egyetért azzal, hogy a 4/2004. (II.20.) NKÖM rendeletet alapján a községi és városi könyvtárak állománygyarapítási összegének támogatására 2007. évre kiírt pályázaton az önkormányzat részt vegyen. A pályázathoz összességében szükséges 1.000 eFt-os önerőt a 2007. évi költségvetési rendeletében a céltartalékban elkülönített forrás terhére biztosítja az alábbiak szerint:

- a Szentes Városi Könyvtár Kht. (Szentes, Kossuth L. u. 33-35. sz.) részére 1000 eFt saját forrást ajánl fel és a már jóváhagyott költségvetési támogatáson felül ezzel az összeggel kiegészíti a könyvtár beszerzési keretét.
Határidő a pályázat benyújtására: a pályázati kiírás szerint
Felelős: Művelődési Iroda vezetője

2.) Szentes Város Önkormányzata Képviselő-testülete kötelezettséget vállal arra nézve, hogy a pályázaton elnyert és az önkormányzat által felajánlott összeget a könyvtár rendelkezésére bocsátja.

3.) A támogatásban részesülő intézménynek a rendelkezésére bocsátott támogatást elkülönítetten kell kezelni, és annak felhasználásáról tételes, analitikus nyilvántartást kell vezetni úgy, hogy a tényleges felhasználás ellenőrizhető legyen.
Határidő: folyamatos
Felelős: Szentes Városi Könyvtár Kht. ügyvezetője

4.) Szentes Város Önkormányzata tudomásul veszi, hogy amennyiben támogatást nyer a pályázaton, annak felhasználásáról - december 31-ei határnappal - a zárszámadás keretében köteles elszámolni.
Határidő: a zárszámadás készítése
Felelős: Közgazdasági Osztály Számviteli és Tervezési Iroda vezetője

5.) Eredményes pályázat esetén a pályázati saját erőként figyelembe vett összeggel az önkormányzat 2007. évi költségvetési rendeletének módosításáról gondoskodni kell.
Határidő: A pályázati döntést követő költségvetési rendelet módosításakor
Felelős: Közgazdasági Osztály Számviteli és Tervezési Iroda vezetője

A határozatról értesítést kapnak:
1.) Szentes Városi Könyvtár Kht.
2.) Szentes Város Alpolgármestere
3.) Polgármesteri Hivatal Jegyzői Irodája és általa az érintett osztály-és irodavezetők
4.) Irattár


19.) Egyéni képviselői indítvány a Képviselő-testület munkatervének módosítására (16)

Szirbik Imre:
Az előterjesztéssel kapcsolatban írásban van csatolva a Gyermek, Ifjúsági és Sport, valamint a Városrendezési,- Fejlesztési és Környezetvédelmi Bizottság véleménye.
Megállapította, hogy az előterjesztéssel kapcsolatban kérdés nem merült fel.
Kérte a képviselőket, aki a Városrendezési,- Fejlesztési és Környezetvédelmi Bizottság javaslatával egyetért, szavazzon.

Horváth István:
Ügyrendi kérése, hogy polgármester úr a Városrendezési,- Fejlesztési és Környezetvédelmi Bizottság javaslatát egyenként tegye fel szavazásra.

Baranyi Imre:
A Bizottság által kialakított vélemény 1. pontját a Bizottság a következők szerint fogadta el: ".fejlesztési forrás felhasználási tervét elfogadásra javasolta azzal, hogy április hónapban elkezdik."

Horváth István:
A Városrendezési,- fejlesztési és Környezetvédelmi Bizottság javaslatát elfogadta.

Szirbik Imre:
Kérte a képviselőket, aki a Városrendezési,- fejlesztési és Környezetvédelmi Bizottság javaslatának 1.) pontját az elhangzott kiegészítéssel elfogadja, szavazzon.

A Képviselő-testület a javaslatot 19 igen szavazattal, 1 nem szavazat ellenében elfogadta.
Kérte a képviselőket, aki a Városrendezési,- fejlesztési és Környezetvédelmi Bizottság javaslatának 2.) pontját támogatja, szavazzon.
A Képviselő-testület a javaslatot 14 igen szavazattal, 2 nem szavazat ellenében, 4 tartózkodás mellett elfogadta.

Kérte a képviselőket, aki a Városrendezési,- fejlesztési és Környezetvédelmi Bizottság javaslatának 3.) pontját elfogadja, szavazzon.

A Képviselő-testület a javaslatot 11 igen szavazattal, 1 nem szavazat ellenében, 6 tartózkodás mellett (2 fő nem szavazott) elfogadta.

Kérte a képviselőket, aki a Városrendezési,- fejlesztési és Környezetvédelmi Bizottság javaslatának 4.) pontját elfogadja, szavazzon.

A Képviselő-testület a javaslatot 15 igen szavazattal, 2 nem szavazat ellenében, 1 tartózkodás mellett (2 fő nem szavazott) elfogadta.

Kérte a képviselőket, aki a Városrendezési,- fejlesztési és Környezetvédelmi Bizottság javaslatának 5.) pontját elfogadja, szavazzon.

A Képviselő-testület a javaslatot 17 igen szavazattal, 2 nem szavazat ellenében (1 fő nem szavazott) elfogadta.

Kérte a képviselőket, aki a Városrendezési,- fejlesztési és Környezetvédelmi Bizottság javaslatának 6.) pontját elfogadja, szavazzon.

A Képviselő-testület a javaslatot 17 igen szavazattal, 1 nem szavazat ellenében, 1 tartózkodás mellett (1 fő nem szavazott) elfogadta.

Kérte a képviselőket, aki a Városrendezési,- fejlesztési és Környezetvédelmi Bizottság javaslatának 7.) pontját elfogadja, szavazzon.

A Képviselő-testület a javaslatot 11 igen szavazattal, 8 nem szavazat ellenében, 1 tartózkodás mellett elfogadta és meghozta az alábbi határozatot:

57/2007. (III.30.) Kt.
Tárgy: Képviselő-testületi munkaterv módosítása


Határozat

Szentes Város Önkormányzata Képviselő-testülete megtárgyalta Horváth István egyéni képviselői indítványát a Képviselő-testület 2007. évi munkatervének módosítására vonatkozóan és a 2007. évi Képviselő-testületi munkatervében napirendre tűzi az alábbi témák megtárgyalását:

1.) Szentes város középtávú stratégiája, a 2007-2013. évekre szóló fejlesztési akcióterve és saját fejlesztési forrás felhasználási terve
Határidő: 2007. április hónapban megkezdi

2.) Az M44-es út nyomvonalának kijelölését megalapozó döntést előkészítő dokumentumok megismerése, Szentes város döntési folyamatban tett eddigi intézkedései, Kunszentmártont délről történő elkerülés lehetőségeinek vizsgálata
Határidő: 2007. májusi ülés

3.) A termál tó és környéke vízgazdálkodási-, pihenő-, üdülő-, vízisport- és idegenforgalmi célú hasznosítási lehetőségeinek vizsgálata, megvalósítási koncepciója
Határidő: 2008. júniusi ülés

4.) Új utca és a Mátyás király utca összekötésének vizsgálata a Dózsa köz kiszélesítése vagy a Mátyás király utca 7. számú önkormányzati tulajdonú telek felhasználásával. Egyidejűleg elrendeli a Szentes, Mátyás király u. 7. szám alatti telek értékesítésének felfüggesztését.
Határidő: 2007. áprilisi ülés

A határozatról értesítést kap:
1./ Polgármesteri Hivatal Jegyzői Irodája és általa az érintett osztály- és irodavezetők


20.) Helyi önkormányzatok fejlesztési feladatainak támogatására (HÖF-CÉDE) pályázat benyújtása - Szentes, Rákóczi F. u. 46-48. számú óvoda felújítása (21)

Szirbik Imre:
Az előterjesztéssel kapcsolatban írásban van csatolva a Pénzügyi, valamint a Városrendezési,- Fejlesztési és Környezetvédelmi Bizottság véleménye.
A Képviselő-testület az intézmények átszervezéséről a költségvetési rendeletben állást foglalt. A Ruhagyári óvoda megszüntetéséről határoztak.
A pályázat célja, a Rákóczi utcai óvodát olyan állapotba hozni, hogy a gyerekek ellátása megfelelő színvonalú legyen. A pályázat 70%-os támogatás mellett 30%-os önerőt igényel. A pályázat keretében intézményfelújítást kívánnak megvalósítani.

Szűcs Lajos:
A beköltözéshez a felújítás elengedhetetlen. Kérte, hogy támogassák a pályázat benyújtását.

Szirbik Imre:
Kérte a képviselőket, aki a pályázat benyújtásával egyetért, szavazzon.
A Képviselő-testület a javaslatot egyhangúlag (20 igen szavazattal) elfogadta és meghozta az alábbi határozatot:

58/2007. (III.30.) Kt.
Tárgy: Szentes, Rákóczi F. u. 46-48. számú óvoda felújítása


Határozat

A Képviselő-testület megtárgyalta a "helyi önkormányzatok fejlesztési feladatainak támogatására (HÖF-CÉDE) pályázat" benyújtásával kapcsolatos előterjesztést és az alábbi határozatot hozza:

1.) Szentes Város Önkormányzata Képviselő-testülete a Dél-Alföldi Regionális Fejlesztési Tanács a "helyi önkormányzatok fejlesztési feladatainak támogatására (HÖF-CÉDE) pályázati" alapjára benyújtandó Szentes, Rákóczi F. u. 46-48. szám alatt lévő óvoda felújítási munkáinak elvégzéséhez a 40%-os saját forrást biztosítja, az alábbiak szerint: A kivitelezés költsége 24.400 eFt, melyből az igényelhető támogatás összege 14.640 eFt és a szükséges saját forrás összege 9.760 eFt, így a pályázat elkészíthető és a Dél-Alföldi Regionális Fejlesztési Tanácshoz benyújtható.
2.) A pályázati eredmény ismeretében kéri a Képviselő-testületet, hogy az önkormányzat 2007. évi költségvetésében - amennyiben azok indokoltak - az előirányzatok átvezetéséről a költségvetési rendelet módosításával történjen intézkedés.

A Képviselő-testület felkéri a Polgármestert, hogy a céljellegű decentralizált alapra benyújtandó pályázatot készíttesse el, és azt a Csongrád Megyei Területfejlesztési Tanácshoz nyújtsa be.

Határidő: 2007. április 16.
Felelős: Polgármester

A határozatról értesítést kap:
1./ Dél-Alföldi Regionális Fejlesztési Tanács - Szeged
2./ Polgármesteri Hivatal Jegyzői Irodája és általa az érintett osztály-és irodavezetők


21.) A Központi Gyermekélelmezési Konyha üzemeltetéséről szóló határozat módosítása (22)

Szirbik Imre:
Az előterjesztéssel kapcsolatban írásban van csatolva a Jogi és Ügyrendi, a Pénzügyi, a Szociális és Egészségügyi, valamint a Városrendezési,- fejlesztési és Környezetvédelmi Bizottság véleménye.
Összefüggésben van a vagyonrendelet kapcsán a vagyonkezelői jog alapításának kérdésével.

Ollai Istvánné:
A Szociális és Egészségügyi Bizottság ülésén nemmel szavazott. Véleménye szerint nem kellene a konyhát kiadni. Költsenek rá és maradjon meg a városnak. Az étkeztetést egyszer már kiadták, amelyet nagy harc árán tudtak visszaszerezni. Nemmel fog szavazni. Ha a megüresedett épületeket eladnák, a konyhát megmenthetnék.

Szirbik Imre:
Kérte a képviselőket, aki az előterjesztést támogatja, szavazzon.

A Képviselő-testület a javaslatot 12 igen szavazattal, 8 tartózkodás mellett elfogadta és meghozta az alábbi határozatot:

59/2007. (III.30.) Kt.
Tárgy: A Központi Gyermekélelmezési Konyha üzemeltetéséről szóló határozat módosítása

Határozat

Szentes Város Önkormányzata Képviselő-testülete megtárgyalta a Központi Gyermekélelmezési Konyha üzemeltetésével kapcsolatos előterjesztést és az alábbi határozatot hozza:

A 12/2007. (I.26.) Kt. határozat 2./ pont első mondata helyébe a következők lépnek:
Szentes Város Önkormányzata Képviselő-testülete a városi közétkeztetési szolgáltatás ellátását a közfeladat ellátásának átadásához kapcsolódó vagyonkezelői jog létesítéssel látja el. A konyha épületének felújítását a vagyonkezelői jog jogosultja (illetve konzorciuma) finanszírozza.

A határozatban meghatározott feltételek és feladatok hatályukban változatlanul fennmaradnak, az ott kikötött feltételeknek a vagyonkezelői jog létesítésének szabályai szerinti eljárásban is maradéktalanul érvényesülniük kell.

Határidő: Azonnal
Felelős: Jegyző

A határozatról értesítést kap:
1./ Központi Gyermekélelmezési Konyha - Szentes
2./ Szentes Város Polgármestere
3./ Szentes Város Alpolgármestere
4./ Polgármesteri Hivatal Jegyzői Irodája és általa az érintett osztály-és irodavezetők


22.) A településrendezési feladatok megvalósulása érdekében történő változtatási tilalom elrendeléséről szóló rendelet módosítása
Szentes, Csongrádi út 6. sz. ingatlan (hrsz. 7935) felmentése a változtatási tilalom alól (23)

Szirbik Imre:
Az előterjesztéssel kapcsolatban írásban van csatolva a Pénzügyi, valamint a Városrendezési,- Fejlesztési és Környezetvédelmi Bizottság véleménye.

Dr. Demeter Attila:
A Jogi és Ügyrendi Bizottság a rendelet módosítását megtárgyalta. Jogi aggály nem merült fel. Az előterjesztést megtárgyalásra alkalmasnak tartotta.

Szirbik Imre:
Megállapította, hogy az előterjesztéssel kapcsolatban kérdés, vélemény nem merült fel.
Kérte a képviselőket, aki a rendelet módosítással egyetért, szavazzon.

A Képviselő-testület a javaslatot egyhangúlag (19 igen szavazattal) (1 fő nem szavazott) elfogadta és megalkotta az alábbi rendeletet:

Szentes Város Önkormányzata Képviselő-testületének
10/2007. (IV.16.) rendelete

a településrendezési feladatok megvalósulása érdekében történő
változtatási tilalom elrendeléséről szóló 2/2007. (III.01.) rendelet
módosításáról

(A rendelet teljes szövegét a 4. sz. melléklet tartalmazza.)

Dr. Sztantics Csaba:
A rendeleten alapuló egyedi eset elbírálása szerepel a határozati javaslatban.

Szirbik Imre:
Kérte a képviselőket, aki a határozati javaslatot támogatja, szavazzon.

A Képviselő-testület a javaslatot egyhangúlag (20 igen szavazattal) elfogadta és meghozta az alábbi határozatot:

60/2007. (III.30.) Kt.
Tárgy: Szentes, Csongrádi út 6. sz. ingatlan (hrsz. 7935) felmentése a változtatási tilalom alól

Határozat

Szentes Város Önkormányzata Képviselő-testülete megtárgyalta a Szentes, Csongrádi út 6. számú (hrsz. 7935) ingatlan változtatási tilalom alóli felmentéséről szóló előterjesztést és az alábbi határozatot hozza:

A Széles Kft. képviseletében Széles Imre ügyvezető igazgató kérelmére Szentes Város Önkormányzata Képviselő-testülete felmentést ad a Szentes, Csongrádi út 6. számú, 7935. helyrajzi számú ingatlant terhelő változtatási tilalom alól. A felmentés a folyamatban lévő építési engedély kérelemben foglalt építkezésre vonatkozik, amely szerint a söröző keleti irányban egy helyiséggel bővül, belső átalakítással a raktár helyiségek területén szociális helyiségek alakulnak ki, az épület utcai homlokzatán lévő előtető végig épül a nyugati homlokzatig, és a meglévő utcai kerítés helyett téglakerítés épül.

A határozatról értesítést kap:
1./ Széles Imre - Szentes, József A. u. 11. I/4.
2./ Polgármesteri Hivatal Jegyzői Irodája és általa az érintett osztály-és irodavezetők


23.) Szentes város területén fizető, kijelölt gépjármű várakozóhelyek létesítése (24)

Szirbik Imre:
Az előterjesztéssel kapcsolatban írásban van csatolva a Pénzügyi, valamint a Városrendezési,- Fejlesztési és Környezetvédelmi Bizottság véleménye.
A Képviselő-testület a Városrendezési,- Fejlesztési és Környezetvédelmi Bizottságot kérte fel az előterjesztés kidolgozására.

Baranyi Imre:
Pontosításokat tettek, illetve a térképen bejelölték azokat a konkrét helyeket, ahol a fizető parkolók elhelyezése történne. Horváth István képviselő javaslatára a Petőfi S. utcával kapcsolatban úgy döntöttek, hogy csak az Iskola utcáig legyen fizető parkoló zóna addig, amíg a Gólyás ház és a BGM üzlet között kialakításra nem kerül a parkoló.

Dongó László:
A záró rendelkezésben olvasható, hogy a rendelet 2007. június 1. napjával lép hatályba. A parkolóórák beszerzésével kapcsolatban közbeszerzési eljárást kell lebonyolítani. Az idő elegendő lesz-e a kitűzött hatály foganatosítására?

Dr. Rébeli Sz. Tamás:
Az előterjesztés "területi hatály" c. részében található az Erzsébet tér 4. sz. alatti ingatlan előtti rész. Ez a bíróság előtti közvetlen rész?

Halmai István:
Az előterjesztésben a "Szent Imre herceg utca előtti szakasza" szövegrész háromszor szerepel. Ez elírás? Véleménye szerint az előterjesztéshez csatolt térképen nem létező utca szerepel. A Kiss Bálint utcából nyugati irányba, a Hajdú Lajos utcával párhuzamosan milyen utca van?

Szirbik Imre:
Az nem út, hanem a templom mögötti járda ábrázolása.

Földvári Nagy István:
Dr. Bácskainé Fazekas Márta képviselő asszony kérdését tolmácsolja, amely a következő: A Petőfi u. 1. sz. alatt lakóknak a kedvezmény milyen módon lesz megállapítva?

Baranyi Imre:
A bíróságnál az egész parkolóra vonatkozik a területi hatály, nem tettek kivételt. Ha első körben sikerül, akkor a közbeszerzést végig tudják vinni június 1-jéig. Dr. Bácskainé Fazekas Márta képviselő asszony kérdésére elmondta, hogy kedvezményes bérlettel oldható meg a parkolás.

Horváth István:
A rendelet tervezet 8.§ /1/ bekezdés a.) pontjában szereplő 5 perces türelmi idő mellett az első 10 percre díjmentességet alkalmazzanak olyan módon, hogy kell parkolójegyet váltani, de az első 10 percért nem kell fizetni. Ezt az órák programozásával be lehet állítani.

Szirbik Imre:
Ez egy új szakasz beiktatásával lehetséges, mert a türelmi idő másra vonatkozik.

Horváth István:
A türelmi idő 5 perc, tehát ha a gépjárművezető 5 percig nem vált jegyet, akkor sem büntetik meg. Ha 100 Ft az óradíj, akkor 50 percért fizet, 10 percet ingyen kap. Legyen új §-ban.

Kozák János:
A parkolóórák beszerzése céltartalékban van előirányozva. Nem ért egyet az ez évi végrehajtással ilyen feszített költségvetés mellett. Emlékezete szerint az előző tárgyaláskor arról volt szó, hogy az érintett utcákban lakók kedvezményes bérletet kapnak vagy nem kell fizetniük. A jelenlegi javaslat szerint 50%-ot kell fizetniük. Ezt túlzottnak tartotta. Javasolta, hogy az ottlakóknak ne kelljen fizetni a parkolásért. Olyan bérletet kapjanak, amely 0 Ft-ba kerül.

Sipos Antal:
Biztosítva lesz-e, hogy a posta előtt 15 percig ingyen parkolhassanak? Ha igen, akkor mettől meddig lesz meghatározva a terület?

Szirbik Imre:
Sipos Antal kérése összefügg Horváth István javaslatával, amely valamennyi parkolóhelyre érvényes lenne.
Horváth István képviselő javaslata szerint a rendelet tervezet 8.§ /1/ bekezdés a.) pontja a következő lenne: az órák programozásánál biztosítani kell, hogy az első 10 perc díjmentes parkolást tegyen lehetővé. A 8.§ /1/ bekezdés a.) pontja b.) pontra, a b.) pont c.) pontra, a c.) pont d.) pontra változik.
Vannak olyan ingatlanok, ahol nem oldható meg a parkolás csak a fizető parkolóban, de az ingatlanok egy részénél az ingatlan egyik oldalán fizető parkoló van, míg a tömbbelsőben nincsenek fizető parkolók. Azt kell tisztázni, hogy mi tekinthető érintett lakcímnek. Érintett lakcím a Kossuth tér 5. és a Petőfi u. 1.
Javasolta, a Képviselő-testület mondja ki, hogy a Kossuth tér 5. és Petőfi u. 1. sz. alatti ingatlanoknál az ott lakók 1 rendszám erejéig térítésmentes parkolási bérletet kapnak, melyet az ingatlanhoz legközelebb eső parkolózónában használhatnak fel.

Kérte a képviselőket, aki egyetért Horváth István javaslatával, miszerint 8.§ /1/ bekezdés a.) pontja a következő lenne: "Az órák programozásánál biztosítani kell, hogy az első 10 perc díjmentes parkolást tegyen lehetővé", szavazzon.

A Képviselő-testület a javaslatot 19 igen szavazattal, 1 tartózkodás mellett elfogadta.

Kérte a képviselőket, aki egyetért azzal, hogy a Kossuth tér 5. és Petőfi u. 1. sz. alatti lakók részére 1 rendszám erejéig térítésmentes parkolási bérletet biztosítsanak az ingatlanhoz legközelebb eső parkolózónában való használatra, szavazzon.

Képviselő-testület a javaslatot 18 igen szavazattal, 2 tartózkodás mellett elfogadta.

Kérte a képviselőkkel, aki a kiegészítésekkel együtt a rendelet megalkotásával egyetért, szavazzon.

A Képviselő-testület a javaslatot 12 igen szavazattal, 8 tartózkodás mellett elfogadta és megalkotta az alábbi rendeletet:

Szentes Város Önkormányzata Képviselő-testületének
11/2007. (IV.16.) rendelete

a fizető-parkolóhelyek működésének és igénybevételének előírásairól

(A rendelet teljes szövegét a 5. sz. melléklet tartalmazza.)

Szirbik Imre:
Kérte a képviselőket, aki a határozati javaslatot elfogadja, szavazzon.

A Képviselő-testület a javaslatot 12 igen szavazattal, 1 nem szavazat ellenében, 7 tartózkodás mellett elfogadta és meghozta az alábbi határozatot:

61/2007. (III.30.) Kt.
Tárgy: Szentes város területén fizető, kijelölt gépjármű várakozóhelyek létesítése

Határozat

Szentes Város Önkormányzata Képviselő-testülete megtárgyalta a Szentes Város területén bevezetendő fizető, kijelölt gépjármű várakozóhelyek üzemeltetésének szabályozásával kapcsolatos előterjesztést, és az alábbi határozatot hozta:

Szentes Város Önkormányzata Képviselő-testülete a városban bevezetésre kerülő fizető, kijelölt gépjármű várakozóhelyek kiépítésére a 2007. évi fejlesztési feladatok között 35.014.000,- Ft-ot biztosít hitelfelvétel terhére.

Felkéri a Polgármesteri Hivatal Jegyzői Irodáját, hogy a Városellátó Intézmény alapító okiratának módosítását készítse elő.

Felelős: Jegyző
Határidő: 2007. május 25-i KT. ülés

Felkéri a Polgármesteri Hivatal Műszaki Osztálya Vagyongazdálkodási Irodáját, hogy a feladattal kapcsolatos közbeszerzési eljárást készítse elő és folytassa le.
A parkolóórák programozásánál biztosítani kell, hogy az első 10 perc díjmentes parkolást tegyen lehetővé.

Felelős: Vagyongazdálkodási Iroda vezetője
Határidő: folyamatos

Felkéri a Városellátó Intézményt, hogy a rendszer üzemeltetéséhez a szükséges tárgyi és személyi feltételeket biztosítsa.

Felelős: Városellátó Intézmény vezetője
Határidő: 2007. május 15.

A határozatról értesítést kap:
1./ Szentes Város Polgármestere
2./ Polgármesteri Hivatal Jegyzői Irodája és általa az érintett osztály-és irodavezetők
3./ Irattár

Kiment a teremből: Móra József képviselő
A Képviselő-testület létszáma: 19 fő


24.) Interpellációkra válasz (17, 17/1, 17/2, 17/3)

Jegyző Iroda
Közterület Felügyeletnek gépjármű biztosítása (Sipos A.)
Polgármesteri Iroda:
Az Ipari Park külső feltételeinek (közút, kerítés, közvilágítás) javítása (Horváth I.)
Műszaki Osztály:
Petőfi Szálló fém tornyának állapota (Sipos A.)
Városellátó Intézmény:
Köztársaság u. óvoda elé szemétgyűjtő edény kihelyezése (Füsti M. L.)

Szirbik Imre:
Megkérdezte Sipos Antal képviselőt, hogy a Közterület-felügyelet dolgozói gépjárművel vagy robogóval való ellátásával kapcsolatos interpellációra a 17. sorszám alatt adott választ elfogadja-e?

Sipos Antal:
Az interpellációra adott választ elfogadta.

Szirbik Imre:
Megkérdezte Horváth István képviselőt, hogy az Ipari Park külső feltételeinek javításával kapcsolatos interpellációjára a 17/1. sorszám alatt adott választ elfogadja-e?

Horváth István:
Az interpellációra adott választ nem fogadta el.

Szirbik Imre:
Kérte a képviselőket, aki az interpellációra adott választ elfogadja, szavazzon.

A Képviselő-testület az interpellációra adott választ 2 igen szavazattal, 7 nem szavazat ellenébe, 7 tartózkodás mellett (3 fő nem szavazott) nem fogadta el.

Szirbik Imre:
Megkérdezte Sipos Antal képviselőt, hogy a Petőfi Szálló fém tornyának életveszélyes állapotával kapcsolatos interpellációjára a 17/2. sorszám alatt adott választ elfogadja-e?

Sipos Antal:
Az interpellációra adott választ elfogadta.

Szirbik Imre:
Megkérdezte Füsti M. Lajos képviselőt, hogy a Köztársasági utcai óvoda elé szemétgyűjtő edény kihelyezésével kapcsolatos interpellációjára a 17/3. sorszám alatt adott választ elfogadja-e?

Füsti M. Lajos:
Az interpellációra adott választ elfogadta.

Szirbik Imre:
Megkérdezte Horváth István képviselőt, hogy a "Polgármesteri Hivatal elé kerüljön elhelyezésre kellő számú kerékpártároló, valamint a Polgármesteri Hivatal és dolgozóinak gépkocsijai az udvarban parkoljanak" interpellációjára a 17/4. sorszám alatt adott választ elfogadja-e?

Horváth István:
Az interpellációra adott választ elfogadta.

Szirbik Imre:
Megkérdezte Horváth István képviselőt, hogy a Petőfi Szállodával kapcsolatos interpellációjára a 17/5. sorszám alatt adott választ elfogadja-e?

Horváth István:
Az interpellációra adott választ elfogadta.

Szirbik Imre:
Megkérdezte Horváth István képviselőt, hogy a használaton kívüli telefonszekrények lebontására, a rozsdás villanyoszlopok átfestésére és a Szarvasi úton lévő Szentes helységnév tábla áthelyezésével, valamint a Csongrádi út két oldalán található Fodor család tulajdonában lévő ingatlanok városképet csúfító állapotával, illetve a Hősök Erdeje melletti Honvéd u. 1. számú ingatlanon tervezett vendéglátó egységgel kapcsolatos interpellációjára a 17/6. sorszám alatt adott választ elfogadja-e?

Horváth István:
Az 1.) pontra nincs válasz.

Dr. Sztantics Csaba:
Az 1.) pontban az került leírásra, hogy újból felkérik az érintetteket a válaszadásra, ez egy folyamat, konkrét válaszra később kerül sor.

Visszajött a terembe: Móra József képviselő
A Képviselő-testület létszáma: 20 fő

Horváth István:
Érdemi választ már 4 hónapja nem kap. Az interpellációra adott választ nem fogadta el.

Szirbik Imre:
Kérte a képviselőket, aki az interpellációra adott választ elfogadja, szavazzon.

A Képviselő-testület az interpellációra adott választ 2 igen szavazattal, 12 nem szavazat ellenébe, 4 tartózkodás mellett (2 fő nem szavazott) nem fogadta el.

Szirbik Imre:
Megkérdezte Horváth István képviselőt, hogy a Honvéd utca végén lévő terület feltöltésével kapcsolatos interpellációjára a 17/7. sorszám alatt adott választ elfogadja-e?

Horváth István:
Az interpellációra adott választ elfogadta.


25.) Interpellációk, bejelentések

Szirbik Imre:
Bejelentette, hogy több képviselő írásbeli interpellációt nyújtott be. Az idő rövidsége miatt nem tudtak minden interpellációt megválaszolni.
Megállapította, hogy halasztást nem tűrő interpelláció benyújtására nem került sor.

Bejelentette, hogy a Képviselő-testület további munkáját zárt ülésben folytatja.

K.m.f.

Dr. Sztantics Csaba jegyző
Szirbik Imre polgármester

Baranyi Imre - Zoltai Gábor
jegyzőkönyv-hitelesítő