11.) A 2009/2010. nevelési évben, illetve tanévben indítható óvodai csoportokhoz, általános iskolai osztályokhoz kapcsolódó pedagógus és technikai létszám meghatározása és egyéb intézkedések megtétele (12)
Érdekegyeztető Tanács véleménye (12/1)

Szirbik Imre:
Az előterjesztéssel kapcsolatban, írásban van csatolva a Gyermek, Ifjúsági és Sportbizottság, a Pénzügyi Bizottság, a Művelődési és Oktatási Bizottság véleménye.
Kérdése, véleménye van-e valakinek?

Dongó László:
Kapcsolódott az Érdekegyeztető Bizottság véleményéhez. A gyermeklétszám csökkenése miatt elkerülhetetlen a pedagógus létszám leépítése. Kérte, hogy az önkormányzat a humánusság mellett a szakmaiságot is vegye figyelembe. A városban olyan hír járja, hogy nem ezt veszik figyelembe. A cél az, hogy a legrátermettebb pedagógusok maradjanak az iskolában.

Dr. Bácskainé Fazekas Márta:
Az eddigi átszervezések kapcsán büszke volt arra, sikerült megoldani, hogy dolgozó nem került az utcára. A törvény betartása mellett elkerülhetetlen a lépés. Bizottsága elfogadásra javasolta a határozati javaslatot, de kérik, hogy az intézményvezetők szakszerű és kellően átgondolt döntéseket hozzanak.

Szűcs Lajos:
A határozati javaslat 3. pontjához tett magyarázatot. Az úszásoktatást a prémiuméveket töltő pedagógussal kívánják megoldani. Dongó Lászlóval egyetért, teljesen igaza van amikor választani kell, hogy magyar tanár vagy tanító menjen el. Az idős kor figyelembevételével azok a szakemberek menjenek el, akik arra jogosultak.

Dongó László:
Kijelentette, éppen arra gondolt, amit alpolgármester úr mondott. A Klauzál Gábor iskolánál állt fel ez a helyzet; ne tanítót küldjenek el, akikből kevés van.

Dr. Bácskainé Fazekas Márta:
Oltyán Lajos felszólalása kapcsán javasolta, hogy létesítsenek pszichológusi státuszt, és ezt határozati javaslatba foglalják bele.

Szirbik Imre:
Az SzMSz szerint mindent fel lehet vetni, de aminek konzekvenciái vannak, arra a következő ülésen tudnak visszatérni.

Szavazásra bocsátotta, ki támogatja, hogy a Képviselő-testület vizsgálja meg 2 fő iskola pszichológus lehetőségét és a költségvetési rendelet módosításakor visszatérnek rá.

A Képviselő-testület 21 igen szavazattal, 1 ellenszavazattal az alábbi határozatot hozta:

116/2009. (V.29.) Kt.
Tárgy: Iskolapszichológusi státusz létrehozása

Határozat

Szentes Város Önkormányzata Képviselő-testülete kéri vizsgálják meg 2 fő iskolapszichológus foglalkoztatásának lehetőségét azzal, hogy Szentes Város Önkormányzata Képviselő-testülete költségvetési rendeletének legközelebbi módosításakor térnek rá vissza.

A határozatról értesítést kap:
1.) Művelődési Iroda
2.) Számviteli és Tervezési Iroda

Szirbik Imre:
Kérte, aki az előterjesztett határozati javaslatot elfogadja azzal, hogy az intézkedések során humánus és szakmailag indokolt döntés szülessen, szavazatával jelezze.

A Képviselő-testület 15 igen szavazattal és 7 tartózkodással az alábbi határozatot hozta:

117/2009.(V.29.) Kt.
Tárgy: A 2009/2010. nevelési évben illetve tanévben indítható óvodai csoportokhoz, általános iskolai osztályokhoz kapcsolódó pedagógus és technikai létszám meghatározása és egyéb intézkedések megtétele

Határozat

Szentes Város Önkormányzata Képviselő-testülete megtárgyalta a 2009/2010. nevelési évben illetve tanévben indítható óvodai csoportokhoz, általános iskolai osztályokhoz kapcsolódó pedagógus és technikai létszám meghatározása és egyéb intézkedések megtétele tárgyú előterjesztést és az alábbiak szerint dönt:

1./ 2009. szeptember 1-jétől a Kertvárosi Óvodában az alkalmazotti létszám nem változik, ennek megfelelően 37 óvónő, 1 fő gyógypedagógus, 18 dajka és 6,5 fő technikai dolgozó foglalkoztatását engedélyezi a Képviselő-testület.

Felelősök: Szentes Város Alpolgármestere
Intézményvezetők
Határidő: 2009. szeptember 01.

2./ 2009. szeptember 1-jétől a Központi Óvodában 44 óvónő, 23 dajka és 7,5 fő technikai dolgozó foglalkoztatását engedélyezi a Képviselő-testület a jóváhagyott óvodai csoportszámok alapján. Ennek megfelelően 2 fő óvodapedagógus és 1 fő dajka álláshely és 0,5 fő technikai álláshely szűnik meg, mert más intézményekhez történő álláshely átcsoportosítással nem lehet megoldani.

Felelősök: Szentes Város Alpolgármestere
Intézményvezetők
Határidő: 2009. augusztus 31.

3./ 2009. szeptember 02-tól a Kertvárosi Óvodában 1 fő úszásoktató álláshely leépítésre kerül, mert más intézményekhez történő álláshely átcsoportosítással nem lehet megoldani.

Felelős: Alpolgármester
Kertvárosi Óvoda vezetője
Határidő: 2009. szeptember 02.

4./ Amennyiben 2010. január 1-től a Kertvárosi Óvodában a nyolcadik óvodai csoport indítása szükségessé válik az intézményvezetőnek kötelessége azt jelezni a 2010. évi költségvetési koncepció készítésekor. A feladattal összefüggésben, azzal összhangban 2 fő óvodapedagógus és 1 fő dajka álláshely fejlesztés lehet szükséges. A feladatok változásával összefüggésben felmerülő alkalmazotti létszámcsökkentést, bővítést elsődlegesen az intézmények közötti átcsoportosítással kell megoldani.

Felelősök: Alpolgármester
Kertvárosi Óvoda vezetője
Határidő: 2010. évi költségvetési koncepció

5./ A Képviselő-testület a Deák Ferenc Általános Iskolában és a Damjanich János Tagiskolában 1-1 első osztály indítását engedélyezi, a székhelyen 28 fővel, a tagiskolában 19 fő tanulói létszámmal. Ennek alapján 2009. szeptember 1-től a Deák Ferenc Általános Iskola és Damjanich János Tagiskola intézményben a pedagógus létszám 41 fő és 1 fő gyermek és ifjúságvédelmi felelős, a technikai dolgozói létszám 12,2 fő lehet. Az intézményvezető gondoskodjék a Kjt-nek megfelelően 3 fő pedagógus álláshely és 0,8 fő technikai álláshely megszüntetéséről, mert más intézményekhez történő álláshely átcsoportosítással nem lehet megoldani.

Felelős: Szentes Város Alpolgármestere
Intézményvezetők
Határidő: 2009. augusztus 31.

6./ 2009. szeptember 1-től a Klauzál Gábor Általános Iskolában a pedagógus létszám 27,7 fő és 0,5 fő gyermek és ifjúságvédelmi felelős, a technikai dolgozói létszám 9,6 fő lehet.
Az intézményvezető gondoskodjék a Kjt-nek megfelelően 2,1 fő pedagógus álláshely és 0,5 fő technikai álláshely megszüntetéséről, mert más intézményekhez történő álláshely átcsoportosítással nem lehet megoldani.

Felelős: Szentes Város Alpolgármestere
Intézményvezetők
Határidő: 2009. augusztus 31.

7./ 2009. szeptember 1-től a Koszta József Általános Iskola és Derekegyházi Tagiskolában a pedagógus létszám 52,6 fő és 0,5 fő gyermek és ifjúságvédelmi felelős, a technikai dolgozói létszám 16 fő lehet.
Az intézményvezető gondoskodjék a Kjt-nek megfelelően 1,9 fő pedagógus álláshely megszüntetéséről, mert más intézményekhez történő álláshely átcsoportosítással nem lehet megoldani.

Felelős: Szentes Város Alpolgármestere
Intézményvezetők
Határidő: 2009. augusztus 31.

8.) 2009. szeptember 1-től a Petőfi Sándor Általános Iskolában a pedagógus létszám 26,09 fő és 0,5 fő gyermek és ifjúságvédelmi felelős, a technikai dolgozói létszám 9,1 fő lehet. Az intézmény vezetője a fennmaradó pedagógus szükséglet órakeretét túlórával köteles elláttatni, mivel a tantárgyankénti óraszámok nem teszik ki egy teljes állásban foglalkoztatott pedagógus kötelező óraszámát.

Felelős: Szentes Város Alpolgármestere
Intézményvezetők
Határidő: 2009. augusztus 31.

9./ Kötelezi a Képviselő-testület a nevelési-oktatási intézmények vezetőit, hogy a beiratkozásokat követően megállapított csoport- és osztályszámokhoz rendelt pedagógus és nem pedagógus létszámszükséglet szerinti kereteket tartsák be. Az ebből adódó megtakarítások másra nem használhatóak és a 2009. évi költségvetési rendelet módosításával azok összege a forráshiány csökkentését szolgálja. A feladathoz igazított tényleges pedagógus- és nem pedagógus létszámoknak a 2009. évi költségvetést érintő hatását az intézményi költségvetésekben érvényesíteni kell.

Felelős: Szentes Város Alpolgármestere
Számviteli és Tervezési Iroda Vezetője
Intézményvezetők
Határidő: folyamatos

10./ A Képviselő-testület kéri, hogy az intézkedések során humánus és szakmailag indokolt döntés szülessen.

A határozatról értesítést kapnak:
1./ Szentes Város Polgármestere
2./ Szentes Város Alpolgármestere
3./ Polgármesteri Hivatal Művelődési Iroda
4./ Polgármesteri Hivatal Számviteli és Tervezési Iroda
5./ Koszta József Általános Iskola igazgatója
6./ Klauzál Gábor Általános Iskola igazgatója
7./ Petőfi Sándor Általános Iskola igazgatója
8./ Deák Ferenc Általános Iskola igazgatója
9./ Városi Intézmények Gazdasági Irodája
10./ Központi Óvoda vezetője
11./ Kertvárosi Óvoda vezetője


12.) Költségvetési szervek alapító okiratainak hatályon kívül helyezése, illetve a költségvetési szervek jogállásáról és gazdálkodásáról szóló 2008. évi CV. tv. alapján az alapító okiratok elfogadása (13)

Szirbik Imre:
Az előterjesztéssel kapcsolatban, írásban van csatolva a Szociális és Egészségügyi, a Pénzügyi és a Művelődési és Oktatási Bizottság véleménye.
Tájékoztatásként elmondta, hogy a Magyar Köztársaság államháztartási törvényének módosítása teszi szükségessé a költségvetési szervek alapító okiratainak módosítását.

Dr. Sztantics Csaba:
Elmondta, hogy a költségvetési szervek jogállásáról és gazdálkodásáról szóló 2008. évi CV. Törvény teszi szükségessé az alapító okiratok módosítását. A Képviselő-testület az előző ülésén megvizsgálta a város intézményrendszerét és úgy döntött, hogy ezt az intézményrendszert működteti tovább. Június 1-ig az előbb említett törvény rendelkezései alapján a változásokat át kell vezetni. Egymáshoz viszonyítottan azonos szerkezetű alapító okiratokat állítottak össze. A Magyar Államkincstár véleménye szerint nem helyes, ha az eredeti alapító okiratokat hatályon kívül helyezik és újat alkotnak. Véleménye szerint a meglévő alapító okiratokon olyan nagyságú módosítást kell végrehajtani, ami miatt ésszerűbb a meglévő alapító okiratot hatályon kívül helyezni. Elkészültek az új alapító okiratok, melyet 8 napon belül kell megküldeni a Magyar Államkincstárnak. Amennyiben észrevételt fog az önkormányzat kapni ez ügyben, úgy ismételten a Képviselő-testület elé kerül majd az anyag.
Javítást eszközölt a Központi Konyha alapító okiratában. A Konyha feladat ellátáshoz kapcsolódó funkciója szerint önállóan működő költségvetési szervként van jelölve, melyet kért kijavítani "önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szervre". Ennek értelmében az alatta lévő sort kérte törölni.
A hivatkozott törvény 44. § (4) bekezdésében foglaltak szerint nemcsak a költségvetési szervek, hanem az általuk irányított és általuk alapított illetve részvételükkel működő gazdasági szervezetek feladatellátásának módját és szervezetét is felül kell vizsgálni. A városban nincs ilyen gazdasági társaság. Van a törvénynek egy gazdasági társaságokra vonatkozó szakasza, melynek érvényesülni kell, de ez nem a jelenlegi felülvizsgálatot érinti. A vélemények között szerepel, hogy nehezen kezelhető az a tény az irányító szervek esetében, amelyek több településen tartanak fenn intézményt. Ez esetben nehéz az irányító szerepet pontosan ellátni. Tisztázta, hogy a társulási megállapodások, amely alapján közösen tartanak fenn intézményeket, rendelkeznek erről, kimondják, hogy a közös fenntartású intézmények feladatainak ellátására Szentes Város Önkormányzata Képviselő-testülete a jogosult.
A Szentes Városi Szolgáltató Kft-nél, a Városellátó Intézménynél és a Családsegítő Központnál is van üdülő üzemeltetésre jogosultság. A feladatok megoszlanak a városban. A Szigligeti Üdülő Központot a Családsegítő Központ működteti, a Mátraszentimrei Üdülőt a Szolgáltató Kft, a Révfülöpi üdülőt a Városellátó Intézmény.

Dr. Demeter Attila:
Az előterjesztésben az alapító okiratok elkészítésében egy csomó munka benne van, és lehet, hogy meg kell ismételni. Az ügy a bonyolítás irányába halad. A törvény alapján nem tudja milyen számot kell alkalmazni TEÁOR vagy TESZOR számot. A bonyolultság mindig nyugtalanította.

Földvári-Nagy István:
Kijelentette, hogy a Pálmások Szövetsége tudomásul veszi a jegyző úr által elmondottakat.

Dr. Rébeli-Szabó Tamás:
A változásokat dőltbetűvel szedetten kellett korábban beadni a cégbíróságra. Így jobban áttekinthető volt.

Szirbik Imre:
Kérte, aki a költségvetési szervek alapító okirataival kapcsolatos előterjesztést támogatja, szavazatával jelezze.

A Képviselő-testület 22 igen szavazattal az alábbi határozatot hozta:

118/2009. (V.29.) Kt.
Tárgy: Költségvetési szervek alapító okiratainak hatályon kívül helyezése, illetve a költségvetési szervek jogállásáról és gazdálkodásáról szóló 2008. évi CV. tv. alapján az alapító okiratok elfogadása

Határozat

Szentes Város Önkormányzata Képviselő-testülete megtárgyalta a költségvetési szervek jogállásáról és gazdálkodásáról szóló 2008. évi CV. törvényből 2009. június 1. napjáig adódó intézkedési kötelezettséget és az alábbiak szerint határoz.

1.) Szentes Város Önkormányzata Képviselő-testülete a

- Polgármesteri Hivatal, - Kertvárosi Óvoda,
- Gondozási Központ, - Központi Óvoda,
- Dr. Sipos Ferenc Parkerdő Otthon, - Deák Ferenc Általános Iskola,
- Központi Gyermekélelmezési Konyha, - Klauzál Gábor Általános Iskola,
- Művelődési Központ, - Koszta József Általános Iskola,
- Hivatásos Önkormányzati Tűzoltóság - Petőfi Sándor Általános Iskola,
- Városellátó Intézmény, - Terney Béla Kollégium,
- Városi Intézmények Gazdasági Irodája, - Egységes Pedagógiai Szakszolgálat
- Bölcsőde - Lajtha László Alapfokú Művészeti Is-
- Családsegítő Központ, kola és Hangversenyközpont
- Hajléktalan Segítő Központ, - Sportközpont,

elnevezésű intézményeinek alapító okiratát 2009. június 30. napjával hatályon kívül helyezi, ugyanakkor ugyanezen intézmények vonatkozásában az ezen határozat mellékletét képező alapító okiratokat 2009. július 1. napjával hatályba lépteti.

2.) A Képviselő-testület kötelezi a jegyzőt, hogy gondoskodjon a jóváhagyott alapító okiratok bejegyzése iránti kérelem 8 napon belüli benyújtásáról a Magyar Államkincstárhoz.

3.) A Képviselő-testület felhívja az 1.) pontban felsorolt intézmények vezetőit, hogy az új alapító okiratokban előforduló változásokat az intézményi szervezeti és működési szabályzatokban vezessék át.

Határidő: 2009. szeptember 30.
Felelős: intézményvezetők

A határozatról értesítést kap:
1.) Érintett intézmények vezetői
2.) Szentes Város Jegyzője
3.) Polgármesteri Hivatal Számviteli és Tervezési Irodája és általa
4.) Magyar Államkincstár - 6720 Szeged, Széchenyi tér 9.


13.) Helyi közösségi közlekedés normatív támogatásának igénylése (14)

Szirbik Imre:
Az előterjesztéssel kapcsolatban, írásban van csatolva a Városrendezési, -fejlesztési és Környezetvédelmi Bizottság, a Pénzügyi Bizottság, Kereskedelmi, Mezőgazdasági, Idegenforgalmi és Nemzetközi Kapcsolatok Bizottságának véleménye.
Kérdése, véleménye van-e valakinek?

Mivel nem volt kérte, aki egyetért a határozati javaslat elfogadásával, szavazatával jelezze.

A Képviselő-testület 22 igen szavazattal az alábbi határozatot hozta:

119/2009.(V. 29.) Kt.
Tárgy: Helyi közösségi közlekedés normatív támogatásának igénylése

Határozat

Szentes Város Önkormányzata Képviselő-testülete megtárgyalta a helyi közforgalmú(közösségi) közlekedés normatív támogatása igényléséről szóló előterjesztést, és az alábbi határozatot hozza:

Szentes Város Önkormányzata Képviselő-testülete támogatja a Magyar Köztársaság 2009. évi költségvetéséről szóló CII. törvény 5. számú melléklet 13. pontja szerinti pályázat benyújtását, amelyhez a helyi közösségi közlekedés normatív támogatásáról szóló 20/2009. (IV. 17.) KHEM-ÖM együttes rendelet 1.§ (3) bekezdésében előírtak alapján az alábbiak szerint nyilatkozik:

a) 2008. évben a helyi közlekedés működtetéséhez és fejlesztéséhez 4.000 eFt (négymillió forint) saját forrásból származó vissza nem térítendő önkormányzati támogatással járult hozzá.

b) Vállalja, hogy a helyi közlekedést 2009. január 1-jétől december 31-éig folyamatosan fenntartja.

c) A helyi közforgalmú autóbusz közlekedésre vonatkozó közszolgáltatási szerződést a szolgáltatóval pályázati eljárás nélkül, közvetlen megbízással kötötte.

Felelős: Műszaki Osztály
Határidő: 2009. június 20.

A határozatról értesítést kap:
1./ Tisza Volán ZRt. Szentesi Kirendeltsége
2./ Szentes Város Polgármestere
3./ Polgármesteri Hivatal Jegyzői Irodája
4./ Műszaki Osztály
5./ Közgazdasági Osztály Számviteli és Tervezési Iroda


14.) Délkelet-Alföld Regionális Hulladékgazdálkodási Rendszer Létrehozását Célzó Önkormányzati Társulás Társulási Megállapodás (15)
Délkelet-Alföld Regionális Hulladékgazdálkodási Rendszer Létrehozását Célzó Önkormányzati Társulás Alapító Okiratának elfogadása (15/1)

Szirbik Imre:
Az előterjesztéssel kapcsolatban, írásban van csatolva a Jogi és Ügyrendi Bizottság valamint a Városrendezési, -fejlesztési és Környezetvédelmi Bizottság véleménye.
Kérdése, véleménye van-e valakinek?

Dr. Demeter Attila:
Megkérdezte, hogyan áll a társulás támogatottsága, más települések Képviselő-testületei jóváhagyták-e?

Szirbik Imre:
Nincs róla tudomása.

Dr. Demeter Attila:
Azért kérdezte, mert több módosítást hozott a társulás és ennek ismeretében lett az egységes szerkezetű okirat elkészítve. Csak akkor lép életbe a megállapodás, ha a tagok (84 település) többsége ezt jóváhagyja. Ha nem, külön megállapodásokat tehetnek a jogaikat sértő önkormányzatok. Az előterjesztésből az derül ki, hogy 2009. március 12. napján tartott taggyűlésen a 11/2009. (III.12.) TGY. számú határozattal már elfogadott ez a megállapodás. A társulási megállapodáshoz a lakosságnak is tudnia kell azt, hogy a város hulladékgazdálkodásának az engedélyező okirata ez év végén lejár és még nem látták e társulás munkáját, ami a város ügyét előbbre vinné. A telep előbb-utóbb betelik. Az eredményre kellene koncentrálni, mi lesz, ha tényleg betelik a telep.

Szirbik Imre:
Regionális hulladéklerakók szintjén kívül nem engedélyeznek. Lépéseket tettek hulladékudvar kialakítására, ahol a tömörítés megvalósulna és az itt tömörített hulladékot szállítanák tovább. Így a tömörítetlen hulladékhoz képest a szállítás költsége csökkenne. Jelenleg tárgyalások folynak arról, hogy ilyen hulladékudvarok megvalósítására készüljön KEOP pályázat. Tömörítés után regionális hulladéklerakókba kell szállítani a tömörített hulladékot, mely a városhoz közel 4 db található, legközelebb az orosházi.

Dr. Rébeli-Szabó Tamás:
A határozati javaslat azt tartalmazza, hogy az önkormányzat elfogadja a megállapodást, de csak tudomásul venni tudják, mivel a taggyűlés már elfogadta.

Dr. Sztantics Csaba:
Felhívta a figyelmet a Társulási Megállapodás záró rendelkezéseinek 87. pontjára, mely a hatályossá válásról szól, mely szerint a társult önkormányzat közül az utolsóként jóváhagyó önkormányzat képviselő-testületének határozatával válik hatályossá.

Dr. Rébeli-Szabó Tamás:
Felhívta a figyelmet a "felmerült", "tudomásul veszi", "jóváhagyás és elfogadás" szavak jelentésére.

Dr. Demeter Attila:
Ugyanezt jegyezte a határozati javaslatnál, tudomásul veszi a Képviselő-testület, hogy a megállapodást a 11/2009. (III.12.) TGY számú határozatával a taggyűlés már elfogadta.

Szirbik Imre:
Javasolta, hogy a jóváhagyás szót vegyék figyelembe.
Megkérdezte, aki az előterjesztést támogatja, szavazatával jelezze.

A Képviselő-testület 21 igen szavazattal 1 tartózkodással a határozati javaslatot jóváhagyta.

120/2009. (V.29.) Kt.
Tárgy: Délkelet-Alföld Regionális Hulladékgazdálkodási Rendszer Létrehozását Célzó Önkormányzati Társulás Társulási Megállapodás

Határozat

Szentes Város Önkormányzata Képviselő-testülete megtárgyalta a Délkelet-Alföld Regionális Hulladékgazdálkodási Rendszer Létrehozását Célzó Önkormányzati Társulás Egységes szerkezetbe foglalt Társulási Megállapodását és az alábbi határozatot hozza:

Szentes Város Önkormányzata Képviselő-testülete jóváhagyja a Délkelet-Alföld Regionális Hulladékgazdálkodási Rendszere létrehozását Célzó Önkormányzati Társulás Egységes szerkezetbe foglalt Társulási Megállapodását.

A határozatról értesítést kap:
1./ Szentes Város Polgármestere
2./ Polgármesteri Hivatal Jegyzői Iroda
3./ Polgármesteri Hivatal Számviteli és Tervezési Iroda
4./ Polgármesteri Hivatal Műszaki Osztály
5./ DAREH Molnár Béla elnök 5900 Orosháza, Szabadság tér 4-6.
6./ Irattár

Szirbik Imre:
Fogadják el a Társulás alapító okiratát is.

A Képviselő-testület 21 igen szavazattal és 1 tartózkodással az alábbi határozatot hozta:

121/2009. (V.29.) Kt.
Tárgy: Délkelet-Alföld Regionális Hulladékgazdálkodási Rendszer Létrehozását Célzó Önkormányzati Társulás Alapító Okiratának elfogadása

Határozat

Szentes Város Önkormányzata Képviselő-testülete megtárgyalta a Délkele-Alföld Regionális Hulladékgazdálkodási Rendszer Létrehozását Célzó Önkormányzati Társulás Alapító Okirat elfogadására irányuló előterjesztést, és az alábbiak szerint határoz.

A Képviselő-testület az Alapító Okirat módosításait elfogadja, az azokkal egységes szerkezetbe foglalt, az előterjesztés mellékletét képező Alapító Okirat szövegével egyetért.

A határozatról értesítést kapjak:
1./ Délkelet-Alföld Regionális Hulladékgazdálkodási Rendszer Létrehozását Célzó Önkormányzati Társulás
2./ Szentes Város Polgármestere


15.) Helyi önkormányzatok fejlesztési feladatainak támogatására (DARFT/CÉDE/2009) pályázatok benyújtása (16)

Szirbik Imre:
Az előterjesztéssel kapcsolatban, írásban van csatolva a Városrendezési, -fejlesztési és Környezetvédelmi, Pénzügyi, Gyermek, Ifjúsági és Sportbizottság véleménye.
Megkérdezte az előterjesztőt, van-e kiegészítése?

Czirok Jánosné:
Kérte az előterjesztés első oldalán szereplő összeget módosítani úgy, hogy a BMX pálya építésének pályázati díjjal együtt 14. 522.293,- Ft-ba kerül, melyből a saját forrás összege 3.630.573,- Ft. Az előterjesztés 2. oldalán a Kálvária temetőben tervezett szóróparcella megépítésének a költsége tervezéssel és kivitelezéssel együtt bruttó 12.415.608,- Ft, melyből a saját forrás 3.103.902,- Ft.
Ez alapján a határozati javaslatot is módosítani kell az alábbiak szerint:
1. "BMX pálya építési munkáinak elvégzéséhez a 25 %-os saját forrást biztosítja az alábbiak szerint: a kivitelezés költsége pályázati díjjal bruttó 14.522 eFt, melyből az igényelhető támogatás összege 10.892 eFt, a szükséges saját forrás összege 3.630 eFt."
2. A szóróparcellával kapcsolatosan "a kivitelezés költsége a pályázati díjjal együtt bruttó 12.416 eFt, amelyből az igényelhető támogatás összege 9.312 eFt és a szükséges saját forrás összege 3.104 eFt."
Tájékoztatásként elmondta, hogy mindkét feladat szerepel az önkormányzat jóváhagyott költségvetésében. A pályázat kapcsán 75 %-os támogatás igényelhető. Kérte, támogassák az előterjesztést.

Szirbik Imre:
Megkérdezte, hogy kérdése, véleménye van-e valakinek?

Móra József:
Megkérdezte, hogy a Kálvária temetőben a terület az önkormányzat tulajdona-e? A hasznosítással kapcsolatban érdeklődött, hogy a szóróparcella kialakítása után bérleti díjat vagy használati díjat fog-e fizetni a temetkezési vállalat az önkormányzatnak, hogy a költség az önkormányzatnak visszatérüljön?

Czirok Jánosné:
A kérdésre válaszolva elmondta, hogy a terület az önkormányzat tulajdonában van, a hasznosítás módjáról viszont a Képviselő-testület fog dönteni a temetői díjak megállapításáról szóló helyi rendelet módosításával.

Dr. Rébeli Szabó Tamás:
Az előterjesztéssel kapcsolatban felhívta a figyelmet arra, hogy a BMX pálya veszélyes üzem lesz, nagy figyelmet kell fordítani a balesetek megelőzésére, valamint a bekerítésre, a felügyeletre, a nyitva tartására.

Baranyi Imre:
A Városrendezési, -fejlesztési és Környezetvédelmi Bizottság ülésén felmerült a szóróparcella kapcsán a szórókút védőburkolatának (rongálás megakadályozását szolgáló) esztétikusabb kivitelezése.

Szirbik Imre:
Több hozzászólás hiányában kérte a Képviselő-testületet, hogy a Városrendezési, -fejlesztési és Környezetvédelmi Bizottság pontosításával fogadják el a határozati javaslatot.

A Képviselő-testület 22 igen szavazattal az alábbi határozatot hozta:

122/2009.(V. 29.)
Tárgy: "Helyi önkormányzatok fejlesztési feladatainak támogatására" (DARFT/CÉDE/2009) pályázatok benyújtása


Határozat

Szentes Város Önkormányzata Képviselő-testülete megtárgyalta a "helyi önkormányzatok fejlesztési feladatainak támogatására" (DARFT/CÉDE/2009) pályázatok benyújtásával kapcsolatos előterjesztést és az alábbi határozatot hozza:

1./ Szentes Város Önkormányzat Képviselő-testülete a Dél-Alföldi Regionális Fejlesztés Tanács a "helyi önkormányzatok fejlesztési feladatainak támogatására (DARFT/CÉDE/2009) pályázati" alapjára benyújtandó BMX pálya építési munkáinak elvégzéséhez a 25 %-os saját forrást biztosítja, az alábbiak szerint: a kivitelezés költsége pályázati díjjal bruttó 14.522 eFt, melyből az igényelhető támogatás összege 10.892 eFt és a szükséges saját forrás összege 3.630 eFt, így a pályázat elkészíthető és a Dél-Alföldi Regionális Fejlesztés Tanácshoz benyújtható.

2./ Szentes Város Önkormányzat Képviselő-testülete a Dél-Alföldi Regionális Fejlesztés Tanács a "helyi önkormányzatok fejlesztési feladatainak támogatására (DARFT/CÉDE/2009) pályázati" alapjára benyújtandó Szentes, Kálvária temetőben szóróparcella kialakításához a 25 %-os saját forrást biztosítja, az alábbiak szerint: a kivitelezés költsége a pályázati díjjal együtt bruttó 12.416 eFt, melyből az igényelhető támogatás összege 9.312 eFt és a szükséges saját forrás összege 3.104 eFt, így a pályázat elkészíthető és a Dél-Alföldi Regionális Fejlesztés Tanácshoz benyújtható.
Nagy figyelmet kell fordítani a szóróparcella kapcsán a szórókút védőburkolatának (rongálás megakadályozását szolgáló) esztétikusabb kivitelezésére.

3./ A Képviselő-testület felkéri a Polgármestert, hogy a céljellegű decentralizált alapra benyújtandó pályázatot készíttesse el, és azt a Dél-Alföldi Regionális Fejlesztés Tanácshoz a MÁK Dél-Alföldi Regionális Igazgatósága Állampénztári Irodán keresztül nyújtsa be.

Határidő: 2009. június 02.
Felelős: Polgármester

A határozatról értesítést kap:
1./ Dél-Alföldi Regionális Fejlesztés Tanács Szeged (pályázat benyújtásakor)
2./ Polgármesteri Hivatal Jegyzői Irodája
3./ Polgármesteri Hivatal Műszaki Osztály
4./ Polgármesteri Hivatal Közgazdasági Osztály Számviteli és Tervezési Iroda


16.) Szentes Város településrendezési terveinek módosítása (17)

Szirbik Imre:
Az előterjesztéssel kapcsolatban, írásban van csatolva a Jogi és Ügyrendi Bizottság, a Pénzügyi Bizottság valamint a Városrendezési, -fejlesztési és Környezetvédelmi Bizottság véleménye.
Kérdése, véleménye van-e valakinek?

Dr. Rébeli-Szabó Tamás:
Megkérdezte, hogy mit kell érteni az előterjesztés VI. pontja alatt? Mik azok az apróbb pontosítások?

Kozák János:
Az anyag V. pontjára kérdezett. Mi az időközben felmerült igény? Nem érti az előterjesztés II. pontját sem a Családsegítő Központ ingatlanával kapcsolatban. Kik azok a telektulajdonosok, akik miatt a pár héttel ezelőtt jóváhagyott Településszerkezeti Tervet módosítani kell. Korainak tartja a módosítást.
Megkérdezte, hogy miért nem kellett megpályáztatni a főépítészi állást. Ennél sokkal kisebb állásokat is megpályáztatnak és a Képviselő-testület elé kerül döntésre.

Szirbik Imre:
Amikor Juhász Márta bejelentette távozását, évek óta dolgozó, a várost jól ismerő Wittek Krisztina műszaki szakembert látták megfelelőnek a feladat ellátására. Nem munkaviszonyban, hanem megbízási szerződéssel látja el feladatát. Az elmúlt évek tapasztalata alapján közmegelégedésre végezte munkáját.

Dr. Sztantics Csaba:
Kijelentette, hogy a polgármester ezen döntésének egyéb oka is volt. Pár évvel ezelőtt, amikor Juhász Márta visszavonult többszöri pályáztatásra sem volt megfelelő pályázó, az akkori műszaki osztályvezető látta el a feladatot. A területi főépítész közreműködését is kérték több esetben a szakember megkeresésében. Ez után a polgármester visszahívta újra Juhász Márta főépítész. Ismételt nyugállományba vonulásakor Wittek Krisztinát javasolta, aki a feladatot elvállalta. Ilyen nagyságrendű város esetében megbízási jogviszonyban is van lehetőség a feladat ellátására.

Baranyi Imre:
Szerencsének tartja, hogy ilyen szakemberrel dolgozhatnak együtt.

Kozák János:
Véleménye szerint a két ülés között eltelt időszakról szóló beszámolóban legalább meg kellett volna említeni. Nem a személy ellen van kifogása, hanem eljárási hiba történt. Ki lett hagyva a Képviselő-testület olyan döntésből, mely nagyságára tekintettel oda tartozott volna.
Jó munkát kívánt a főépítésznek.

Móra József:
A részletes rendezési terv és a város szerkezeti terve nem kőbe vésett terv, hanem az igények szerint módosítható rendelet. Amennyiben a városban valamit szeretnének, a Képviselő-testület feladata ennek segítése. Ezt a törvény is lehetővé teszi. A Képviselő-testület is beláthatja, hogy a korábbi döntése már nem alkalmazkodik a mai elvárásokhoz. Segíteni kell a vállalkozások idetelepülését. Változásként a MetalCom Kft. fejlődését említette.

Hornyik László:
Kérte, hogy tájékoztassák a Képviselő-testületet, hogy bizonyos pontokban miért kell változtatni.

Rébeli-Szabó Tamás:
Véleménye szerint az elfogadott tervben nincsenek régi határozatok.

Szirbik Imre:
Kérdés volt, hogy mit értünk kismértékű változtatáson. A tervezés során a lakosok nem igazán érdeklődnek a folyamat iránt, amikor viszont a rendelet már kihirdetésre kerül, akkor jelzik, hogy érdekeltek a dologban. Konkrétan a kunszentmártoni és alsóréti területet említette. A kunszentmártoni területről befektetők érdeklődnek, de nagyobb területre lenne szükségük, mint ami a rendezési tervben szerepel. Kijelentette, hogy 50-60 cm változásokról is lehet szó.

Wittek Krisztina:
Megköszönte a bizalmat. A rendezési terv módosítását a Képviselő-testület korábbi döntése indokolta. Novemberben határozott a Képviselő-testület, hogy a Csongrádi úti körforgalom melletti terület a várostól Keletre hagyományos iparterületté alakul. A Tisza melletti részen hagynak zöldövezetes mezőgazdasági területet, melynek fekvése erre kedvező, hisz a 451-es út mellett van, de már közel a Tiszához. Erről sok fórumon beszélgettek. Ekkor már jelentkeztek olyan változások, melyeket érdemes egybefűzni. A Városrendezési, -fejlesztési és Környezetvédelmi Bizottsággal 2 évig tárgyaltak ez ügyben. Kijelentette, hogy nem csak e városra jellemző a változtatás. Van, ahol rendezési terv karbantartására kötnek szerződést, ahol a változásokat kell karban tartani és átvezetni. 35 ha Szentes város területe, melyet telekről-telek le kell szabályozni. Ebben nagyon fontos a lakosság, helyi vállalkozók részvétele. Az alsóréten sok gazdasági területet jelöltek ki, biztosítva a város fejlődését. Az iparterületen egy út nyomvonalát kellene 20 m-rel arrébbtolni. A Petőfi Szállóval kapcsolatban felmerültek olyan kérdések, melyek a Rendezési Terv szabályozását teszik szükségessé pl. a mélygarázsok mélysége. A Ligetben a Családsegítő épületére még Juhász Mártának volt terve, mely hatékony fejlesztést tesz lehetővé. Kisebb mértékű változás lehet, ha egy ingatlan tulajdonos mellett van egy kisebb terület, melyet megvásárol és már változhat az ingatlan beépítettsége. Most a Képviselő-testület döntése ahhoz kell, hogy el lehessen indulni.

Szirbik Imre:
Kellő információ birtokában szavazásra bocsátotta a határozati javaslatot.

A Képviselő-testület 22 igen szavazattal az alábbi határozatot hozta:

123/2009. (V. 29.) Kt.
Tárgy: Szentes Város településrendezési terveinek módosítása

Határozat

Szentes Város Önkormányzata Képviselő-testülete megtárgyalta a Szentes Város településrendezési terveinek módosításáról szóló előterjesztést, és az alábbi határozatot hozza:

Szentes Város Önkormányzata Képviselő-testülete a településrendezési tervek módosításáról szóló 191/2008.(IX.26.) Kt. számú határozatában foglaltak mellett támogatja a rendezési tervek alábbi szempontok szerinti, további módosítását is:

I. Alsóréten a 451. sz. elkerülő úttól keletre fekvő területen több ingatlantulajdonos jelezte, hogy szeretnék megtartani a meglévő telekstruktúrát, és ennek megfelelően a már tulajdonukban lévő telkeken megvalósítani fejlesztési elképzeléseiket. Ehhez szintén szükséges a fenti tervek módosítása.
II. A Liget területén a jelenlegi Családsegítő központ ingatlanán a szabályozási terv egy régebbi fejlesztési vázlattervet vett alapul. Azonban új befektető jelentkezése esetén ez nem felel meg.
III. A Petőfi Szálló folyamatos tervezése során felmerült új igények szerint -pl. térszín alatti parkolás megoldása - a környezetének szabályozását módosítani szükséges.
IV. Kunszentmártoni úttól délre eső gazdasági területen a fenti úttal párhuzamos feltáró út nyomvonalának kismértékű módosítása az időközben felmerült igény szerint.
Felhatalmazást ad a képviselő-testület a Polgármesternek arra, hogy a rendezési tervek módosítására a tervezői szerződést a 2009. évi költségvetésben jóváhagyott előirányzat összegén belül a tervezővel megkösse.
Felkéri a tervezőt arra, hogy a módosítási eljárás során esetlegesen jelentkező további igényeket is figyelembe vegye.

Felelős: Főépítész
Határidő: folyamatos

A határozatról értesítést kap:
1./ EUROIL Kft. 1113 Budapest, Bartók Béla út 79.
2./ Szentes Város Polgármestere
3./ Polgármesteri Hivatal Jegyzői Irodája
4./ Műszaki Osztály
5./ Közgazdasági Osztály Számviteli és Tervezési Iroda

Szirbik Imre:
Minden képviselő kapott egy kérdőívet a város honlapjának megújításához. Kérte, mindenki saját belátása szerint töltse ki. Nem kötelező a kitöltése.


17.) Szentes Városi Szolgáltató Kft. távhőrendszer felújítása, korszerűsítése KEOP pályázat keretében (18)
Önkormányzat nyilatkozatai (18/1)

Szirbik Imre:
Az előterjesztéssel kapcsolatban, írásban van csatolva a Városrendezési, -fejlesztési és Környezetvédelmi Bizottság valamint a Pénzügyi Bizottság véleménye.
Kérdése, véleménye van-e valakinek?

Hornyik László és Dr. Demeter Attila kiment a teremből.
A Képviselő-testület létszáma: 20 fő.

Szirbik Imre:
Mivel nem volt hozzászólás, kérte aki a határozati javaslattal és a nyilatkozatokkal egyetért, szavazatával jelezze.

A Képviselő-testület 20 igen szavazattal az alábbi határozat hozta:

124/2009. (V.29.) Kt.
Tárgy: Szentes Városi Szolgáltató Kft. távhőrendszer felújítása, korszerűsítése KEOP pályázat keretében

Határozat

Szentes Város Önkormányzata Képviselő-testülete, mint a Szentes Városi Szolgáltató KFT tulajdonosa hozzájárul ahhoz, hogy a KFT rész vegyen a KEOP-2009-5.4.0 pályázaton a távhőrendszer energetikai korszerűsítésére. A Képviselő-testület hozzájárul ahhoz, hogy a saját erő biztosításához szükséges hitelszerződést Döbrőssy Iván a KFT ügyvezető igazgatója megkösse a legkedvezőbb ajánlatot adó pénzintézettel. A pályázathoz szükséges fedezet biztosítására hozzájárul bankgarancia szerződés megkötéséhez.

A határozatról értesítést kap:
1./ Szentes Város Polgármestere
2./ Döbrőssy Iván Szolgáltató Kft. ügyvezető Igazgatója

A Képviselő-testület 20 igen szavazattal az alábbi határozat hozta:

125/2009. (V.29.) Kt.
Tárgy: Távhőszektor energetikai korszerűsítésére pályázat

Határozat

A Szentes Városi Szolgáltatói Kft. és a jogerős, hatályos működési engedélyében megjelölt ellátási területen ármegállapító hatáskörrel rendelkező Szentes Város Önkormányzatának Képviselő-testülete nyilatkozik arról, hogy a Szentes Városi Szolgáltató Kft.-t terhelő, a támogatás elnyerése esetén teljesítendő kötelezettségeket ismeri, azok teljesítését, mint hatáskörrel rendelkező ármegállapító szervezet, a távhőszolgáltatás árának megállapítására/megváltoztatására irányuló eljárás során ellenőrzi és ellenőrzésének eredményéről a Közreműködő Szervezetet írásban tájékoztatja.

A Képviselő-testület 20 igen szavazattal az alábbi határozat hozta:

126/2009. (V.29.) Kt.
Tárgy: Távhőszektor energetikai korszerűsítésére pályázat

Határozat

A Szentes Városi Szolgáltatói Kft. és a jogerős, hatályos működési engedélyében megjelölt ellátási területen ármegállapító hatáskörrel rendelkező Szentes Város Önkormányzatának Képviselő-testülete visszavonhatatlan, közös nyilatkozatot ad ki arról, hogy a támogatás elnyerése esetén, határozott időre, de legalább a projekt fizikai befejezését követő 5 és legfeljebb 10 naptári évre szóló időszakra a Bizottsági Határozatban foglaltaknak megfelelő tartalommal közszolgáltatási szerződést kötnek.


18.) Helyi önkormányzatok fejlesztési feladatainak támogatására (DARFT/TEKI/2009) pályázatok benyújtása (25)

Szirbik Imre:
Az előterjesztéssel kapcsolatban, írásban van csatolva a Városrendezési, -fejlesztési és Környezetvédelmi valamint a Pénzügyi Bizottság véleménye.
Tájékoztatásként közölte, hogy több pályázat összefüggéséről van szó. E pályázat segítségével lesz a Kossuth utca út és kerékpárút elkészítése után faltól-falig kész.

Kérdése, véleménye van-e valakinek?

Mivel nem volt kérte, aki a pályázat benyújtásával egyetért, szavazatával jelezze.

A Képviselő-testület 20 igen szavazattal az alábbi határozatot hozta:

127/2009. (V. 29.) Kt.
Tárgy: Szentes, Kossuth utca "Déli és Északi" oldalán lévő járdák felújítására DARFT/TEKI/2009. pályázat benyújtása

Határozat

A Képviselő-testület megtárgyalta a "helyi önkormányzatok fejlesztési feladatainak támogatására (DARFT/TEKI/2009) pályázat" benyújtásával kapcsolatos előterjesztést és az alábbi határozatot hozza:

1./ Szentes Város Önkormányzat Képviselő-testülete a Dél - Alföldi Regionális Fejlesztés Tanács a "helyi önkormányzatok fejlesztési feladatainak támogatására (DARFT/TEKI/2009) pályázati" alapjára benyújtandó Szentes, Kossuth utca "Déli" oldalában lévő járda felújítása a Horváth Mihály utcai kereszteződésig (mellékelt helyszínrajz alapján) munkáinak elvégzéséhez a 34 %-os saját forrást biztosítja, az alábbiak szerint: a kivitelezés költsége 23.611 eFt, melyből az igényelhető támogatás összege 15.583 eFt és a szükséges saját forrás összege bruttó 8.028 eFt, így a pályázat elkészíthető és a Dél - Alföldi Regionális Fejlesztés Tanácshoz benyújtható.

2./ Szentes Város Önkormányzat Képviselő-testülete a Dél - Alföldi Regionális Fejlesztés Tanács a "helyi önkormányzatok fejlesztési feladatainak támogatására (DARFT/TEKI/2009) pályázati" alapjára benyújtandó Szentes, Kossuth utca "Északi" oldalában lévő járdák felújítási (mellékelt helyszínrajz alapján) munkáinak elvégzéséhez a 34 %-os saját forrást biztosítja, az alábbiak szerint: a kivitelezés költsége 30.119 eFt, melyből az igényelhető támogatás összege 19.863 eFt és a szükséges saját forrás összege bruttó 10.256 eFt, így a pályázat elkészíthető és a Dél - Alföldi Regionális Fejlesztés Tanácshoz benyújtható.

3./ A 2009. évi költségvetés a feladatot és a forrást tartalmazza.

A Képviselő-testület felkéri a Polgármestert, hogy a "helyi önkormányzatok fejlesztési feladatainak támogatására (DARFT/TEKI/2009) pályázati" alapjára benyújtandó pályázatokat készíttesse el, és azt a DARFÜ Dél-alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Nonprofit Kft-hez a MÁK Dél-alföldi Regionális Igazgatósága Állampénztári Irodán keresztül nyújtsa be.

Határidő: 2009. június 02.
Felelős: Polgármester

A határozatról értesítést kap:
1./ Dél - Alföldi Regionális Fejlesztés Tanács Szeged
(pályázat benyújtásakor)
2./ Polgármesteri Hivatal Vagyongazdálkodási Iroda Helyben
3./ Polgármesteri Hivatal Számviteli és tervezési Iroda Helyben

Hornyik László képviselő visszajött a terembe.
A Képviselő-testület létszáma: 21 fő.


19.) A decentralizált "települési önkormányzati belterületi közutak burkolat felújításának, korszerűsítésének" támogatásának elnyerésére (DARFT/TEUT/2009) pályázat benyújtása (26)

Szirbik Imre:
Az előterjesztéssel kapcsolatban, írásban van csatolva a Városrendezési, -fejlesztési és Környezetvédelmi Bizottság véleménye.

Szintén két belterületi úttal kapcsolatos pályázat. Van még két utca, ami nem belterület, az más pályázatba kerül.
Aki egyetért a pályázat benyújtásával szavazatával jelezze.

A Képviselő-testület 20 igen szavazattal (1 fő nem szavazott) az alábbi határozatot hozta:

128/2009. (V.29.) Kt.
Tárgy: A decentralizált "települési önkormányzati belterületi közutak burkolat felújításának, korszerűsítésének" támogatásának elnyerésére (DARFT/TEUT/2009) pályázatok benyújtása.

Határozat

Szentes Város Önkormányzat Képviselő-testülete megtárgyalta a Dél - Alföldi Regionális Fejlesztés Tanács decentralizált "települési önkormányzati belterületi közutak burkolat felújításának, korszerűsítésének" támogatásának elnyerésére DARFT/TEUT/2009 évi támogatási pályázatával kapcsolatos előterjesztést és az alábbi határozatot hozza:

1./ Szentes Város Önkormányzat a Képviselő-testülete a Dél - Alföldi Regionális Fejlesztés Tanács decentralizált "települési önkormányzati belterületi közutak burkolat felújításának, korszerűsítésének" tárgyában benyújtandó az alább felsorolt utak esetében a kivitelezési munkák elvégzéséhez szükséges 50 %-os saját forrást, - valamint a tervezés és lebonyolítás költségét - (mely költség csak a kivitelezés 5 %-ig támogatott) biztosítja a 2009. évi költségvetésében, így a pályázat elkészíthető és a Dél - Alföldi Regionális Fejlesztés Tanácshoz benyújtható.

- Szentes, Nagyhegy Kikelet utca (Kikelet utca 4-től az első kereszteződésig). A teljes felújítás költsége tervezéssel és lebonyolítással együtt 8.043.890,-Ft ebből a saját forrás 4.107.498,-Ft és támogatás 3.936.392,- Ft.

Szentes, Farkas Mihály utca. A teljes felújítás költsége tervezéssel és lebonyolítással együtt 12.349.916,-Ft ebből a saját forrás 6.190.464,-Ft és támogatás 6.159.452,- Ft.

2./ A pályázat további feltétele, hogy a Képviselő-testület, az önkormányzat 2009. évi költségvetésében - nevesített feladatként szerepeltesse - és az előirányzat átvezetéséről a költségvetési rendelet módosításával a soron következő ülésén intézkedjen. A sajáterő fedezete a költségvetési rendelet 1/c számú melléklete IV. fejezete tartalmazza, mint TEUT pályázatok.

A Képviselő-testület felkéri a Polgármestert, hogy a benyújtandó pályázatokat készíttesse el, és határidőre nyújtsa be.

Határidő: 2009. június 02.
Felelős: Polgármester

A határozatról értesítést kap:
1./ Dél - Alföldi Regionális Fejlesztés Tanács Szeged (pályázat benyújtásakor)
2./ Polgármesteri Hivatal Vagyongazdálkodási Iroda Helyben
3./ Polgármesteri Hivatal Számviteli és tervezési Iroda Helyben


20.) DAOP-2009.3.1.2/A pályázat benyújtása a Kossuth utcai (Liget bejárótól egészen az Ipartelepi úti körforgalmi csomópontig) és a Nagyhegyi kerékpárút kiépítésre (27)

Szirbik Imre:
Az előterjesztéssel kapcsolatban, írásban van csatolva a Városrendezési, -fejlesztési és Környezetvédelmi, valamint a Pénzügyi Bizottság véleménye.
Kérdése, véleménye van-e valakinek?
Ez a pályázat a kerékpárútra és a Kossuth utcára vonatkozik. Összekötő a Ligeti bejárótól a Fábiáni Körforgalmon át az Attila úti csomópontig.

Dr. Rébeli-Szabó Tamás:
Kifogásolta a 105 millió forint költséget.

Szirbik Imre:
A vasúti átjáró megdrágítja a szakaszt.

Pásztor Antal:
Megkérdezte, hogy a Kossuth utcai kerékpárúttal kapcsolatban melyik változat valósul meg?

Szirbik Imre:
Műszakilag elválasztott kerékpárút lesz, de zöld sáv nem lesz közötte.

Kálmán János:
Milyen megoldás lesz a vasúti átjáróhoz, ami ennyire megdrágítja a szakaszt?

Szirbik Imre:
Három külön átjáró lesz: a gyalogosok számára, a kerékpárosok számára és a gépjárműforgalomra. Leeresztő sorompóval ellátott.

Kozák János:
Ezt a megoldást ésszerűtlennek tartja. Javasolta, hogy a kerékpáros a gyalogátkelőn tolja át a kerékpárját. 50 m Ft-ot tudnának így megtakarítani, amit lehetne pl. a fecskeházra fordítani.

Szirbik Imre:
Egyetértett a képviselővel, de csak összefüggő kerékpárutat lehet építeni. Amennyiben egy méterrel is megszakítjuk, nem lehet benyújtani a pályázatot. A vasúti szabályok csak ilyen átjárót engedélyeznek.

Dr. Demeter Attila képviselő visszajött a terembe.
A Képviselő-testület létszáma: 22 fő.

Baranyi Imre:
Nem bízna ennyire a kerékpárosok fegyelmében, hogy át fogják tolni a kerékpárt a gyalogátkelőhelyen. Baleseteket tudnak így elkerülni.

Szirbik Imre:
Kérte, aki a kerékpárút pályázat benyújtásával az előterjesztés szerint egyetért, szavazatával jelezze.

A Képviselő-testület 21 igen szavazattal és 1 tartózkodással az alábbi határozatot hozta:

129/2009. (V. 29.) Kt.
Tárgy: DAOP-2009.3.1.2/A pályázat benyújtása a Kossuth utcai (Liget bejárótól egészen az Ipartelepi úti körforgalmi csomópontig) és a Nagyhegyi kerékpárút kiépítésre

Határozat

A Szentes Város Önkormányzat Képviselő-testülete megtárgyalta a DAOP-2009.3.1.2/A pályázat benyújtása a Kossuth utcai (Liget bejárótól egészen az Ipartelepi úti körforgalmi csomópontig) és a Nagyhegyi kerékpárút kiépítése benyújtásával kapcsolatos előterjesztést és az alábbi határozatot hozza:

1./ Szentes Város Önkormányzat Képviselő-testülete a DAOP-2009.3.1.2/A pályázat benyújtására a Kossuth utcai (Liget bejárótól egészen az Ipartelepi úti körforgalmi csomópontig) és a Nagyhegyi kerékpárút kiépítése munkáinak elvégzéséhez szükséges saját forrást biztosítja, az alábbiak szerint: a kivitelezés bruttó költsége összesen: 226.700 e Ft, melyből az igényelhető támogatás összege 167.632 e Ft és a szükséges saját forrás összege 59.068 e Ft, így a pályázat elkészíthető és a Dél - Alföldi Regionális Fejlesztés Tanácshoz benyújtható.

2./ A 2009. évi költségvetés a feladatokat és a forrásokat tartalmazza.

3./ A Képviselő-testület felkéri a Polgármestert, hogy a fentieket figyelembe véve a pályázatot készíttesse el, és azt a DARFÜ Dél-alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Nonprofit Kft-hez nyújtsa be.

Határidő: 2009. június 04.
Felelős: Polgármester

A határozatról értesítést kap:
1./ Dél - Alföldi Regionális Fejlesztés Tanács Szeged
(pályázat benyújtásakor)
2./ Polgármesteri Hivatal Vagyongazdálkodási Iroda Helyben
3./ Polgármesteri Hivatal Számviteli és tervezési Iroda Helyben


21.) Önkormányzati tulajdonú ingatlanrész (dr. Bugyi István Kórház) térítésmentes tulajdonba adása (28)

Szirbik Imre:
Tájékoztatásként közölte, hogy a Megyei Közgyűléssel zárt ülésen tárgyalták. Javasolta, hogy fogadják el a határozati javaslatot, illetve a megállapodást. Szentes város - függetlenül attól, hogy ki a tulajdonosa vagy fenntartója az intézménynek - elkötelezett a Kórház fejlesztése mellett. Az önkormányzat költségvetésében szerepel energiakorszerűsítéshez való hozzájárulás. Úgy álltak mindig hozzá, hogy tegyenek meg mindent a Kórház fejlesztéséért, nem figyelve, hogy az értéknövelő vagy karbantartást szolgál. A város ezzel a hozzájárulásával zöld utat szeretne adni, hogy a Sürgősségi Osztály fejlesztése időben, gyorsan megtörténhessen, szolgálva ezzel a város biztonságát, az ott dolgozók munkakörülményeinek javítását. Nagy eséllyel pályázhatnak a több évtizedes álom, a műtőblokk megvalósítására. A határozati javaslatban van két kiegészítés az együttműködésre vonatkozóan, amit még nem fogadott el, de hajlandó végiggondolni. Üdvözölte a 6 tagú bizottságot, mely 3 megyei tagból és 3 helyi tagból áll. Ez az együttműködés vonatkozik a már folyamatban lévő, vagy a jövőben kiírt és benyújtandó bármilyen pályázatokra. Bizalomerősítő gesztus ez. A két megállapodás aláírásával a problémákat kívánják rendezni, a múlt feszültségeit feloldani, és a jövő együttműködésével a kórház esélyeit növelni. Szeretné, ha a kórháznak ne csak dicsőséges múltja, hanem a dolgozók számára megfelelő munkakörülmények és jövőt biztosító feltételek legyenek a térség egészsége érdekében. Kérte, hogy a határozati javaslatot 1. és 2. számú mellékletével együtt fogadják el.

Dr. Rébeli-Szabó Tamás:
Támogatja az előterjesztést. Felhívta a figyelmet, hogy a jövőben az együttműködés kapcsán a szerződést utoljára aláíró is tehessen kisebb módosítási javaslatot. Nincs pontosan jogilag megfogalmazva a megállapodás szövege. Pl. nem tartja elegendőnek a Városi Bíróság illetékességét.

Dr. Demeter Attila:
Evidens lenne az előbb elhangzottak betartása. Egy megállapodás az utolsó pillanatig módosítható. Polgármester úrnak volt több olyan indítványa, mely befogadható lett volna. Amennyiben megállapodás születik, a felek kölcsönös akarata szerepeljen benne. Fenntartja álláspontját, hogy a tulajdonjog áthelyezésével nem ért egyet. Lényeges kérdés, jobb lett volna csak kezelői jog biztosítása. A tulajdonos helyett a fenntartóra ruházza át a pályázat jogát. Ebből később viták keletkezhetnek, mely a következő Képviselő-testület munkáját nehezíthetik meg egy esetleges intézmény visszavétel kapcsán.

Szirbik Imre:
Javasolta, hogy a határozati javaslat egészüljön ki azzal, hogy a Jogi és Ügyrendi Bizottságot hatalmazzák meg az aláírandó szerződések jogi átvizsgálására. Dr. Demeter Attila felvetése közgazdasági dilemmát fog okozni. A fenntartó, mivel pályázik, kis befektetéssel nagy vagyonra tesz szert. Több ilyen fejlesztés során az önkormányzat kisebbségi tulajdonba kerül a fenntartóval szemben, aki jelentős közpénzből jelentős vagyonra tesz szert. Fontos, hogy közös bizottság felálljon, hogy a hátralévő nagy pályázatoknál olyan mértékű önerő, illetve tulajdoni hányad keletkezzék, hogy a város kisebbségbe kerülését megakadályozná. Közgazdász meggyőződését is mérlegelve, jelen szituációban a kórház fejlődése nagyobb érv, mint a vagyoni kérdés. Kérte, hogy az együttműködési megállapodást vigyék végig.

Kérte, aki a határozati javaslat 6. ponttal való kiegészítésével, hogy a szerződéssel kapcsolatos, a szerződés alaplényegét nem érintő pontosítást a Jogi és Ügyrendi Bizottság egyetértésével meg lehet tenni, nem kell a Képviselő-testület elé kerülnie, szavazatával jelezze.

A Képviselő-testület 21 igen szavazattal (1 fő nem szavazott) egyetértett a javaslattal.

Kérte, hogy az így kiegészített határozatot aki támogatja, szavazatával jelezze.

A Képviselő-testület 20 igen szavazattal és 1 tartózkodással az alábbi határozatot hozta:

130/2009. (V.29.) Kt.
Tárgy: Önkormányzati tulajdonú ingatlanrész (dr. Bugyi István Kórház) térítésmentes tulajdonba adása, megállapodás egészségügyi partnerség létrehozására

Határozat

Szentes Város Önkormányzata Képviselő-testülete megtárgyalta az Önkormányzati tulajdonú ingatlanrész térítésmentes tulajdonba adása, megállapodás egészségügyi partnerség létrehozására c. előterjesztést és az alábbi döntést hozza:

1.) Szentes Város Önkormányzata Képviselő-testülete a határozat 1. sz. mellékletét képező önkormányzati tulajdonú ingatlanrész térítésmentes tulajdonba adására vonatkozó megállapodást elfogadja.
2.) A Képviselő-testület az e határozat 2. sz. mellékletét képező egészségügyi partnerség létrehozására irányuló megállapodást elfogadja azzal, hogy annak rendelkezései terjedjenek ki a jelenlegi, a folyamatban lévő és a jövőbeni pályázatokra is.
3.) A Képviselő-testület felhatalmazza a Polgármestert az 1.) és 2.) pontban meghatározott megállapodások aláírására.
4.) A Képviselő-testület felhatalmazza az egyeztető bizottságot, hogy a szerződéssel kapcsolatos, a szerződés alaplényegét nem érintő pontosítást a Jogi és Ügyrendi Bizottság egyetértésével megtegye, annak nem kell a Képviselő-testület elé kerülnie.

A határozatról értesítést kap:
1.) Csongrád Megyei Önkormányzata Közgyűlésének Elnöke - Szeged
2.) Szentes Város Polgármestere
3.) Polgármesteri Hivatal Vagyongazdálkodási Irodája
4.) Polgármesteri Hivatal Számviteli és Tervezési Irodája

A határozat 1. 2. számú melléklete a jegyzőkönyv mellékletét képezi.

Szirbik Imre:
Az egyeztető tárgyalásokhoz Szűcs Lajos alpolgármestert javasolta a bizottságba, mivel eddig is folyamatosan figyelemmel kísérte a történteket. Másik személynek Dr. Gyenes Ágota képviselőt javasolta szakmai felkészültsége alapján. Harmadik személynek Baranyi Imre képviselőt, a Városrendezési, -fejlesztési és Környezetvédelmi Bizottság elnökét javasolta.
Megkérdezte, hogy a javasolta elfogadják e, illetve van-e más javaslat?

Földvári-Nagy István:
Javasolta, hogy a Képviselő-testületből egy jogász legyen a bizottságban.

Szűcs Lajos:
Közölte, hogy amikor jogi kérdések merülnek fel, jelöljék ki, kik azok a jogászok, akiket bevonjanak a munkába?

Szirbik Imre:
Elmondta, hogy a delegációk 3-3 tagúak. Előbb döntöttek, hogy szerződés-módosítást a Jogi és Ügyrendi Bizottság felülvizsgálja.

Dr. Demeter Attila:
A Jogi és Ügyrendi Bizottság elnökeként kijelentette, hogy minden jogi segítséget megadnak. Ebben véleménye szerint Dr. Rébeli-Szabó Tamás is partnere lesz.

Szirbik Imre:
Megkérdezte a jelölteket, vállalják-e a bizottságban a munkát.
Minden jelölt válasza: igen.

Kérte a Képviselő-testületet, aki egyetért azzal, hogy a vegyes bizottságba Baranyi Imre, Dr. Gyenes Ágota és Szűcs Lajos képviselje Szentes Város Képviselő-testületét, szavazatával jelezze.

A Képviselő-testület 22 igen szavazattal az alábbi határozatot hozta:

131/2009. (V.29.) Kt.
Tárgy: Egészségügyi partnerség létrehozása

Határozat

Csongrád Megyei Önkormányzat és Szentes Város Önkormányzata Képviselő-testülete a Dr. Bugyi István Kórház fejlesztését célzó tevékenységük összehangolása érdekében közös bizottságot hoznak létre.
A közös bizottságban Szentes Város Önkormányzata Képviselő-testületét
Szűcs Lajos
Dr. Gyenes Ágota
Baranyi Imre
képviselik.

A határozatról értesítést kap:
1.) Csongrád Megyei Önkormányzata Közgyűlésének Elnöke - Szeged
2.) Szentes Város Polgármestere
3.) Polgármesteri Hivatal Vagyongazdálkodási Irodája
4.) Polgármesteri Hivatal Számviteli és Tervezési Irodája

Dr. Rébeli-Szabó Tamás:
Kifogásolta, hogy a szentesi zárt ülést követően a vitáról közölt tudósítást az újságíró. Kérte a jegyzőt, hogy az ügyet vizsgálja ki. Az újságíró több olyan részletet is említett, melyet csak a bent lévők tudhattak.


INTERPELLÁCIÓKRA VÁLASZ (19, 19/1)

19.) Jegyzői Iroda:
- Szent A. utcai sörözőnél fokozottabb rendőrségi jelenlét (Ollainé)
- Hétvégi szórakozásból hazafelé menet a Bocskai utcában rongálások (Kálmán J.)
19/1.) Műszaki Osztály:
- Horváth Mihály Gimnázium előtt lévő gyalogos-átkelőhelynél lévő veszélyhelyzet (Bácskainé)
- Nagyhegyi erdőben tervezett fakivágások ősszel történő elvégzése (Sipos A.)

Szirbik Imre:
Megkérdezte a képviselőket, elfogadják-e interpellációjukra az írásban kapott választ?

Kálmán János és Ollai Istvánné képviselők a Rendőrséggel kapcsolatban interpelláltak.
Kálmán János elfogadták az interpellációjukra írásban kapott választ.
Ollai Istvánné azzal a kitétellel fogadta el a választ, hogy továbbra is kéri a rendőrség jelenlétét, mert a kocsmánál nem történt változás.

Dr. Bácskainé Fazekas Márta képviselő a Horváth Mihály Gimnázium előtt lévő gyalogos átkelőhelynél lévő veszélyhelyzettel kapcsolatban interpellált. A képviselő nő nem fogadta el az interpellációjára írásban kapott választ, mivel rendkívül balesetveszélyes a gimnázium környéke.

Szirbik Imre:
A Képviselő-testülettől kérte az interpellációra adott válasz elfogadását.

A Képviselő-testület 0 igen szavazattal, 7 tartózkodással és 13 nem szavazattal nem fogadta el az interpellációra adott választ.

Sipos Antal képviselő a nagyhegyi erdőben tervezett korrekciós vágás ügyében interpellált.
A képviselő elfogadta az interpellációjára írásban kapott választ.


INTERPELLÁCIÓK:

Szirbik Imre:
Felhívta a figyelmet, hogy az interpelláció alapvető formája az írásbeliség, de halasztást nem tűrő közügyben szóbeli interpellációnak is van helye.
Jelezte, hogy Ollai Istvánné és Horváth István képviselők írásos interpellációit már benyújtották.
Átadta a szót a képviselőknek.

Ollai Istvánné:
Megkérdezte, hogy a Bereklapos belterületen van-e? Korábban a Polgármestertől azt az információt kapta, hogy külterületen van, nincs belterületnek nyilvánítva, ezért nem szerepelhetett az útépítési pályázatban. Elmondta, hogy 13 kisgyerek van ott. A Műszaki Osztálytól kapta a tájékoztatást, hogy belterületen van, és Bereklapos utcaként szerepel. Kérte, hogy tegyék bele a pályázatba az út építését.

A polgármester ígéretet tett, hogy térképen utána néznek és beteszik a pályázatba.

Kálmán János:
Lakossági megkeresés alapján interpellál, hogy a Sürgősségi Osztály előtt a Kiss Zsigmond utcán kevés a gépjármű parkolóhely, áldatlan állapotok vannak a környező utcákban. A parkolóhelyek számát kellene növelni. A Sürgősségi Osztálynál kevés a kirakott kerékpártároló illetve a szeméttároló is, cigarettavégekkel van tele a környék. Kérik a lakók padok elhelyezését is.
Lakók kérték, hogy az Arany János utca, Bocskai utca, Klauzál utca, Szűrszabó utca, Nagygörgős utca - hat részről torkollik az út és nincs gyalogos-átkelőhely. Szintén nincs a Klauzál utca torkolatánál a Bocskai utca felől gyalogátkelőhely kiépítve. A csapadékvíz az ott lévő magánház ingatlanra folyik az úttestről. Kéri a dolog kivizsgálását, valamilyen megoldás megtalálását.

Hornyik László:
Az előző képviselő-testületi ülésen az Integrált Városfejlesztési Stratégia tárgyalásánál olyan információt kaptak, hogy a Hékédi Lakópark belátható időn belül nem valósul meg, mivel sem a vállalkozó sem az önkormányzat nem tudja finanszírozni a terület közművesítését. A Kiss Ernő utcai ingatlantulajdonosok a hátsó telekhatáruk és a csapadékvíz-elvezető árok közötti területet korábban használták, amely terület mára elhanyagolttá vált. Az ott lakók kérik, hogy a jövőben is használhassák e területet határozott vagy határozatlan idejű bérleti szerződés vagy megvásárlás útján. A tulajdonosok készek a kompromisszumra.
Kérte, hogy ezzel kapcsolatban készüljön anyag, melyet a Képviselő-testület tárgyaljon meg.

A városban több helyen útkereszteződésekben belógnak a bokrok, sövények, melyek gátolják a gépjárművezetők kilátását. Kérte nyírják meg, vagy vágják ki a belógó bokrokat.

Dr. Rébeli-Szabó Tamás:
A Honvéd utcában több lakossági bejelentés után a kivitelező a fekvő rendőrt megmagasította, de az út kiszélesítése kapcsán véleménye szerint még 3-4 ilyen építményt el kellene helyezni az úton. Szeretné, ha megvizsgálnák, hogy hova lehetne még ilyet elhelyezni.

Korábban interpellált a Tiszai hídról levezető forgalom lassításával kapcsolatban. Nem történt intézkedés, azóta is egyre több fék nyom van az úton. A jövőben egyre többen mennek a Körös Torok felé, ami balesetveszélyes.

Szirbik Imre:
Több interpelláció hiányában a nyilvános ülést berekeszti, elköszönt a rádióhallgatóktól és tévénézőktől. Bejelentette, hogy a Képviselő-testület zárt ülés formájában folytatja munkáját.

K. m. f.

Szirbik Imre polgármester
Dr. Sztantics Csaba jegyző

Móra József Sipos Antal
jegyzőkönyv hitelesítők


Mellékletek

1. sz. melléklet: Szentes Város Önkormányzata Képviselő-testülete 15/2009. (VI.01.) rendelete a szociális rászorultságtól függő pénzbeli, természetbeni és személyes gondoskodást nyújtó 24/1999.(IX.3.) Kt rendelet módosításáról
2. sz. melléklet: Szentes Város Önkormányzata Képviselő-testületének 16/2009. (VI.15.) rendelete az Önkormányzat 2009. évi költségvetéséről, módosításának és végrehajtásának rendjéről szóló 7/2009. (III. 9.) rendelet módosításáról
3. sz. melléklet: Szentes Város Önkormányzata 17/2009. (VI.01.) számú rendelete Szentes Város Önkormányzata tulajdonában levő nem lakás céljára szolgáló helyiségek bérletéről szóló 20/1999. (VII.10.) KT. számú rendelete módosításáról