1./ A Klauzál Gábor Általános Iskola 2011/2012. tanévi pedagógus létszámának meghatározása
A helyi önkormányzatok létszámcsökkentési döntéseivel kapcsolatos egyszeri hozzájárulás igényléséhez pályázat benyújtása (3)

Szirbik Imre:
Az előterjesztéssel kapcsolatban írásban van csatolva a Művelődési, valamint a Pénzügyi Bizottság véleménye.
Szűcs Lajos alpolgármestert és Kovács Zsuzsa témafelelőst kérdezte, hogy az előterjesztéssel kapcsolatban van-e szóbeli kiegészítés?

Kovács Zsuzsa:
Kérte, hogy a határozat meghozatalánál a kiegészítést is vegyék figyelembe. A Deák Ferenc Általános Iskola igazgatónője a mai napon jelezte, hogy az új tanévben induló 7. évfolyam létszáma 10 fővel csökkent, ezért a 3 osztály helyett 2 osztályt kell indítani. A változás miatt 1 fő pedagóguslétszám csökkentésére van szükséges, amely nyugdíjazással megoldható.

Szabics Aranka:
Az 1./ sorszámú előterjesztés kiegészítése miatt a 3./ sorszámú előterjesztés határozati javaslatának 2./ pontját az alábbiakkal szükséges kiegészíteni: "A Deák Ferenc Általános Iskola (6600 Szentes, Deák Ferenc u. 33-35. sz.) közalkalmazotti létszámát 1 fővel csökkenti, így az intézmény engedélyezett létszáma 50 főre változik", illetve " Szentes Város Önkormányzata összesített létszámkerete 1030 főre változik".
1 fővel csökkentik a létszámot, de májusban 1 fő technikai álláshely is leépítésre került. Ezt a létszámot áthelyezték a Rákóczi Ferenc utcai Óvodába. A létszámkeretben ezt nem jelölték, ezért ennek rögzítésre is szükség van.
A változás miatt az 1. sz. mellékletet is az alábbiakkal kell kiegészíteni: "Intézmény megnevezése: Deák Ferenc Általános Iskola (6600. Szentes, Deák F. u. 33-35. sz.), a leépítésre kerülő létszám: 1 fő pedagógus, a munkaviszony megszüntetésének módja: felmentés (előrehozott öregségi nyugdíjazás), indoklás: A gyermeklétszám csökkenése teszi indokolttá az álláshely megszüntetését".

Szirbik Imre:
Kérdezte, hogy az előterjesztéssel kapcsolatban van-e kérdés?

Szabó Zoltán Ferenc:
Pontosan mikor jelezte az igazgatónő a változást?
Van-e változás a 2011. július 20-ig történt tanulói jogviszony megszüntetésekben?
Megtudható, hogy a Deák Ferenc Általános Iskolából milyen "más helyre" távozott az említett 6 tanuló?
A Klauzál Gábor Általános Iskolából kiíratott 12 fő melyik más intézményben folytatja tanulmányait?
Milyen %-ban változott a Klauzál Gábor Általános Iskolában a halmozottan hátrányos helyzetű és a sajátos nevelési igényű gyermekek száma?
Miért kellett megpályáztatni a Klauzál Gábor Általános Iskolában az igazgatóhelyettesi állást? Miért nem lehetett a Petőfi Sándor Általános Iskola igazgatóját megbízni a feladattal? Ezzel egyensúlyt vihettek volna az iskolába.
Hogyan sikerült az átköltözés? Beváltásra kerültek az ígéretek - a Deák Ferenc Általános Iskolában a festés és a szolgálati lakás tanteremmé való átalakítása? Hogyan férnek el így az osztályok? Információja szerint 1 osztályteremmel kevesebb van az intézményben.

Kovács Zsuzsa:
A Deák Ferenc Általános Iskolából a tanulók családjukkal Szegvárra és Csongrádra költöztek, illetve Szegedre a TEGYESZ-hez helyeztek el gyermeket.
Az igazgató asszony a jelenlegi 7. osztállyal kapcsolatban felmerült problémát először augusztus 10-én jelezte e-mail-ben, melyet a mai napon szóban is megerősített. A tanulókat az elmúlt hét végén íratták ki az iskolából, illetve be a Horváth Mihály Gimnáziumba.
A Klauzál Gábor Általános Iskolából kb. 40 gyermek iratkozott ki, melyből többen a Szent Erzsébet Katolikus Általános Iskolába, kisebb hányad pedig a fábiánsebestyéni iskolába iratkozott be.
A Deák Ferenc Általános Iskola tanulóira jellemző, hogy a fábiánsebestyéni iskolában kezdik meg tanulmányaikat a gyermekek.
Jogszabály írja elő az igazgatóhelyettes kinevezésének eljárását. Információja szerint a Petőfi Sándor Általános Iskola volt igazgatója jelentkezett erre a feladatra.
A Klauzál Gábor Általános Iskolában a júliusi adatokhoz képest nem történt változás. A Deák Ferenc Általános Iskolából a 36 fő helyett 53 fő távozott. Várhatóan nem lesz további létszámmozgás.
A Deák Ferenc Általános Iskolában a tantermek festése, illetve a szolgálati lakás átalakítása folyamatban van. A tanév megfelelő tanteremszámmal kezdődhet meg.

Szirbik Imre:
Megnyitotta a vitát.

Szabó Zoltán Ferenc:
Megköszönte azon pedagógusok munkáját, akik a nyár folyamán segítettek az átköltözésben.
A Klauzál Gábor Általános Iskolában nem ismerik a tanárok a tantárgyfelosztást. A hátralévő két hét elegendő lesz arra, hogy szeptember 1-jén megfelelő minőségű órarenddel és tantárgyfelosztással elkezdődhessen a tanév?
Véleménye szerint szeptembertől várhatóan még lesz létszámmozgás, mert csalódni fognak azok a szülők, akik azt az ígéretet kapták, hogy az osztályok és a tanárok "megbontás" nélkül kerülnek át a másik intézménybe.
"Nevető harmadikként" jött ki a szentesi iskolabezárásokból Fábiánsebestyén, mert fel tudta tölteni az osztályokat gyermekekkel. Megfordult a korábbi tendencia, ma már a városi iskolákból a községekbe viszik ki gyermekeiket a szülők.
A 3./ sorszámú előterjesztés első bekezdésében tényként számolnak a létszámcsökkentéssel, pedig az elmúlt 5 percben nem döntöttek erről a kérdésről.
A határozati javaslat 2./ pontja szerint több indoka van az elbocsátásnak, a mellékletben szereplő racionalizálási tervben azonban csak egy, a gyermeklétszám csökkenése szerepel.
Beleírná az indokolásba, hogy hibás döntés alapján, a két iskola bezárása kapcsán bocsátanak el pedagógusokat.

Szirbik Imre:
A 3./ sorszámú előterjesztés első bekezdése a 130/2011.(V.30.) döntésre hivatkozik, mely egy élő határozat.
A Képviselő-testület nem hibás, hanem a gyermeklétszám csökkenése miatt kényszerdöntést hozott. A "nevető harmadikkal" kapcsolatban megjegyezte, hogy azok, akik Szentesen kívül keresték a "jobb lehetőségeket", rövid időn belül rájönnek, hogy a város jobb alternatívát biztosít számukra.
A tantárgyfelosztással kapcsolatos válaszadásra felkérte Dévay Istvánt, a Klauzál Gábor Általános Iskola igazgatóját.

Dévay István:
Az igazgató számára jogszabály írja elő, hogy június 15-ig ismertetnie kell a tantárgyfelosztást, mely egy rendkívüli nevelőtestületi ülésen meg is történt. Hangsúlyozta, hogy akkor a létszámváltozásokat még nem tudták érvényesíteni, ezért lesznek benne változások.
Az átköltözés rendben lezajlott, minden olyan eszköz átkerült, melyet a kollégák és tanulók igényeltek.

Szabó Zoltán Ferenc:
A Klauzál Gábor Általános Iskolában a mai napon minden tanár tudja, hogy melyik osztályban milyen tantárgyat fog tanítani?

Dévay István:
A korábbi gyermeklétszám alapján készült el a tantárgyfelosztás, a tanév végén és a nyári szünetben bekövetkezett változásokat nem tartalmazza. Az óraszámot, mellyel a nevelőtestület létszámát meghatározzák, jogszabályok írják elő. Azok a kollégák, akik a meghívásának eleget tettek, tudják, mely osztályokban milyen tantárgyakat fognak tanítani.

Szirbik Imre:
Az önkormányzat alapelve, hogy a közösségek maradjanak együtt, melyet igyekszenek tartani is. Azon esetekben, ahol ezt lehetetlen megvalósítani, ott meg kell tenni a szükséges lépéseket.
Lezárta a vitát.
Kérte a képviselőket, aki az 1./ sorszámú előterjesztést a kiegészítéssel együtt elfogadja, szavazzon.

A Képviselő-testület a javaslatot 7 igen szavazattal, 7 nem szavazat ellenében nem fogadta el.

Szirbik Imre:
Egy álláshelyet nem kötelező betölteni. A döntés értelmében nem lehet benyújtani a nyugdíjazás költségeinek megtérítésére vonatkozó pályázatot, így a következményeket a város költségvetésének kell viselnie.
Kérte a képviselőket, aki a 3./ sorszámú előterjesztést támogatja, miszerint a létszámcsökkentés ne a város költségvetését terhelje, hanem azt az állami költségvetésből visszaigényelhessék, szavazzon.

A Képviselő-testület a javaslatot 7 igen szavazattal nem fogadta el (7 fő nem szavazott).

Szirbik Imre:
Visszatért az 1./ sorszámú előterjesztés szavazásához. Kérte, gondolják át a helyzetet.
Kérte a képviselőket, aki az 1./ sorszámú előterjesztést a kiegészítéssel támogatja, szavazzon.

A Képviselő-testület a javaslatot 7 igen szavazattal nem fogadta el (7 fő nem szavazott).

Szirbik Imre:
A Képviselő-testület döntése alapján a Magyar Köztársaság költségvetése helyett Szentes város viseli a létszámcsökkentéssel kapcsolatos terheket.


2./ Az Egységes Pedagógiai Szakszolgálatnál pedagógus létszámbővítés engedélyezése

Szirbik Imre:
Az előterjesztéssel kapcsolatban írásban van csatolva a Művelődési, valamint a Pénzügyi Bizottság véleménye.
Szűcs Lajos alpolgármestert és Kovács Zsuzsa témafelelőst kérdezte, hogy az előterjesztéssel kapcsolatban van-e szóbeli kiegészítés?
Megállapította, hogy az előterjesztéssel kapcsolatban nem volt szóbeli kiegészítés. Az Egységes Pedagógiai Szakszolgálatot a Kistérségi Társulás működteti és a társulás megegyezése alapján javasolják a létszámbővítés engedélyezését. A döntés Szentes városára többletterhet nem jelent.
Kérdezte, hogy az előterjesztéssel kapcsolatban van-e kérdés?

Szabó Zoltán Ferenc:
Támogatják a létszámbővítést. Az előterjesztéshez kapcsolódó táblázatból ismertette a Derekegyházra vonatkozó adatokat. Miért olyan kirívóan magasak az összegek Szentes vonatkozásában?

Krajsóczki Sándorné:
Több változatban került kiszámításra, hogy lehetne a feladatellátás költségét minimalizálni. Szentesen a legmagasabb az ellátott gyermekek száma, ezért a fizetendő hozzájárulás összege is magas, mivel azt a gyermeklétszámra kell vetíteni. A bekerülési költséget a normatíva, az önkormányzat által igényelt és a társulási normatíva, valamint a hozzájárulás összege fedezi.

Szirbik Imre:
Kérte a képviselőket, aki az előterjesztést támogatja, szavazzon.

A Képviselő-testület a javaslatot egyhangúlag (14 igen szavazattal) elfogadta és meghozta az alábbi határozatot:

183/2011. (VIII.15.)
Tárgy: Az Egységes Pedagógiai Szakszolgálatnál pedagógus létszámbővítés engedélyezése

Határozat

Szentes Város Önkormányzatának Képviselő-testülete megtárgyalta az Egységes Pedagógiai Szakszolgálatnál pedagógus létszámbővítés engedélyezése tárgyú előterjesztést, és a következő határozatot hozza:

1./ Szentes Város Önkormányzata Képviselő-testülete jóváhagyja az Egységes Pedagógiai Szakszolgálat pedagógus létszámának 1 fő gyógypedagógussal történő bővítését 2011. szeptember 1. napjától.

2./ A létszámfejlesztéssel kapcsolatos előirányzat módosítást Szentes Város Önkormányzata Költségvetési rendeletében szükséges átvezetni.

Határidő: következő rendeletmódosítás
Felelős: Polgármesteri Hivatal Számviteli és Tervezési Irodája

A határozatról értesítést kapnak:
1./ Szentes Város Polgármestere
2./ Szentes Város Alpolgármesterei
3./ Polgármesteri Hivatal Számviteli és Tervezési Iroda vezetője
4./ Polgármesteri Hivatal Művelődési Iroda vezetője
5/ Egységes Pedagógiai Szakszolgálat igazgatója
6./ Szentes Kistérség Többcélú Társulása (Szentes, Kossuth tér 5.)


3./ Költségvetési szervek alapító okiratainak módosítása (4)

Szirbik Imre:
Az előterjesztéssel kapcsolatban írásban van csatolva a Művelődési, valamint a Pénzügyi Bizottság véleménye.
Jegyző urat kérdezte, hogy az előterjesztéssel kapcsolatban van-e szóbeli kiegészítése?
Megállapította, hogy az előterjesztéshez nem volt szóbeli kiegészítés.

Szirbik Imre:
Kérdezte, hogy az előterjesztéssel kapcsolatban van-e kérdés, vélemény?
Megállapította, hogy nem volt kérdés, vélemény.
Kérte a képviselőket, aki a határozati javaslatot támogatja, szavazzon.

A Képviselő-testület a javaslatot egyhangúlag (14 igen szavazattal) elfogadta és meghozta az alábbi határozatot:

184/2011.(VIII.15.)
Tárgy: Szentes Város Önkormányzata intézményei alapító okiratának módosítása

Határozat

Szentes Város Önkormányzata Képviselő-testülete megtárgyalta az Önkormányzat intézményei alapító okiratának módosítása tárgyú előterjesztést és az alábbi határozatot hozza:

1. Szentes Város Gondozási Központja alapító okirata az alábbiak szerint módosul:
a. Az alapító okirat alább nevezett részei törlésre kerülnek:
> az "Alap-, kiegészítő, kisegítő- és vállalkozási tevékenység" cím,
> a ""Kiegészítő tevékenység" bekezdés, valamint
> a "Típus szerinti besorolás" bekezdés.
b. A "Kisegítő és vállalkozási tevékenységet nem folytat" mondat helyére a "Vállalkozási tevékenységet nem folytat" mondat kerül.
c. A 890442 Közhasznú foglalkoztatás szakfeladat megnevezése Bérpótló juttatásra jogosultak hosszabb időtartamú közfoglalkoztatása megnevezésre, a 890443 Közmunka szakfeladat megnevezése Egyéb közfoglalkoztatás megnevezésre változik.
d. Az alaptevékenység keretében ellátott szakfeladatok felsorolása az alábbi szakfeladatokkal egészül ki:
890441 Rövid időtartamú közfoglalkoztatás

2. A Dr. Sipos Ferenc Parkerdő Otthon alapító okirata az alábbiak szerint módosul:
a. Az alapító okirat alább nevezett részei törlésre kerülnek:
> az "Alap-, kiegészítő, kisegítő- és vállalkozási tevékenység" cím,
> a ""Kiegészítő tevékenység" bekezdés, valamint
> a "Típus szerinti besorolás" bekezdés.
b. A "Kisegítő és vállalkozási tevékenységet nem folytat" mondat helyére a "Vállalkozási tevékenységet nem folytat" mondat kerül.
c. A 890441 Közcélú foglalkoztatás szakfeladat megnevezése Rövid időtartamú közfoglalkoztatás megnevezésre, a 890442 Közhasznú foglalkoztatás szakfeladat megnevezése Bérpótló juttatásra jogosultak hosszabb időtartamú közfoglalkoztatása megnevezésre változik.
d. Az alaptevékenység keretében ellátott szakfeladatok felsorolása az alábbi szakfeladatokkal egészül ki:
890443 Egyéb közfoglalkoztatás

3. A Terney Béla Kollégium alapító okirata az alábbiak szerint módosul:
a. Az alapító okirat alább nevezett részei törlésre kerülnek:
> az "Alap-, kiegészítő, kisegítő- és vállalkozási tevékenység" cím,
> a ""Kiegészítő tevékenység" bekezdés, valamint
> a "Típus szerinti besorolás" bekezdés.
b. A "Kisegítő és vállalkozási tevékenységet nem folytat" mondat helyére a "Vállalkozási tevékenységet nem folytat" mondat kerül.
c. A 890441 Közcélú foglalkoztatás szakfeladat megnevezése Rövid időtartamú közfoglalkoztatás megnevezésre, a 890442 Közhasznú foglalkoztatás szakfeladat megnevezése Bérpótló juttatásra jogosultak hosszabb időtartamú közfoglalkoztatása megnevezésre, a 890443 Közmunka szakfeladat megnevezése Egyéb közfoglalkoztatás megnevezésre változik.
d. Az alaptevékenység keretében ellátott szakfeladatok felsorolása az alábbi szakfeladatokkal egészül ki:
552001 Üdülői szálláshely-szolgáltatás
552002 Sportolók részére nyújtott edzőtábori szálláshely-szolgáltatás

4. A Központi Óvoda alapító okirata az alábbiak szerint módosul:
a. Az alapító okirat alább nevezett részei törlésre kerülnek:
> az "Alap-, kiegészítő, kisegítő- és vállalkozási tevékenység" cím,
> a ""Kiegészítő tevékenység" bekezdés, valamint
> a "Típus szerinti besorolás" bekezdés.
b. A "Kisegítő és vállalkozási tevékenységet nem folytat" mondat helyére a "Vállalkozási tevékenységet nem folytat" mondat kerül.
c. A 890441 Közcélú foglalkoztatás szakfeladat megnevezése Rövid időtartamú közfoglalkoztatás megnevezésre, a 890442 Közhasznú foglalkoztatás szakfeladat megnevezése Bérpótló juttatásra jogosultak hosszabb időtartamú közfoglalkoztatása megnevezésre, a 890443 Közmunka szakfeladat megnevezése Egyéb közfoglalkoztatás megnevezésre változik.
d. Az alaptevékenység keretében ellátott szakfeladatok felsorolása az alábbi szakfeladatokkal egészül ki:
682002 Nem lakóingatlan bérbeadása, üzemeltetése

5. A Kertvárosi Óvoda alapító okirata az alábbiak szerint módosul:
a. Az alapító okirat alább nevezett részei törlésre kerülnek:
> az "Alap-, kiegészítő, kisegítő- és vállalkozási tevékenység" cím,
> a ""Kiegészítő tevékenység" bekezdés, valamint
> a "Típus szerinti besorolás" bekezdés.
b. A "Kisegítő és vállalkozási tevékenységet nem folytat" mondat helyére a "Vállalkozási tevékenységet nem folytat" mondat kerül.
c. A 890441 Közcélú foglalkoztatás szakfeladat megnevezése Rövid időtartamú közfoglalkoztatás megnevezésre, a 890442 Közhasznú foglalkoztatás szakfeladat megnevezése Bérpótló juttatásra jogosultak hosszabb időtartamú közfoglalkoztatása megnevezésre, a 890443 Közmunka szakfeladat megnevezése Egyéb közfoglalkoztatás megnevezésre változik.
d. Az alaptevékenység keretében ellátott szakfeladatok felsorolása az alábbi szakfeladatokkal egészül ki:
682002 Nem lakóingatlan bérbeadása, üzemeltetése

6. A Deák Ferenc Általános Iskola alapító okirata az alábbiak szerint módosul:
a. Az alapító okirat alább nevezett részei törlésre kerülnek:
> az "Alap-, kiegészítő, kisegítő- és vállalkozási tevékenység" cím,
> a ""Kiegészítő tevékenység" bekezdés, valamint
> a "Típus szerinti besorolás" bekezdés.
b. A "Kisegítő és vállalkozási tevékenységet nem folytat" mondat helyére a "Vállalkozási tevékenységet nem folytat" mondat kerül.
c. A 890441 Közcélú foglalkoztatás szakfeladat megnevezése Rövid időtartamú közfoglalkoztatás megnevezésre, a 890442 Közhasznú foglalkoztatás szakfeladat megnevezése Bérpótló juttatásra jogosultak hosszabb időtartamú közfoglalkoztatása megnevezésre, a 890443 Közmunka szakfeladat megnevezése Egyéb közfoglalkoztatás megnevezésre változik.
d. Az alaptevékenység keretében ellátott szakfeladatok felsorolása az alábbi szakfeladatokkal egészül ki:
682002 Nem lakóingatlan bérbeadása, üzemeltetése

7. A Klauzál Gábor Általános Iskola alapító okirata az alábbiak szerint módosul:
a. Az alapító okirat alább nevezett részei törlésre kerülnek:
> az "Alap-, kiegészítő, kisegítő- és vállalkozási tevékenység" cím,
> a ""Kiegészítő tevékenység" bekezdés, valamint
> a "Típus szerinti besorolás" bekezdés.
b. A "Kisegítő és vállalkozási tevékenységet nem folytat" mondat helyére a "Vállalkozási tevékenységet nem folytat" mondat kerül.
c. A 890441 Közcélú foglalkoztatás szakfeladat megnevezése Rövid időtartamú közfoglalkoztatás megnevezésre, a 890442 Közhasznú foglalkoztatás szakfeladat megnevezése Bérpótló juttatásra jogosultak hosszabb időtartamú közfoglalkoztatása megnevezésre, a 890443 Közmunka szakfeladat megnevezése Egyéb közfoglalkoztatás megnevezésre változik.
d. Az alaptevékenység keretében ellátott szakfeladatok felsorolása az alábbi szakfeladatokkal egészül ki:
682002 Nem lakóingatlan bérbeadása, üzemeltetése

8. A Koszta József Általános Iskola alapító okirata az alábbiak szerint módosul:
a. Az alapító okirat alább nevezett részei törlésre kerülnek:
> az "Alap-, kiegészítő, kisegítő- és vállalkozási tevékenység" cím,
> a ""Kiegészítő tevékenység" bekezdés, valamint
> a "Típus szerinti besorolás" bekezdés.
b. A "Kisegítő és vállalkozási tevékenységet nem folytat" mondat helyére a "Vállalkozási tevékenységet nem folytat" mondat kerül.
c. A 890441 Közcélú foglalkoztatás szakfeladat megnevezése Rövid időtartamú közfoglalkoztatás megnevezésre, a 890442 Közhasznú foglalkoztatás szakfeladat megnevezése Bérpótló juttatásra jogosultak hosszabb időtartamú közfoglalkoztatása megnevezésre, a 890443 Közmunka szakfeladat megnevezése Egyéb közfoglalkoztatás megnevezésre változik.
d. Az alaptevékenység keretében ellátott szakfeladatok felsorolása az alábbi szakfeladatokkal egészül ki:
682002 Nem lakóingatlan bérbeadása, üzemeltetése

9. A Lajtha László Alapfokú Művészeti Iskola és Hangversenyközpont alapító okirata az alábbiak szerint módosul:
a. Az alapító okirat alább nevezett részei törlésre kerülnek:
> az "Alap-, kiegészítő, kisegítő- és vállalkozási tevékenység" cím,
> a ""Kiegészítő tevékenység" bekezdés, valamint
> a "Típus szerinti besorolás" bekezdés.
b. A "Kisegítő és vállalkozási tevékenységet nem folytat" mondat helyére a "Vállalkozási tevékenységet nem folytat" mondat kerül.
c. A 890441 Közcélú foglalkoztatás szakfeladat megnevezése Rövid időtartamú közfoglalkoztatás megnevezésre, a 890442 Közhasznú foglalkoztatás szakfeladat megnevezése Bérpótló juttatásra jogosultak hosszabb időtartamú közfoglalkoztatása megnevezésre, a 890443 Közmunka szakfeladat megnevezése Egyéb közfoglalkoztatás megnevezésre változik.
d. Az alaptevékenység keretében ellátott szakfeladatok felsorolása az alábbi szakfeladatokkal egészül ki:
682002 Nem lakóingatlan bérbeadása, üzemeltetése

10. Szentes Város Önkormányzata Bölcsődéje alapító okirata az alábbiak szerint módosul:
a. Az alapító okirat alább nevezett részei törlésre kerülnek:
> az "Alap-, kiegészítő, kisegítő- és vállalkozási tevékenység" cím,
> a ""Kiegészítő tevékenység" bekezdés, valamint
> a "Típus szerinti besorolás" bekezdés.
b. A "Kisegítő és vállalkozási tevékenységet nem folytat" mondat helyére a "Vállalkozási tevékenységet nem folytat" mondat kerül.
c. A 890441 Közcélú foglalkoztatás szakfeladat megnevezése Rövid időtartamú közfoglalkoztatás megnevezésre, a 890442 Közhasznú foglalkoztatás szakfeladat megnevezése Bérpótló juttatásra jogosultak hosszabb időtartamú közfoglalkoztatása megnevezésre, a 890443 Közmunka szakfeladat megnevezése Egyéb közfoglalkoztatás megnevezésre változik.
d. Az alaptevékenység keretében ellátott szakfeladatok felsorolása az alábbi szakfeladatokkal egészül ki:
682002 Nem lakóingatlan bérbeadása, üzemeltetése
960100 Textil, szőrme mosása, tisztítása

11. A Hajléktalan Segítő Központ alapító okirata az alábbiak szerint módosul:
a. Az alapító okirat alább nevezett részei törlésre kerülnek:
> az "Alap-, kiegészítő, kisegítő- és vállalkozási tevékenység" cím,
> a ""Kiegészítő tevékenység" bekezdés, valamint
> a "Típus szerinti besorolás" bekezdés.
b. A "Kisegítő és vállalkozási tevékenységet nem folytat" mondat helyére a "Vállalkozási tevékenységet nem folytat" mondat kerül.
c. A 890441 Közcélú foglalkoztatás szakfeladat megnevezése Rövid időtartamú közfoglalkoztatás megnevezésre, a 890442 Közhasznú foglalkoztatás szakfeladat megnevezése Bérpótló juttatásra jogosultak hosszabb időtartamú közfoglalkoztatása megnevezésre, a 890443 Közmunka szakfeladat megnevezése Egyéb közfoglalkoztatás megnevezésre változik.
d. Az alaptevékenység keretében ellátott szakfeladatok felsorolása az alábbi szakfeladatokkal egészül ki:
682002 Nem lakóingatlan bérbeadása, üzemeltetése

12. Az Egységes Pedagógiai Szakszolgálat alapító okirata az alábbiak szerint módosul:
a. Az alapító okirat alább nevezett részei törlésre kerülnek:
> az "Alap-, kiegészítő, kisegítő- és vállalkozási tevékenység" cím,
> a ""Kiegészítő tevékenység" bekezdés, valamint
> a "Típus szerinti besorolás" bekezdés.
b. A "Kisegítő és vállalkozási tevékenységet nem folytat" mondat helyére a "Vállalkozási tevékenységet nem folytat" mondat kerül.
c. A 890441 Közcélú foglalkoztatás szakfeladat megnevezése Rövid időtartamú közfoglalkoztatás megnevezésre, a 890442 Közhasznú foglalkoztatás szakfeladat megnevezése Bérpótló juttatásra jogosultak hosszabb időtartamú közfoglalkoztatása megnevezésre, a 890443 Közmunka szakfeladat megnevezése Egyéb közfoglalkoztatás megnevezésre változik.
d. Az alaptevékenység keretében ellátott szakfeladatok felsorolása az alábbi szakfeladatokkal egészül ki:
682002 Nem lakóingatlan bérbeadása, üzemeltetése

13. A Városi Intézmények Gazdasági Irodája alapító okirata az alábbiak szerint módosul:
a. Az alapító okirat alább nevezett részei törlésre kerülnek:
> az "Alap-, kiegészítő, kisegítő- és vállalkozási tevékenység" cím,
> a ""Kiegészítő tevékenység" bekezdés, valamint
> a "Típus szerinti besorolás" bekezdés.
b. A "Kisegítő és vállalkozási tevékenységet nem folytat" mondat helyére a "Vállalkozási tevékenységet nem folytat" mondat kerül.
c. A 890441 Közcélú foglalkoztatás szakfeladat megnevezése Rövid időtartamú közfoglalkoztatás megnevezésre, a 890442 Közhasznú foglalkoztatás szakfeladat megnevezése Bérpótló juttatásra jogosultak hosszabb időtartamú közfoglalkoztatása megnevezésre, a 890443 Közmunka szakfeladat megnevezése Egyéb közfoglalkoztatás megnevezésre változik.
d. Az alaptevékenység keretében ellátott szakfeladatok felsorolása az alábbi szakfeladatokkal egészül ki:
682002 Nem lakóingatlan bérbeadása, üzemeltetése

14. A Szentesi Művelődési Központ alapító okirata az alábbiak szerint módosul:
a. Az alapító okirat alább nevezett részei törlésre kerülnek:
> az "Alap-, kiegészítő, kisegítő- és vállalkozási tevékenység" cím,
> a ""Kiegészítő tevékenység" bekezdés, valamint
> a "Típus szerinti besorolás" bekezdés.
b. A "Kisegítő és vállalkozási tevékenységet nem folytat" mondat helyére a "Vállalkozási tevékenységet nem folytat" mondat kerül.
c. A 890441 Közcélú foglalkoztatás szakfeladat megnevezése Rövid időtartamú közfoglalkoztatás megnevezésre, a 890442 Közhasznú foglalkoztatás szakfeladat megnevezése Bérpótló juttatásra jogosultak hosszabb időtartamú közfoglalkoztatása megnevezésre, a 890443 Közmunka szakfeladat megnevezése Egyéb közfoglalkoztatás megnevezésre változik.
d. Az alaptevékenység keretében ellátott szakfeladatok felsorolása az alábbi szakfeladatokkal egészül ki:
682002 Nem lakóingatlan bérbeadása, üzemeltetése
773000 Egyéb gép, tárgyi eszköz kölcsönzése
821900 Fénymásolás, egyéb irodai szolgáltatás

15. A Központi Gyermekélelmezési Konyha alapító okirata az alábbiak szerint módosul:
a. Az alapító okirat alább nevezett részei törlésre kerülnek:
> az "Alap-, kiegészítő, kisegítő- és vállalkozási tevékenység" cím,
> a ""Kiegészítő tevékenység" bekezdés, valamint
> a "Típus szerinti besorolás" bekezdés.
b. A "Kisegítő és vállalkozási tevékenységet nem folytat" mondat helyére a "Vállalkozási tevékenységet nem folytat" mondat kerül.
c. A 890442 Közhasznú foglalkoztatás szakfeladat megnevezése Bérpótló juttatásra jogosultak hosszabb időtartamú közfoglalkoztatása megnevezésre, a 890443 Közmunka szakfeladat megnevezése Egyéb közfoglalkoztatás megnevezésre változik.
d. Az alaptevékenység keretében ellátott szakfeladatok felsorolása az alábbi szakfeladatokkal egészül ki:
479909 Egyéb nem bolti, nem piaci kiskereskedelem
562100 Rendezvényi étkeztetés
562917 Munkahelyi étkeztetés
682002 Nem lakóingatlan bérbeadása, üzemeltetése
772900 Egyéb személyi használatú, háztartási cikk kölcsönzése
890441 Rövid időtartamú közfoglalkoztatás

16. A Városellátó Intézmény alapító okirata az alábbiak szerint módosul:
a. Az alapító okirat alább nevezett részei törlésre kerülnek:
> az "Alap-, kiegészítő, kisegítő- és vállalkozási tevékenység" cím,
> a ""Kiegészítő tevékenység" bekezdés, valamint
> a "Típus szerinti besorolás" bekezdés.
b. A "Kisegítő és vállalkozási tevékenységet nem folytat" mondat helyére a "Vállalkozási tevékenységet nem folytat" mondat kerül.
c. A 890442 Közhasznú foglalkoztatás szakfeladat megnevezése Bérpótló juttatásra jogosultak hosszabb időtartamú közfoglalkoztatása megnevezésre, a 890443 Közmunka szakfeladat megnevezése Egyéb közfoglalkoztatás megnevezésre változik.
d. Az alaptevékenység keretében ellátott szakfeladatok felsorolása az alábbi szakfeladatokkal egészül ki:
381101 Települési hulladék összetevőinek válogatása, elkülönített begyűjtése, szállítása, átrakása
381102 Egyéb nem veszélyes hulladék összetevőinek válogatása, elkülönített begyűjtése, szállítása, átrakása
381103 Települési hulladék vegyes (ömlesztett) begyűjtése, szállítása, átrakása
382101 Települési hulladék kezelése, ártalmatlanítása
429900 Egyéb m.n.s. építés
750000 Állat-egészségügyi ellátás
890441 Rövid időtartamú közfoglalkoztatás

17. A Hivatásos Önkormányzati Tűzoltóság alapító okirata az alábbiak szerint módosul:
a. Az alapító okirat alább nevezett részei törlésre kerülnek:
> az "Alap-, kiegészítő, kisegítő- és vállalkozási tevékenység" cím,
> a ""Kiegészítő tevékenység" bekezdés, valamint
> a "Típus szerinti besorolás" bekezdés.
b. A "Kisegítő és vállalkozási tevékenységet nem folytat" mondat helyére a "Vállalkozási tevékenységet nem folytat" mondat kerül.
c. A 890441 Közcélú foglalkoztatás szakfeladat megnevezése Rövid időtartamú közfoglalkoztatás megnevezésre változik.
d. Az alaptevékenység keretében ellátott szakfeladatok felsorolása az alábbi szakfeladatokkal egészül ki:
842521 Tűzoltás, műszaki mentés, katasztrófahelyzet elhárítása
890442 Bérpótló juttatásra jogosultak hosszabb időtartamú közfoglalkoztatása
890443 Egyéb közfoglalkoztatás

18. A Polgármesteri Hivatal alapító okirata az alábbiak szerint módosul:
a. Az alapító okirat alább nevezett részei törlésre kerülnek:
> az "Alap-, kiegészítő, kisegítő- és vállalkozási tevékenység" cím,
> a ""Kiegészítő tevékenység" bekezdés, valamint
> a "Típus szerinti besorolás" bekezdés.
b. A "Kiegészítő, kisegítő és vállalkozási tevékenységet nem folytat" mondat helyére a "Vállalkozási tevékenységet nem folytat" mondat kerül.
c. A 890441 Közcélú foglalkoztatás szakfeladat megnevezése Rövid időtartamú közfoglalkoztatás megnevezésre, a 890442 Közhasznú foglalkoztatás szakfeladat megnevezése Bérpótló juttatásra jogosultak hosszabb időtartamú közfoglalkoztatása megnevezésre, a 890443 Közmunka szakfeladat megnevezése Egyéb közfoglalkoztatás megnevezésre változik.

19. Szentes Város Önkormányzata Sportközpontja alapító okirata az alábbiak szerint módosul:
a. Az alapító okirat alább nevezett részei törlésre kerülnek:
> az "Alap-, kiegészítő, kisegítő- és vállalkozási tevékenység" cím,
> a ""Kiegészítő tevékenység" bekezdés, valamint
> a "Típus szerinti besorolás" bekezdés.
b. A "Kisegítő és vállalkozási tevékenységet nem folytat" mondat helyére a "Vállalkozási tevékenységet nem folytat" mondat kerül.
c. A 890441 Közcélú foglalkoztatás szakfeladat megnevezése Rövid időtartamú közfoglalkoztatás megnevezésre, a 890442 Közhasznú foglalkoztatás szakfeladat megnevezése Bérpótló juttatásra jogosultak hosszabb időtartamú közfoglalkoztatása megnevezésre, a 890443 Közmunka szakfeladat megnevezése Egyéb közfoglalkoztatás megnevezésre változik.
d. Az alaptevékenység keretében ellátott szakfeladatok felsorolása az alábbi szakfeladatokkal egészül ki:
682002 Nem lakóingatlan bérbeadása, üzemeltetése
731200 Médiareklám
772100 Szabadidős, sporteszköz kölcsönzése

20. A Szentesi Családsegítő Központ alapító okiratában az intézmény székhelye az alábbiak szerint módosul 2011. szeptember 1-jei hatállyal:
"Székhelye: 6600 Szentes, Ady Endre utca 10."

21. A Képviselő-testület kötelezi a jegyzőt, hogy gondoskodjon a jóváhagyott alapító okiratok bejegyzése iránti kérelem 8 napon belüli benyújtásáról a Magyar Államkincstárhoz.

A határozatról értesítést kap:
1.) Érintett intézmények vezetői
2.) Szentes Város Jegyzője
3.) Polgármesteri Hivatal Számviteli és Tervezési Irodája és általa
4.) Magyar Államkincstár - 6720 Szeged, Széchenyi tér 9.


4./ Szentesi lakosság egészségi állapotának javítását megcélzó átfogó program (5)

Szirbik Imre:
Az előterjesztéssel kapcsolatban írásban van csatolva a Szociális, valamint a Pénzügyi Bizottság véleménye.
Jelezte, hogy az ülés előtt az előterjesztő kiosztotta az előterjesztés kiegészítésére vonatkozó anyagot.
Dr. Chomiak Waldemar képviselőt kérdezte, hogy az előterjesztéssel kapcsolatban van-e szóbeli kiegészítése?

Dr. Chomiak Waldemar:
A Szociális Bizottság az előterjesztést az előző rendkívüli ülésén elfogadásra javasolta. A módosító javaslatot azért tette, mert a Szociális Bizottság nem látta indokoltnak a járulékos költség beépítését a prevenciós költségvetésbe. A 420 eFt nélkül a program kimenetele kétségessé válik, ezért kérte, támogassák azt.

Móra József:
Ügyrendi javaslata volt az előterjesztés napirendről való levétele, mert az előző előterjesztésnél a költségvetés forráshiányossá vált. Javasolta, hogy a továbbiakban ne tárgyaljanak erről az önként vállalt feladatról, mert a pedagógus létszámcsökkentésből eredő végkielégítéseket sem tudja az önkormányzat kifizetni.

Krausz Jánosné:
Az előző előterjesztéssel kapcsolatos döntéssel vették ki a város zsebéből az erre fordítható pénzösszeget.

Halmai István:
A 3./ sorszámú előterjesztéssel kapcsolatos szavazás megismétlését javasolta. Nem az előző döntéstől forráshiányos a város költségvetése. Észérvek mentén hagyják magukat meggyőzni.

Szirbik Imre:
A 3./ és az 1./ sorszámú előterjesztés összefügg, ezért mindkettőről újra kell szavazni. Javasolta, hogy a szavazásra az ülés végén térjenek vissza.
A kiegészítő anyag a koordináló feladatokat ellátó eseti bizottságnak juttatást javasol. Az előterjesztés pénzügyi részét "túl bőkezűnek" tartja, mert a médiaköltségekre szinte a kiadás harmadát irányozza elő. A programot a Szociális Bizottság hagyja jóvá, de a pénzügyi feltételeit egy takarékossági rendszerhez kössék. A programmal mindenki egyetért, de a "felesleges kiadások" - pl. logó tervezés - túlzottak, melyet racionálisabb szintre kellene csökkenteni.
Egyetért azzal, hogy az előterjesztést vegyék le a napirendről és a Képviselő-testület soros ülésén térjenek rá vissza.
Kérte a képviselőket, aki egyetért a javaslat elfogadásával, szavazzon.

A Képviselő-testület a javaslatot 5 igen szavazattal, 7 nem szavazat ellenében, 2 tartózkodás mellett nem fogadta el, így az előterjesztés tárgysorozatban maradt.

Szirbik Imre:
Kérdezte, hogy az előterjesztéssel kapcsolatban van-e kérdés?

Szűcs Lajos:
A kooperatív csoport részére 120 eFt költségtérítést, a szervezőknek pedig összességében 300 eFt-os ajándékcsomagot javasol a kiegészítés. Erre nem tartanak igényt és le fognak mondani az egészségügyi csomag létrehozása érdekében.

Dr. Chomiak Waldemar:
Nem lát felesleges kiadást az anyagban. Nap mint nap találkoznak családi tragédiákkal, hozzátartozó halálával, de az önkormányzat kezében van egy eszköz, melynek segítségével lassítani lehetne ezt a tendenciát. Az egészségügyre, az egészség megőrzésére nincs felesleges kiadás. Ebben a ciklusban is több felesleges kiadást szavazott már meg a Képviselő-testület.
Idő kell a szűrésekhez és az előadásra felkészüléshez. Ezeket a tevékenységeket számla ellenében végeznék az orvosok, előadók, így az adózás miatt csak a fele összeg maradna meg nekik. A program egy évre szól. A koordinációs csoport tagjainak az önként vállalt minőségi munkájáért a 30 eFt-os köszönő ajándékcsomag csak csekélység, "köszönettel tartozunk érte".

Krausz Jánosné:
Az előadásokra szükség van, de a szűkös költségvetés miatt csökkenteni kellene a költségeket. A város finanszírozza a helyi médiát, ezért átérezhetnék ezt a nemes feladatot és térítésmentesen adhatnának hírt az előadásokról. Javasolta, hogy a város sajtóreferensét bízzák meg ezzel a feladattal.
A logóval kapcsolatban megjegyezte, hogy a város címere mellé csak egy jelmondatot kellene szerkeszteni.

Szűcs Lajos:
Lemond az ajándékcsomagról, nem kéri a szervezőbizottságban végzett munkájáért járó juttatást. A kooperatív csoport költségtérítésére és a szervezői ajándékcsomagra irányuló javaslatot a Képviselő-testület ne vegye figyelembe.
Egyre nagyobb szükség van a szűrésekre. Ne csak az önkormányzattól várjanak áldozatot, hanem mindenkitől. Vannak olyan kiadási tételek, melyeket városi összefogással kevesebb összegből meg lehetne valósítani. Nagyobb összefogás kellene a témában. Kérte, hogy a programban résztvevők közösen vállaljanak felelősséget.

Dr. Chomiak Waldemar:
Az országban még nem volt hasonló kezdeményezés, ilyen horderejű szűrés. Az egy éves programot pénz nélkül nem lehet véghezvinni. Nem várhatják el az orvosoktól, az egészségügyi szakemberektől, hogy a minőségi munkát szabadnapjukon ingyen végezzék el, miközben orvoshiány van az országban. A lakosság ezt érzi, mert több hónapot is várni kell a szakrendelésekre. A minőségi munkát meg kell fizetni.

Molnárné Tóth Györgyi:
Amikor nem orvosoktól kértek segítséget a lakosság egészsége érdekében, akkor nem kérték meg a szakértőket, hogy olcsóbban végezzék el a feladatot, vagy mondjanak le megbízási díjukról. A széles körű programban felmerül a lakosság igénye is, illetve az, hogy alacsony az egészségügyi kultúra. Szükség van a média bevonására. Az orvos az emberekért van, de nem várható el tőle, hogy ingyen és bérmentesen álljon helyt. Az egészségügyre, az egészség megőrzésére áldozni kell. A programhoz mindenki hozzáadhatja a "saját értékét". Nem attól lesz a program sikeres vagy nem sikeres, hogy pl. 30 eFt-ot kifizetnek-e vagy nem.

Móra József:
Részletezve van az anyagban a média, a szóróanyag és a reprezentációs költség. A gyógyszercégeknek és a prevenciós tevékenységet végzőknek vannak szerkesztett anyagaik, nem kell azokat kitalálni. Az orvosok, annak ellenére, hogy jelenleg milyen anyagi megbecsülésben részesülnek, erőn felül teljesítenek. Van azonban olyan háziorvos, aki 10 éve nem találkozott egyes páciensével, pedig vele is fel kellene venni a kapcsolatot. Véleménye szerint ezeknek a pácienseknek lenne szükségük a felvilágosításokra, szűrésekre. Aki felelősen gondolkodik az egészségéről, az igénybe veszi a szűrővizsgálatokat.
A Vöröskereszt által szervezett szűrőprogramok statisztikájából is kiderül, mennyien vesznek azokon részt. Nem az a fontos, hogy a Képviselő-testület mekkora összeget biztosít, hanem az, hogy a lakosságban tudatosítsák, nemcsak az orvos felelős a páciens egészségéért, hanem ő maga is. A betegség előrehaladtával egyre drágább a kezelés és egyre nehezebb a beavatkozás. Az egészségtudatos gondolkodás hiányzik az emberekből.
A 6.080 eFt-ot soknak tartja ahhoz, hogy a város lakosságát valamilyen módon elcsábítsák a programokra és felelősebb gondolkodásra sarkallják.

Halmai István:
Az országban elsőként Szentesen lenne ilyen széleskörű szűrési program. Ne legyen logó stb., dugják a fejüket a homokba. A 6 millió Ft nagy fájdalmat jelent Móra József képviselőnek. Neki is fájt az 5 millió Ft-os szobor, illetve több minden.
Az sokallja a reprezentációs költséget, akinek szolgálati autója és telefonja van. Ez az összeg ahhoz képest, amit a program a város lakosságának kínál, nem nagy. Nem fájna, ha az ötlet az Önöké lenne. Próbáljanak meg nagyvonalúak lenni. A városi ünnepségek kereteiből át lehetne csoportosítani az ilyen programokra.

Horváth István:
Javasolta az eredeti előterjesztés elfogadását. Az összeg felhasználása a Pénzügyi, valamint a Szociális Bizottság, továbbá a Közgazdasági Osztály Számviteli és Tervezési Irodájának kontrollja mellett történjen a Képviselő-testület utólagos tájékoztatásával.

Dr. Chomiak Waldemar:
Abban egyetért Móra József képviselővel, hogy az egészségügyi kultúra nem jellemző az egész országra. Március óta próbálkozik az előterjesztéssel. A program nemcsak szűréseket, hanem felvilágosításokat is tartalmaz. Az előadásokat helyi szakemberek tartanák. A prevenciós program alapja az alapellátás. A képviselők felelőssége is, hogy a lakosságot az előadások irányába "tereljék".
Az éves program költségét 9,5 millió Ft-ra tervezte. Orvosokkal, helyi szakemberekkel konzultálva támogató cégeket kerestek, így a program költségét 3,9 millió Ft-ra csökkentette.
A program véghezviteléhez sok önkéntesre lesz szükség, akiknek a munkája nem szerepel az anyagban, pedig hétvégeken, ellentételezés nélkül segítik majd a munkát.
Kérte, hogy a programot a 420 eFt-os kiegészítéssel fogadják el.
A helyi szakemberek segítsége nélkül nem lehet a programot végigvinni. A 30 eFt-os ajándékcsomag, telefonköltség megtérítése stb. elenyésző a kitűzött célhoz mérten.

Szirbik Imre:
Senki nem kérdőjelezi meg a program fontosságát, ezért azzal kapcsolatban érdemben ne vitatkozzanak.
A koordinációs csoport tagjai "eltökélt emberekként" vállalták a feladatot, számára is kényelmetlen lenne az ajándékkosár vagy a tiszteletdíj biztosítása. A program közel két évre kb. 6 millió Ft-ot irányoz elő, mely nem sok, ha az hatékony lesz. Szeretné, ha valóban hatékony program lenne és elérné azt a célt, amelyet maguk elé tűztek.

Szirbik Imre:

A cél az volt, hogy valós képet kapjanak a város lakosságának egészségügyi állapotáról, illetve hatékony intézkedések és személyre szóló lépések történjenek, vagyis az életesélyek megnövekedésének legyen az eszköze.
Nem az egészség megőrzésére fordított összeget tartja felesleges pénznek, hanem azt, ami az egészségre hivatkozva "megy ki". Véleménye szerint a 6 millió Ft-ból 1 millió Ft-ot nem kellene a médiaügyekre fordítani.
Az információ áramoltatását biztosítaniuk kell azoknak, akinek ez munkaköri kötelességük. Külön juttatás nélkül vállaljanak szerepet a programban mindazok, akiknek szerződésben vállalt kötelezettsége a prevenció. A háziorvosok közül van olyan, aki két évente levelet küld a páciensének, hogy milyen vizsgálatokat kellene elvégezni. Van olyan beteg is, aki nem tudja, kinél van a betegkártyája.
Javasolta, a Képviselő-testület értsen egyet a szűrési programmal és 6 millió Ft költségvetési előirányzatot biztosítson azzal, hogy azt elsősorban a szűrés szakmai feladataira fordítsák. Továbbá a Képviselő-testület kérje fel a társadalmi szervezeteket, médiumokat és az egészségüggyel foglalkozókat, hogy biztosítsák a program hatékonyságát. A feladat ellenőrzésével és koordinálásával a Polgármesteri Hivatal egészségügyi referensét bízzák meg.
Kérte a képviselőket, aki támogatja a javaslatot, szavazzon.

A Képviselő-testület a javaslatot egyhangúlag (14 igen szavazattal) elfogadta és meghozta az alábbi határozatot:

185/2011.(VIII.15.)
Tárgy: Szentesi lakosság egészségi állapotának javítását megcélzó átfogó program

Határozat

Szentes Város Önkormányzata Képviselő-testülete megtárgyalta a szentesi lakosság egészségi állapotának javítását megcélzó átfogó programra vonatkozó előterjesztést és a következő döntést hozza:

A Képviselő-testület egyetért a szűrési programmal és 2011-2012. évben összesen 6 millió Ft költségvetési előirányzatot biztosít azzal, hogy azt elsősorban a szűrés szakmai feladataira fordítsák.

A Képviselő-testület felkéri a társadalmi szervezeteket, médiumokat és az egészségüggyel foglalkozókat, hogy biztosítsák a program hatékonyságát.
A feladat ellenőrzésével és koordinálásával a Polgármesteri Hivatal egészségügyi referensét bízzák meg.

A határozatról értesítést kap:
1./ Szentes Város Polgármestere
2./ Polgármesteri Hivatal Számviteli és Tervezési Irodája
3./ Polgármesteri Hivatal egészségügyi referense


5./ Távhőszolgáltatás alapdíjának módosítása (6)

Szirbik Imre:
Az előterjesztéssel kapcsolatban írásban van csatolva a Városfejlesztési, valamint a Pénzügyi Bizottság véleménye.
A kormányrendelet alapján a távfűtéshez igénybevett kb. 2,5 millió Ft gázért 12 millió Ft-ot kellene a városnak fizetnie.

Szirbik Imre:
Döbrőssy Ivánt, a Szentes Városi Szolgáltató Kft. ügyvezetőjét kérdezte, hogy van-e szóbeli kiegészítése?

Döbrőssy Iván:
Az előterjesztéssel kapcsolatban nem volt szóbeli kiegészítése.

Szirbik Imre:
Kérdezte, hogy az előterjesztéssel kapcsolatban van-e kérdés?

Szabó Zoltán Ferenc:
A gázszolgáltatóval kialkudott egyéni szerződés befolyásolja az emelést. Az alapdíjat 2006. óta nem emelte a város. Amennyiben 2006-tól minden évben csak 3%-os emelést hajtottak volna végre, akkor most nem 15%-os alapdíj emeléssel kellene a lakosságot terhelni. Javasolta, hogy a 15% helyett 7,5%-kal emeljék az alapdíjat.

Szirbik Imre:
A korábbi Képviselő-testületnek nem volt oka az emelésre, mert azt a termálprogrammal ellensúlyozni tudták. Jelenleg is csak a gázszolgáltatás jogi szabályváltozása indokolja azt.

Móra József:
Korábban egyedi szerződés volt a gázszolgáltató és a hőszolgáltató között, és nem kellett alapdíjat fizetni. A törvényi változás miatt a lakosságnak is kell alapdíjat fizetnie. A Szentes Városi Szolgáltató Kft. nem tudja tovább fenntartani a gázszolgáltatóval kötött külön szerződését. A 3-4 napra igénybe vett kb. 3-4 millió Ft értékű gázfogyasztás miatt 12 millió Ft-ot kell a kormányrendelet értelmében a városnak kifizetnie. Az önkormányzat vagy átadja a Kft-nek ezt az összeget - így nem kell gázárat emelni -, vagy a csak 7,5%-os távhődíj emelés miatti veszteséget tudomásul veszi. Szerencsésebb lenne, ha ezt az igénybevevők tudnák finanszírozni.

Móra József:
Az elmúlt időszakban a panel plusz program keretében felújított lakásokban a hődíj mértéke jelentősen csökkent, mely a szolgáltatónak nagy kiesést jelentett.

Szirbik Imre:

Az előterjesztés 1. bekezdése tartalmazza, hogy eddig a távfűtés ármegállapításának joga a Képviselő-testület hatáskörébe tartozott. A távfűtést szinte földgáz függetlenné tették, mert 3%-os földgáz mellett 97%-os geotermikus energiát alkalmaz a város. A 2011. április 15-én hatályba lépő törvény alapján az ármegállapítás joga a felügyelő miniszter hatáskörébe tartozik, a Képviselő-testület csak javaslatot tehet.
Az új árszabályozás szerint a távfűtési díj két részből áll: rendelkezésre állási díjból - melyet befolyásol a 15%-os emelés - és hődíjból - mely az elfogyasztott energiát jelenti. A panel plusz program és a korszerűsítések miatt kevesebb lett a hőfogyasztás, mely a hődíj csökkenését jelentette. A távfűtési díj a lakosságnak összességében 6%-ot, 12 hónapra levetítve 400,- Ft-ot jelent havonta. A 12 millió Ft-ért a város szinte "semmit nem kap", csak a földgáztartalékot tartalmazó gáztároló tömbben van egy kis szeletük. Mi lesz, ha a szerződést nem kötik meg? Azokon a napokon, amikor a geotermikus energia nem lesz elegendő, akkor a város nem vételezhet gázt. A 12 millió Ft ennek a biztonságnak a megfizetését jelenti. Eddig csak azokra a napokra kellett díjat fizetni, amikor a város a gázszolgáltatást igénybe vette.
Szabó Zoltán Ferenc képviselő 7,5%-os javaslatát nem tudja kezelni, mert törvény írja elő a fizetendő fix költséget.
Kérte a képviselőket, aki Szabó Zoltán Ferenc képviselő javaslatával egyetért, miszerint a 15% helyett 7,5% legyen az alapdíj emelés mértéke az igennel szavazzon, aki ezzel nem ért egyet, nemmel szavazzon.
A Képviselő-testület a javaslatot 1 igen szavazattal, 3 nem szavazat ellenében, 10 tartózkodás mellett nem fogadta el.

Szirbik Imre:
Kérte a képviselőket, aki az eredeti előterjesztést tudomásul veszi, szavazzon.

A Képviselő-testület a javaslatot 6 igen szavazattal, 8 tartózkodás mellett nem fogadta el.

Szirbik Imre:
Megállapította, hogy a távhőszolgáltatás alapdíjának módosításával kapcsolatban a Képviselő-testület nem hozott döntést.

SZAVAZÁS ISMÉTLÉSE

Szirbik Imre:
Javasolta, hogy az 1./ és 3./ sorszámú előterjesztés szavazására térjenek vissza. Az előterjesztésekkel kapcsolatban elhangzottak érvek és ellenérvek.
Kérte a képviselőket, aki az 1./ sorszámú előterjesztést az írásban kiadott kiegészítéssel elfogadja, szavazzon.

A Képviselő-testület a javaslatot 12 igen szavazattal, 2 tartózkodás mellett elfogadta és meghozta az alábbi határozatot:

186/2011. (VIII.15.)
Tárgy: Klauzál Gábor Általános Iskola és a Deák Ferenc Általános Iskola 2011/2012. tanévi pedagógus létszámának meghatározása

Határozat

Szentes Város Önkormányzata Képviselő-testülete megtárgyalta Klauzál Gábor Általános Iskola 2011/2012. tanévi pedagógus létszámának meghatározása tárgyú előterjesztést és az alábbiak szerint dönt:

1./ Szentes Város Önkormányzata Képviselő-testülete a 130/2011. (V.30.) határozatának 4./ pontjában a Klauzál Gábor Általános Iskolában a második évfolyamon történő csoportbontáshoz engedélyezett heti 14 órát szeptember 1-jétől nem biztosítja, mivel a meglévő óraszámok továbbra is biztosítják a tagozatos oktatás feltételeit.

Felelős: Intézményvezető
Szentes Város Alpolgármestere
Határidő: 2011. szeptember 01.

2./ 2011. szeptember 1-jétől a Klauzál Gábor Általános Iskolában a pedagógus létszám: 44,04 fő, 1 fő gyógypedagógus, 1 fő fejlesztő pedagógus, 1 fő gyermek és ifjúságvédelmi felelős, a technikai dolgozói létszám: 13 fő. Az intézményvezető gondoskodjék a Kjt-nek megfelelően 2,73 fő pedagógus álláshely megszüntetéséről, mely álláshely átcsoportosítással nem oldható meg.

Felelős: Szentes Város Alpolgármestere
Intézményvezető
Határidő: 2011. augusztus 31.

3./ A Képviselő-testület a tanulói létszámok ismeretében kötelezi a Klauzál Gábor Általános Iskola igazgatóját, hogy a 2011/2012-es tanévben induló ötödik évfolyamot két osztályba vonja össze.

Felelős: Klauzál Gábor Általános Iskola igazgatója
Határidő: 2011. szeptember 1.

4./ 2011. szeptember 1-től a Deák Ferenc Általános Iskolában a pedagógus létszám: 38 fő, 1 fő gyógypedagógus, 1 fő gyermek és ifjúságvédelmi felelős, a technikai dolgozói létszám: 10,0 fő. Az intézményvezetőnek gondoskodni kell a Kjt-nek megfelelően 1 fő pedagógus álláshely megszüntetéséről, mely álláshely átcsoportosítással nem oldható meg.

Felelős: Szentes Város Alpolgármestere
Intézményvezető
Határidő: 2011. augusztus 31.

5./ A Képviselő-testület a tanulói létszámok ismeretében kötelezi a Deák Ferenc Általános Iskola igazgatóját, hogy a 2011/2012-es tanévben induló hetedik évfolyamot két osztályba vonja össze.

Felelős: Deák Ferenc Általános Iskola igazgatója
Határidő: 2011. szeptember 1
A határozatról értesítést kapnak:
1./ Szentes Város Polgármestere
2./ Szentes Város Alpolgármestere
3./ Polgármesteri Hivatal Művelődési Iroda
4./ Polgármesteri Hivatal Számviteli és Tervezési Iroda
5./ Klauzál Gábor Általános Iskola igazgatója
6./ Városi Intézmények Gazdasági Irodája
7./ Deák Ferenc Általános Iskola igazgatója

Szirbik Imre:
Kérte a képviselőket, aki az így kialakult létszámcsökkentés fedezetére a pályázat benyújtásával egyetért, szavazzon.

A Képviselő-testület a javaslatot egyhangúlag (14 igen szavazattal) elfogadta és meghozta az alábbi határozatot:

187/2011.(VIII.15.)
Tárgy: A helyi önkormányzatok létszámcsökkentési döntéseivel kapcsolatos egyszeri hozzájárulás igényléséhez pályázat benyújtása

Határozat

Szentes Város Önkormányzata Képviselő-testülete a szentesi önkormányzati intézmények működésének racionalizálásához kapcsolódóan a helyi önkormányzatok létszámcsökkentési döntéseivel kapcsolatos egyszeri hozzájárulás igényléséhez benyújtásra kerülő pályázatokról szóló előterjesztést megtárgyalta és az alábbi határozatot hozza:

1.) A 2011. évi költségvetéséről szóló 2010. évi CLXIX törvény 5. sz. mellékletének 7. pontjában foglaltak alapján a helyi önkormányzatok létszámcsökkentési döntéseivel kapcsolatos egyszeri hozzájárulás igénylésével egyetért és elfogadja az önkormányzati intézmények működésével kapcsolatos racionalizálásra vonatkozó tervet (1. sz. melléklet).
Határidő a pályázat benyújtására: 2011. szeptember 27.
Felelős: a polgármester

2.) Egyetért a racionalizálási tervben felsorolt indokokkal és az előterjesztés mellékletében részletezettek szerint:
- a Klauzál Gábor Általános Iskola (6600 Szentes, Klauzál u. 12-18. sz.) közalkalmazotti létszámát 6 fővel csökkenti, így az intézmény engedélyezett létszáma 63 főre változik,
- a Deák Ferenc Általános Iskola (6600 Szentes, Deák Ferenc u. 33-35. sz.) közalkalmazotti létszámát 1 fővel csökkenti, így az intézmény engedélyezett létszáma 50 főre változik,
- a Szentes Város Önkormányzat összesített létszámkerete 1030 főre változik.
Határidő: folyamatos
Felelős: a polgármester

3.) Kinyilvánítja, hogy a 2.) pontban megjelölt dolgozók foglalkoztatására az önkormányzat költségvetési szerveinél a meglévő üres álláshelyeken, az előreláthatólag megüresedő álláshelyeken vagy a tervezett új álláshelyeken, illetve szervezeti változás, feladatátadás következtében az igénylő fenntartói körén kívüli munkáltatónál a létszámcsökkentéssel érintett álláshelyen foglalkoztatottak jogviszonyban töltött ideje folyamatosságának megszakítás nélküli foglalkoztatására nincs lehetőség.

4.) Az elfogadott racionalizálási tervben foglalt létszámleépítés tényét az Alapító okiraton és a Szervezeti és Működési Szabályzaton az év végéig át kell vezetni.
Határidő: folyamatos
Felelős: Polgármesteri Hivatal Jegyzője és az érintett intézményvezetők

5.) Gondoskodni kell a racionalizálási intézkedés költségvetési rendeleten való átvezetéséről.
Határidő: A költségvetési rendelet következő módosítása
Felelős: Közgazdasági Osztály Számviteli és Tervezési Iroda vezetője

6.) Az önkormányzat a támogatásról szóló döntést követő öt évig - az év végi elszámolás keretében - évente beszámol Magyar Államkincstár Dél-Alföldi Regionális Igazgatóságának.
Határidő: Az év végi beszámoló
Felelős: Közgazdasági Osztály Számviteli és Tervezési Iroda vezetője

7.) Felhívja a figyelmet, hogy a 2.) pontban megjelölt dolgozókat az intézményvezetők nem vehetik vissza, amennyiben ilyen eset mégis előfordul az ezzel járó bírság az érintett intézmény vezetőjét terheli.

Határidő: folyamatos
Felelős: valamennyi önkormányzati intézmény vezetője
A határozatról értesítést kapnak:
1./Szentes Város Polgármestere
2./ Szentes Város Alpolgármestere
3./ Polgármesteri Hivatal Jegyzője
4./ Polgármesteri Hivatal Számviteli és Tervezési Irodája
5./ Klauzál Gábor Általános Iskola igazgatója
6./ Polgármesteri Hivatal Művelődési Irodája

Szirbik Imre:
Megköszönte a rádióhallgatók, a tv-nézők és az érdeklődő lakosság figyelmét. Bejelentette, hogy a Képviselő-testület munkáját a továbbiakban zárt ülésen folytatja.

K.m.f.

Dr. Sztantics Csaba jegyző
Szirbik Imre polgármester

Horváth István - Molnárné Tóth Györgyi
jegyzőkönyv-hitelesítő



Mellékletek: